welness centre zonder badkleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: welness centre zonder badkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:51

Ik met het zweten en doen echt geen badkleding aan willen :n
lekker in mn nakie :)) de eerste paar seconden loop ik altijd een beetje ontredderd rond zo van "oh ja ik ben bloot, iedereen ziet mij" maar dat is snel over... iedereen loopt bloot :')

Met het lunchen is een badjas zelfs verplicht :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:21

Saar4 schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom bloot hygiënischer zou zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?

In mijn beleving zijn al die blote dozen en billen namelijk waanzinnig onhygiënisch maar blijkbaar zit het anders in elkaar.

en een badpak of zwembroek houdt dat tegen? Dat is iets wat je jezelf aanpraat, als je een vieze kont hebt maakt het niet uit of je in je zwembroek zit of in je blote kont, het komt toch wel in het water. Alleen in je zwembroek blijven dan nog resten zitten

kan je dus nog beter in je blote kont zitten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:19

Saar4 schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom bloot hygiënischer zou zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?

In mijn beleving zijn al die blote dozen en billen namelijk waanzinnig onhygiënisch maar blijkbaar zit het anders in elkaar.

Douche jij thuis ook met badkleding aan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:27

Je went echt snel aan bloot zijn. Hooguit even ongemakkelijk maar niemand kijkt raar op dat je naakt bent. Zelfs niet als je er afwijkend uitziet. Hooguit even een blik en dat is het. Het is zelfs ongepast als iemand maar je gaat zitten staren. Dat kun je melden en deze persoon wordt er dan op aangesproken. De eerste keer sauna was raar voor me met cup veel te groot. Wat mannen keken even en dat was het dan. Wat zijn we al eens tegengekomen: iemand zonder borsten, met lidtekens, ontbrekende lichaamsdelen, meer dan bejaard, heel erg veel over en ondergewicht. Mannen met miniwokkels en enorme tuinslangen of extreem overbehaard. Oftewel niks is er raar.

Lunchen en rusten moet eigenlijk altijd met badjas of volledig bedekkende handdoek, zelfs bij mannen. Tenminste in de sauna waar wij meestal heengaan.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:53

Jaren terug ook geweest. Idd in je nakie, met lunchen en na elke behandeling, sauna bezoek e.d. gewoon een badjas aan. Heerlijk gezwommen zonder badpak. Ik heb genoten en ben best een beetje preuts, maar echt je valt daar totaal niet op.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:07

Saar4 schreef:

Ik snap het ook niet?
Zou iemand het duidelijk uit kunnen leggen?

Ik ben ontzettend vies van andere mensen, dus ik ga echt niet ergens zitten waar iemand met zijn blote kont op heeft gezeten :r
Ook heb ik liever niet dat iedereen mij naakt ziet dus nee, sauna's zijn echt niet aan mij besteed.
En ik hoef eerlijk gezegd ook niet naar andermans (al dan niet lubberende) lichaam te kijken.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:09

Je hoeft toch ook helemaal niet te kijken naar een ander?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:10

Je kan moeilijk met je ogen dicht rond lopen, dan bots je overal tegenaan!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:10

Je krijgt zelfs veel sneller last van een vaginale schimmelinfectie als je met badpak aan in de sauna gaat, schimmels houden van vochtige, warme, zoveel mogelijk luchtdichte plekken. Zonder badpak is het luchtiger en droogt je onderkant sneller op: minder kans op een schimmelinfectie.

Daarbij, iedereen zit daar in hetzelfde schuitje, je voelt je pas echt banketstaaf als je als enige wel in badpak rond zou lopen :)) .

*Edit, typvautje

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:16

Mensen, je zit niet naakt op Saunabanken enzo hoor, dus je zit echt niet ergens waar "blote dozen en billen" gezeten hebben. In de Sauna zit je gewoon op je eigen handdoek, zodat de boel ook niet onder gezweten wordt. Verder zweet je in de sauna, dat zweet zou in badkleding gaan zitten. Als je geen badkleding draagt ga je na de sauna douchen en kan je schoon zwemmen, als je met badkleding doucht krijg je die nooit helemaal schoon en komen er dus zweet (en andere) resten in het zwemwater terecht. Niet echt lekker...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:49

Mereltje schreef:
Saar4 schreef:

Ik snap het ook niet?
Zou iemand het duidelijk uit kunnen leggen?

Ik ben ontzettend vies van andere mensen, dus ik ga echt niet ergens zitten waar iemand met zijn blote kont op heeft gezeten :r
Ook heb ik liever niet dat iedereen mij naakt ziet dus nee, sauna's zijn echt niet aan mij besteed.
En ik hoef eerlijk gezegd ook niet naar andermans (al dan niet lubberende) lichaam te kijken.

Je zit dan ook niet op je blote reet in de sauna. Je zit/ligt op een badhanddoek.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 07:10

Nativa schreef:
Mensen, je zit niet naakt op Saunabanken enzo hoor, dus je zit echt niet ergens waar "blote dozen en billen" gezeten hebben. In de Sauna zit je gewoon op je eigen handdoek, zodat de boel ook niet onder gezweten wordt. Verder zweet je in de sauna, dat zweet zou in badkleding gaan zitten. Als je geen badkleding draagt ga je na de sauna douchen en kan je schoon zwemmen, als je met badkleding doucht krijg je die nooit helemaal schoon en komen er dus zweet (en andere) resten in het zwemwater terecht. Niet echt lekker...

Idd dat is pas vies

En ik vind het altijd te grappig dat mensen met badkleding mensen hygiënischer vinden. Als iemand een vieze muts heeft, komt dan met of zonder badkleding toch wel in het water terecht. Dan kan je beter alle openbare zwembaden etc vermijden ook. Denk dat in een doorsnee zwembad meer gepiest wordt (door kids) bijvoorbeeld (en niet goed afgeveegde billetjes hmmmm) dan in een saunabad waar volwassen mensen komen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:06

Er stond pas nog in de krant dat er in publieke zwembaden veel vuil in het water rondzwemt, omdat mensen niet eerst hun werkzweet (bijvoorbeeld) eraf douchen voordat ze het water inspringen, en inderdaad vaak plassen in het water. Dat laatste kan bij saunabaden natuurlijk ook, maar ben je altijd helemaal schoon voordat je gaat zwemmen.