kans op pfeiffer.. en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: kans op pfeiffer.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:23

Iedereen bedankt voor de beterschapjes etc!

Ik voel me nu redelijk..alleen elke keer als ik geslapen heb voel ik me juist beroerder..
Ook begin ik s'nachts steeds snelleer wakker te worden en dan gewoon niet meer kunnen slapen..
Eerste x om 5 uur, toen om 3 uur en gisternacht half 2 en dan voel ik me gewoon uitgerust..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:27

Bij je klachten denk ik eerder aan griep dan aan Pfeiffer, zeker omdat je het pas drie dagen hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:29

Heb je het zalfje niet opgehaald? Volgende keer dus echt doen ;) Ik ben zo vaak gillend weggerend als ik bloed moest prikken en sinds ik dat zalfje heb... ideaal..

Onrustig slapen is redelijk normaal, althans voor mij :+ Ik slaap NOOIT aan 1 stuk door. Word altijd wel minstends 2 of 3 x wakker...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 08:13

Tiggs schreef:
Bij je klachten denk ik eerder aan griep dan aan Pfeiffer, zeker omdat je het pas drie dagen hebt.

Daar hoop ik ook heel erg op!
lifaya schreef:
Heb je het zalfje niet opgehaald? Volgende keer dus echt doen ;) Ik ben zo vaak gillend weggerend als ik bloed moest prikken en sinds ik dat zalfje heb... ideaal..

Onrustig slapen is redelijk normaal, althans voor mij :+ Ik slaap NOOIT aan 1 stuk door. Word altijd wel minstends 2 of 3 x wakker...

Nee ik moest er om 9 uur zijn en werd pas om half 9 wakker :o
Maar ik doe het volgende keer zekerr!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 23:04

Uitslag is dat ik daadwerkelijk pfeiffer heb.. Zucht

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:09

is niet het einde van de wereld :) het gaat vanzelf weg. Ik denk dat heel veel mensen een keer pfeiffer hebben gehad :j veel succes in elk geval en beterschap!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:11

Heb je ook al antibiotica gehad voor de keelpijn?
Niet nemen zou ik zeggen.. Ik heb het ook gehad toen ik pfeiffer had, en schijnbaar krijgen veel mensen een zware allergische reacties icm met pfeiffer met ik dacht Amoxcyclisine of iets :+ Weet niet meer precies, maar ik was net een opgezwolle jeukende tomaat :o

overigens heb ik na 2 jaar nogsteeds de nasleep van pfeiffer omdat het bij mij ook te laat en niet serieus genoeg werd genomen..

Het is inderdaad niet einde van de wereld, heel veel mensen hebben er helemaal geen last van. Sommige mensen wel.
Kan je niks aan doen

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 23:15

Ik hoefde geen medicijnen en gelukkig verdwenen de "ziekte pijntjes" na 4 a 5 dagen.€
Ik merk er vrij weinig van behalve dat ik na elke inspanning echt "zwak" voel even..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:15

Heb je zo snel de uitslag al? Ik moet er altijd minstens 1 à 2 dagen op wachten..
Maar pfeiffer is niet het einde van de wereld gelukkig. Heel veel rusten en goed naar je lichaam luisteren. Niet over grenzen heen gaan :n Antibiotica heeft inderdaad geen zin, zoals al eerder aangegeven is dat tegen bacteriën en pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus. Sterkte ermee :(:)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:18

Veel rust nemen. Beterschap!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:26

Sterkte ermee! Idd veel rusten en vroeg naar bed. Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad, in combinatie met veel keelontstekingen (schijnt veel voor te komen). Ik heb het alleen niet gemerkt, maar achteraf valt het wel op zijn plaats: steeds die keelontstekingen, in mijn hardloopclubje werd ik voorbij gelopen door mensen die normaal veel langzamer waren, én vaak ging ik al om half 9 naar bed omdat ik zo moe was. Het schijnt hoe ouder je bent, hoe beter je er tegen kan. Ik kan me nog herinneren van de middelbare school dat mensen met Pfeiffer zo een paar weken/maanden uitgeschakeld waren.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:35

Ik was 24 toen ik Pfeiffer kreeg. Een zeer heftige vorm. Ben nu 31 en kan zeggen dat ik nu pas de boel weer op de rit heb. Luister goed naar deze oude taart. Rust, rust, rust anders krijg je daar later zoveel spijt van... echt hoor. Ik was namelijk wel eigenwijs.....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:16

Madeliefjes schreef:
Ik was 24 toen ik Pfeiffer kreeg. Een zeer heftige vorm. Ben nu 31 en kan zeggen dat ik nu pas de boel weer op de rit heb. Luister goed naar deze oude taart. Rust, rust, rust anders krijg je daar later zoveel spijt van... echt hoor. Ik was namelijk wel eigenwijs.....

Het is bij mij vrij laat ondekt, al weken moe pas toen ik echt echt ziek was heb ik pas bloed laten prikken.
5 dagen gerust daarna doorgegaan.. Veel te veel.
Sinds gister momenten dat ik niet meer kan zo moe.. Ik ga dus maar veel rusten..

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:26

Arme jij. Ik weet precies hoe je je voelt. Heel veel sterkte.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 12:21

Dankjewel.
Ik heb het helaas wel 100% aanmezelf te danken
heb toen ik ziek was (5 dagen) gerust en zodra de pijn in me nek en keel over waren direct weer alles gedaan en gister werd het me teveel.
Mijn hele lichaam was gewoon lam.. heel stom ,elke beweging koste zoveel moeite!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:50

Ik had het ook aan mezelf te danken. Dacht ook dat ik na 1,5 week thuis zijn wel weer aan de gang kon toen de keelpijn en koorts weg waren. Maar dat heb ik moeten bezuren en ik heb spijt als haren op mijn hoofd gehad dat ik mijn studie niet een jaar heb gestopt toen om eerst echt weer te herstellen..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:59

SuzanLarissa schreef:
Heb je ook al antibiotica gehad voor de keelpijn?
Niet nemen zou ik zeggen.. Ik heb het ook gehad toen ik pfeiffer had, en schijnbaar krijgen veel mensen een zware allergische reacties icm met pfeiffer met ik dacht Amoxcyclisine of iets :+ Weet niet meer precies, maar ik was net een opgezwolle jeukende tomaat :o

overigens heb ik na 2 jaar nogsteeds de nasleep van pfeiffer omdat het bij mij ook te laat en niet serieus genoeg werd genomen..

Het is inderdaad niet einde van de wereld, heel veel mensen hebben er helemaal geen last van. Sommige mensen wel.
Kan je niks aan doen

Ja, als het Pfeiffer is, schijnt antibiotica niet goed te zijn :') Had toevallig die week net een andere dokter (die van mij was op vakantie) en toen kreeg ik te horen bij de apotheek "als het pfeiffer is, mag dat helemaal niet" (waarom weet ik niet meer precies.... dacht eigenlijk dat het iets met je lever was?)

Ik heb er uiteindelijk nauwelijks last van gehad (ik zat ook in een gruwelijke ontkenningsfase en vond dat ik alles gewoon kon en dus ook deed :p alleen van die 5 uur slaap "normaal" werden dat er 8 en kon ik opeens uitslapen in de weekenden) dus in welke mate je er last van hebben, scheelt echt per persoon.