HELP! Enorme hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:11

Je hebt PB.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:21

michelle933 schreef:
Ik ga binnenkort naar de dokter. Alleen is mijn ma bang dat die medicijnen zware bijwerkingen hebben :( ik ben het echt zat nu. Hoop dat het snel over is die ellende

Afhankelijk van hoe veel last je hebt van je migraine/hoe vaak je de aanvallen hebt, geven ze je óf medicijnen die je in moet nemen als je een aanval op voelt komen óf medicijnen die je dagelijks moet innemen.

Bij dat eerste valt het in mijn ervaring nogal mee qua bijwerkingen. Let daarbij wel op of het middel ook echt werkt, ik heb jaren rondgelopen met van die neusspray dingen van Maxalt en dat deed eigenlijk helemaal niets bij bij. Later ben ik overgegaan op de smelttabletjes van hetzelfde merk en die hielpen om onverklaarbare reden wel. Ik meen ooit te hebben gelezen dat dat wel vaker zo is, dat 't een wel en 't ander gewoon helemaal niet iets doet.

Als je dagelijkse medicijnen krijgt, dan is er een flinke kans op bijwerkingen. Ik heb zelf inmiddels zo'n 4 jaar praktisch elke dag hoofdpijn en de neuroloog vermoedt dat dat toch ook migraine is, dus daarom zit ik nu in het traject van het vinden van dagelijkse medicatie die goed helpt. Dat kan een tijd duren, omdat je nieuwe medicijnen telkens moet opbouwen, vervolgens een paar maanden moet uitproberen, dan als het niet werkt een hogere dosis en dan - als het nog steeds niet werkt - weer moet afbouwen. Wat mij is verteld, is dat er eigenlijk zeven verschillende pillen zijn die ze proberen bij migraine.
Ik sta nu op het punt (letterlijk: vanavond) om aan de tweede te beginnen, maar ik moet zeggen dat ik ook nogal huiverig ben voor die bijwerkingen. Als je de bijsluiter voor het eerst leest, is dat allemaal best eng en sommige dingen moet je ook even goed in de gaten houden. Van die vorige heb ik voor zover ik heb gemerkt drie dingen gekregen, nl.: haaruitval (maar niet zo erg dat je echt dun haar krijgt, gelukkig), trilhanden en vergrote eetlust. Allemaal niks ernstigs dus, maar wel irritant. Voor zo ver ik het kan inschatten, is er dikke kans dat je met deze medicijnen een of meer bijwerkingen krijgt. Echter, het gros van de meest voorkomende bijwerkingen is niet zo ernstig. Ook is er een (kleinere) kans dat je heftigere dingen ervaart, maar dan kan je gelukkig nog altijd stoppen.

O, dan nog wat: zoek eens op of er een hoofdpijnpoli bij je in de buurt zit :) Dan kun je daar evt. een verwijzing naar vragen bij je huisarts :j

DeSprinkhaan

Re: HELP! Enorme hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:32

een pb gestuurd

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:41

Haha ja ik ben nu 19 en al zo'n 6 haar ongesteld.
Ja het is echt zo jammer, je bent dan eigenlijk gewoon beperkt op dat moment.