Blarenprobleem, wie heeft de gouden tip?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Re: Blarenprobleem, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:37

Ja purol is zalf, een soort vaseline maar dan met helende werking. In een blauw-wit potje :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 14:52

Wendy schreef:
Als de schoen je hiel open schuurt kun je een speelkaart (uit een pak speelkaarten) tussen je schoen en je sok steken. Dan komen onregelmatigheden uit de schoen niet meer door (tip uit mijn schaatstijd).

Dat ga ik morgen ook proberen! Bedankt voor je tip

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:01

Blarenpleisters alleen gebruiken als je niet teveel van je voeten vergt. Bij de Nijmeegse Vierdaagse worden ze afgeraden door het Rode Kruis.
Anders doorprikken, in laten drogen en dakpansgewijs afplakken met tape (bijv leukoplast).
Nog beter is het om je hielen af te plakken voordat je blaren hebt. Dus als je wat voelt je huid preventief beschermen.
Werk je fulltime of parttime bij de ikea? In geval van het laatste je schoenen mee naar huis nemen en er iedere dag even op lopen, te beginnen met een paar minuten en dat uitbouwen. Datzelfde geld voor je gewone schoenen. Als je steeds blaren loopt en daarna je schoenen lang niet draagt kunnen je voeten er niet aan wennen. Korte periode dragen en uitdoen voor je blaren krijgt. En dat de dag erna weer.

YMJArabians

Re: Blarenprobleem, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:06

Ik plak altijd een pleister op mijn blaren en tape daar een compres overheen (Met leukosilk/leukoplast) :) Werkt voor mij prima! Ik heb ook weleens een blarenpleister van Compeed over een bestaande blaar heen geplakt, maar door de schoenen is het bolletje waar de blaar onder zat losgegaan, met het gevolgd dat de blaar helemaal kapot was en ik nog meer pijn had ;)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:19

Dakpangewijs afplakken met tape en daar vooral niet meer aan komen tot het vanzelf los laat. Dus het kan gerust een dag of 10 blijven zitten. Kan ook over kapotte blaren. En idd evt een kaart achter in je schoen. Succes!