Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:maarja, de rubrieken wisselenden dus helemaal niet, achteraf... Alleen ik had plan A getrokken (en dat plan klopte niet) en het stamboek deed plan B (wat wel klopte). Dus ik ga over de flos omdat ik zelf niet opgelet heb, das toch niet handig?
)

Mootje schreef:Angry wolf, irritant hè? Nu ben ik niet gediagnosticeerd, maar ik zou mij niets verbazen als ik binnen het autistische spectrum zou vallen
NAIWHL, dit lukt mij inmiddels wel met bekenden. Zij kennen mij en kunnen (of eerlijk gezegd) durven ook tegengas te geven. Ik irriteer mij nu bijvoorbeeld mateloos aan een nieuwe collega, en dan weet ik dat ik zo iemand totaal op de kast krijg met mijn uitspraken. Qua gesprek met mijn leidinggevende vind ik het moeilijk om dingen te verwoorden, omdat ik eigenlijk geen idee heb wat ik precies wil.
NAIWHL schreef:

Ik sta te razen en te tieren, en hij heel droog: Nou nou nou, stef toch! 
stef schreef:Hoe doe je dat?
Willekeurig voorbeeld: Ik ga naar een verjaardag. Op die verjaardag zit een nogal luidruchtig persoon, waar ik me dan dus de hele avond aan zit te irriteren. Waarom kan ik niet mijn schouders ophalen en denken ach, t is maar 1 avondje en dan zie ik ze weer een half jaar niet.
Ander voorbeeld: Afgelopen zaterdag show gehad, rubrieken liepen door elkaar en waren anders dan ik in mijn hoofd had (mijn eigen fout achteraf). Maar ik heb A in mijn hoofd, het wordt ineens B, en ik ben compleet het overzicht kwijt en schiet dus in de stress, en ben vervolgens in staat om de boel op te laden en naar huis te gaan (of: Dan donder ik wel op!, zoals het zaterdag ging)
Achteraf weet ik precies hoe ik beter had kunnen handelen, achteraf denk ik: Joh stef, maak je toch niet zo druk, laat gaan....
Maar dat is allemaal achteraf.
Hoe ga ik dit nu eens doen op het moment dat het nodig is? Zou voor mezelf een hoop rust geven.
Maar ik merk gewoon met alles dat ik niet mijn schouders op kan halen, even als dat ik dingen niet los kan laten en dingen niet af kan sluiten.
Dit zorgt soms gewoon voor best vervelende situaties.

)