En daar gaan we weer... Tandarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Re: En daar gaan we weer... Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:12

ik moet na een aantal jaren ook weer gaan maar durf niet nadat de laatste TA maar een gedeeltelijk kies had verwijdert (kies brak tijdens het trekken) maand later kon ik de restje kies er zelf uit trekken was normaal volgens hem net als verdoven en gelijk beginnen |o .... daarvoor was ik ook al een schijtert maar nu al helemaal... ik heb besloten om eerst therapie te gaan volgen en dan onder lichte narcose te gaan want als ik alleen moet gaan loop ik de wachtkamer in ga zitten en loop er net zo hard weer uit om vervolgens huilend naar huis te lopen uit angst...nu heb ik een vriend en wil hem ook wel eens lekker kussen :+: dus ik ga dit jaar hopelijk in behandeling......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:14

Ik help mensen die bang zijn voor de tandarts, wil je gaan stuur dan maar een pb.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:54

Wat doe je dan precies M_U?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:15

Quellian schreef:
SunxLove schreef:
Wie heeft er ervaring om een gaatje te laten vullen zonder verdoving? Ik ben namelijk heel bang voor prikken

Ik laat zoveel mogelijk doen zonder verdoving.
Wortelkanaalbehandeling is bijna niet te doen zonder verdoving, maar gaatje vullen is echt appeltje eitje :j De verdoving is erger dan het vullen.

Ik laat niets meer doen zonder verdoving... ze hebben bij mij ooit op een zenuw gezeten zonder verdoving... en echt dat wil je nooit maar dan ook nooit meer mee maken..

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:18

Ik ben bang voor verdoving geworden doordat ik 2 melktanden moest laten trekken, Zegt de tandarts: ik doe het heel voorzichtig dan doet 't geen pijn 8)7 Ik heb de hele tijd zitten janken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:22

Ach vorige week een drie vlaks vulling laten doen.. In paniek iemand mee gezeuld hand fijn geknepen, niks deed pijn verdoving ook niet maar liep te huilen, te shaken en te miepen.
Daarna zo in paniek dat ik begon te hyperventileren en bang was dat ik zou stikken..hb een filmpje van hoe ik shake zal ik zo eens uploaden. Nu heb ik al weer een week last van een tand maar durf gewoon niet. Moet eigenlijk wel bellen want ga aanstaande zondag twee weken naar Griekenland en wil daar niet met pijn lopen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:24

Ohh en de verdoving werkt ook niet goe door de adrenaline die ik aan maak.. Wat wel helpt bij mij als ze eenmaal gaan boden muziek aan en mee neurieen.. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:28

Voor tanden doe ik ook zonder verdoving, inderdaad korte pijn, kiezen lijken me enger..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 16:11

Iemand ervaring met trekken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:13

Bij mijn tand moesten ze dus juist bij verdoven, hij had al verdoofd en ging nog door de stoel van de pijn := toen zei hij ook dat ik eigenlijk allang niks meer kon voelen, maar gelukkig verdoofd hij dan gewoon bij zonder probleem (waarom zou hij ook niet, betaal er dik voor :+ )

Stef, zie een van m'n vorige berichten. Wel bij de kaakchirurg, maar de procedure lijkt me hetzelfde?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:36

Jukkie! Ik moet de 17de weer. Eerst naar de tandarts en daarna naar de Mondhygienist dan ben ik er meteen vanaf.
Maar nu zag ik in 1 kies een piep klein gaatje zitten en heb wat gevoeligheid op 1 kies die de vorige keer gemaakt is. En dan ben ik zo bang dat ik dus weer terug moet die week.

Ik ben ook zon vreselijke angsthaas, Ik shake de stoel dan niet uit. Maar ik val gewoon flauw van alle stress.
Gelukkig heb ik wel een hele fijne tandarts, een vrouwlijke. Die vind ik vele malen fijner dan een man.
Voor mijn gevoel kunnen vrouwen zich veel beter plaatsen in iemand die bang is dan een man,
Ik hoef geen muziek mee te nemen. De radio staat gewoon aan daar. En als ik het voel op komen en steek mijn hand op dan stoppen ze meteen. Heb zelfs een keer gevraagd of de radio harder mocht. Ik kan zo mijn flauwvallen meestal onderdrukken.

Maar god wat zie ik er weer tegen op. Vooral de mondhygienist :'(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:46

Britt kijk maar eens op mijn site, www.biogenesis.jouweb.nl, voor mensen die de producten te duur vinden die help ik gratis.Ik leg dan een wheel op een foto.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 17:54

Bedankt voor je aanbod Marleen, maar daar geloof ik niet in, ga ik dus niet doen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:56

Misschien is het voor de volgende keer fijn als iemand die je goed kent en die jou begrijpt mee gaat?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:57

stef schreef:
Iemand ervaring met trekken?

Ik heb alles gehad dit jaar, trekken, implantaat, kroon, vullen :D Ik heb een kies laten trekken bij de kaakchirurg (kies was in stukken gebroken onder het tandvlees). Daar is de verdoving volgens mij wat zwaarder, ik heb in ieder geval weinig last gehad. Wel ruim voldoende pijnstilling meenemen voor napijn en de rest van de dag vloeibaar eten!

Na het plaatsen van een implantaat is vullen trouwens appeltje eitje, ik vond het implantaat echt heel vervelend. Ook omdat je dan echt botpijn hebt, en daar helpen pijnstillers amper tegen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:22

Trekken was vreselijk.. 7 verdovingen en nog alles voelen.. En dat geluid brr.. Steeds de tang los schieten stukjes af breken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:35

Das nou net niet wat ik wil lezen...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:39

De ervaringen die ik ken zijn bij trekken wel positief eigenlijk. Verdoving ging er pijnloos in, kies eruit en vijf minuten later was alles klaar :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:39

Bij mij was het trekken niet echt heel pijnlijk (ondanks te weinig verdoving)
Ik vond alleen de verdoving echt heel erg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:47

Is die verdoving anders dan bij boren dan?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:51

Volgensmij niet,

Ik ben nu al helemaal aan 't stressen voor morgen (gaatje vullen), ik ben echt doodsbang!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:56

Toen ik een beugel moest, 13 jaar geleden, moesten er 4 kiezen getrokken worden. Het verdovingsprikje heb ik wel gevoeld, maar het trekken zelf absoluut niet. Was ook eigenlijk zo gebeurd.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:02

Mijn tandarts gaf me laatst de tip om af en toe met je tenen te wiebellen en dat werkt bij mij! Dan ontspannen je spieren ff

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:04

Ik wiebel ook met mijn tenen. Het helpt om je even te focussen op een ander deel van je lijf!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:50

Ik laat me nooit verdoven, heb dit jaar al 2x een drievlaksvulling gehad waarbij de oude vullingen werden uitgeboord. De tandarts zei: kijken of het gaat...
Heb beide keren een uur met mijn mond open gelegen, de 1e keer had ik nadien een scheurtje in mijn mondhoek. Ik vond het gewoon te lang en heb dat ook gezegd. Bang ben ik nooit geweest bij de tandarts.

Mondhygiëniste vind ik pijnlijker.