Wie had jij bij de bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:06

Ik heb alleen mijn moeder bij de bevalling gehad. En een verpleegster vh zkh, een co assistent gyn en een Dr. Gyn en dat was meer dan genoeg!

ashley1

Re: Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:08

Je moet gewoon je gevoel volgen hoor TS, en als je man er niet bij kan zijn zou jij dus met je schoonmoeder opgescheept zitten terwijl hij er zelf niet eens is? Ja doeiii!

Dit is echt 100% puur jouw beslissing, als jij je niet op gemak voelt zal die bevalling ook niet vlot verlopen hè dus doe waar jij je het beste bij voelt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:09

Ja bevallen is een intieme aangelegenheid. Je moet je letterlijk blootgeven. Dat lukt niet als er mensen bij zijn die je er niet bij wil hebben.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:13

Ik had alleen vriendlief erbij. De hele riedel verpleegkundige vond ik al erg zat. :')
Als jij je moeder alleen erbij wil, dan is dat.je goed recht.
En inderdaad.mooi die vergelijking met besnijden. :') misschien snapt.hij dan waarom je zijn moeder er niet bij wilt.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:21

Schoonmoeder kan er toch bijzijn tot het écht begint en dan ergens anders wachten tot je kindje is geboren?
Of zeg ik nu iets raars?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 21:23

iris_oo schreef:
Schoonmoeder kan er toch bijzijn tot het écht begint en dan ergens anders wachten tot je kindje is geboren?
Of zeg ik nu iets raars?

Daar dacht ik eerst aan maar ben bang dat er stennis geschopt word als mijn mam wel mag blijven en de rest naar buiten moet, maar wellicht is dat de optie maar ik wil het zolang als het kan natuurlijk doen en met hele heftige weeen zit ik dus eigenlijk niet op gezelschap te wachten.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:24

TS, ik denk dat die mensen/familieleden dat echt wel zullen begrijpen op zo'n moment :j

zo niet vraag ik me toch af in hoeverre ze werkelijk aan jou denken om jou geven

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:26

Ik heb tijdens mijn eerste bevalling ook mijn moeder erbij gehad. Daarnaast waren mijn partner, de verloskundige en mijn vader kwam op het laatste moment binnen als kraamhulp. Onze dochter kreeg na 3 uur een stormvloed aan weeën ineens haast. De verloskundige zat beneden, maar de kraamhulp moest gebeld worden en als je die om 2 uur in de nacht belt, zijn die er niet binnen 5 minuten. :o

Ik ben nu 25,5 weken zwanger van nummer 2. Ik weet nog niet precies hoe we het gaan doen. Ik wil wel weer thuis bevallen. Dat vond ik echt heerlijk. Mijn moeder wil er heel graag weer bij zijn, maar vorige keer zijn ze een week na de uitgerekende datum (ze wonen in Duitsland net achter Arnhem en werken in Hengelo en ik in de Randstad net onder Rotterdam) hier gekomen en toen liet iniminimentie nog een week op zich wachten. Ik weet niet of ik dat nog eens wil aan de andere kant wel makkelijk met mijn dochtertje.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:27

Mijn man is ook chauffeur en toen ik zwanger was, mocht hij vanaf week 38 in de buurt rijden. Ofja, in de buurt. Een paar uur heeft hij altijd wel nodig, maar die heeft ie ook vast wel om thuis te komen. De kans dat de kleine er binnen vier uur uitvalt (net als bij mij :D ) is gewoon niet zo heel groot. Gewoon dan bij de minste aanleiding bellen en je vriend kan terug komen.
Mijn kinderen zijn beiden 's nachts geboren dus mijn man was toen toch gewoon thuis.
Niet teveel zorgen over maken. De natuur bepaald wanneer jou kindje komt, maar mentaal regel je stiekem ook heel veel onbewust.

Bij mijn bevalling waren de verloskundige en mijn man (en bij de tweede een verloskundige in opleiding) en een kraamverzorgster.
Ik vind mijn moeder heel lief, maar hier hoeft ze niet bij te zijn (en dat wil ze ook niet gelukkig).
Mijn schoonmoeder is ook heel lief, maar ook daarvoor geldt dat ik ze niet bij mijn bevalling wil.

Oja, en schoonmoeder die vertrekt als het 'echt' begint .... tja. In de tussentijd checken ze ook regelmatig inwendig hoever het ermee is, zeg maar.
En je ligt toch gewoon in je blote onderkant hoor (desnoods met een doek erover) maar bloot daar ben je echt wel. Net hoe prettig je jezelf daarbij voelt.

Maar mijn ervaring is dan ook weer ... als het eenmaal begonnen is, interesseert het je eigenlijk ook geen *piep* meer en zit je lekker in je eigen te bevallen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:30

Kom op zeg.. Schoonmama kan gebeld worden als het begint en mag op de gang wachten tot jij en de baby toonbaar zijn.
Je schoonmoeder bij de bevalling vind je vriend? Is ie nu helemaaaaaal???!!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:44

Je schoonmoeder ziet toch zelf ook wel in dat als jij het niet wilt, ze gewoon op de gang of thuis moet wachten?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 21:48

Denk ook dat mijn lief bang is om het te zeggen, ik los dat wel op, ik zeg het wel tegen haar dat ik haar er niet bij wil hebben :) maar dat ze wel welkom is in het centrum.

Overigens komt er nog niemand in mijn kamer totdat ik opgefrist ben enzo anders zien ze mn foef alsnog :') mijn moeder gaat na de bevalling ook even naar buiten zodat wij met zijn 3tjes kunnen zijn :+:

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:49

Ik vind neit dat je egoistisch kan zijn en alleen gaat beslissen hierover. Het is je vent en het is iets van jullie samen. Ook erg belangrijk dus om te bespreken wat hij ook wil.

Ik had m'n moeder en vriend erbij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:50

Ik mag toch aannemen dat je schoonmoeder zelf wel aanvoelt dat ze niet 'gewenst' is op zo'n moment. Gewoon gaan zeggen dus. Tis jouw bevalling hoor. En lekker je moeder erbij

Moeder - dochterband is heel bijzonder, daar kan vaak een schoonmoeder niet tegenop (uitzonderingen daargelaten)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:59

owww geloof me, als jij ligt te puffen en je schoonmoeder zit daar nog, dan heb je haar er zo uitgewerkt als je nog niet mee mag persen }> Opgekropte frustraties kunnen er ineens uit komen hoor :D

Maar goed, je moeder is eige, schoonmoeder is de moeder van je vriend, heb je niks mee, die kreeg je erbij toen je verkering kreeg :o
Dat stukje van besneden worden met je moeder erbij, vind ik goed gevonden. Neem het als voorbeeld. En anders zeg je het iets anders en gooi je het op je hormonen ;)

Bij mijn eerste bevalling was mijn man, verloskundige en een zuster erbij
Bij de 2e stond een heel team van beginnende verloskundige erbij, was interesant vanwege een stuit bevalling.
En op dat moment kon me dat eigelijk niet zoveel schele, als me kindje maar gezond werd geboren :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:03

Moest er bij beide moeders niet aan denken om ze erbij te hebben. Wij werden de ouders, dus als wij er waren leek ons dat meer dan genoeg :) al die mensen die die dag de kamer in en uit gelopen zijn en al die mensen in en rond de ok niet meegeteld dan ;)

Vind dit echt dingen waar je het samen over eens moet zijn. Jij mag natuurlijk zeggen dat je zijn moeder er niet bij wilt hebben, maar andersom mag hij dat ook over jouw moeder zeggen. Mijn moeder zou het volkomen begrijpen als ik met haar af zou spreken dat zij er als back up zou zijn, dus alleen als mijn vriend het niet zou halen. Zal jouw moeder toch ook wel begrijpen. Kinderen krijgen doe je echt samen (het letterlijke stukje natuurlijk niet I know) dus dan kan je het ook maar het beste eens zijn over hoe dat ouders worden dan begint.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 22:05

Hij kan het uitstekend met mijn moeder vinden, mijn moeder is ook gek op hem, maar hij zei letterlijk ik vind dat niet eerlijk tegenover mijn moeder als jouw moeder er wel bij mag zijn.. en ik vind dat hij dat eigenlijk niet kan laten schieten, ik kan niet aan iedereen denken... mijn vader is er toch ook niet bij?

Ik ga het er morgen nog maar eens over hebben, hoop dat hij een beetje bijdraait.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:11

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat jullie beide achter moeten staan wie er wel en niet bij is.
Ik kan je vriend/man ook heel goed begrijpen, net zoals ik jouw goed kan begrijpen.
Maar aan de andere kant vind ik het een gebeurtenis tussen man en vrouw, en niet tussen moeder en dochter. Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel.

Bij mijn beide bevallingen is mijn man er alleen bij geweest. Oke en de verloskundige, maar meer niet.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:13

Tja jij bent diegene die er bloot bij ligt dus ik vind het niet meer dan logisch dat jij mag bepalen wie erbij mag zijn. Hij hoeft niet bloot dus heeft makkelijk praten. Maar het is natuurlijk wel fijn om dit in alle vrede op te lossen, dat jullie het beiden eens zijn met hoe het gaat gebeuren. Ik vind wel echt dat jij het meeste erover te zeggen hebt hoor, jij moet het allemaal doen en daarbij is het belangrijk dat je ontspannen en op je gemak bent.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:17

Van zijn gevoel uit klopt dat toch ook gewoon? Wil natuurlijk nog niet zeggen dat er dan niet over gepraat kan worden. Je kan toch uitleggen waarom je dat niet prettig vindt? Probeer voor elkaar duidelijk te krijgen waarom je iemand er wel bij wilt hebben. Als je dat helder hebt, kan je ook duidelijk daarover met elkaar in gesprek.

Mijn vriend zou het echt niet fijn gevonden hebben als ik aangegeven had dat ik mijn moeder erbij wilde hebben, omdat ik bang was dat hij er niet tegen zou kunnen. Hij zou ook als argument zeggen dat ze er bij het maken toch ook niet bij was... Tja... heeft hij natuurlijk een punt ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:22

Citaat:
Hij kan het uitstekend met mijn moeder vinden, mijn moeder is ook gek op hem, maar hij zei letterlijk ik vind dat niet eerlijk tegenover mijn moeder als jouw moeder er wel bij mag zijn.. en ik vind dat hij dat eigenlijk niet kan laten schieten, ik kan niet aan iedereen denken... mijn vader is er toch ook niet bij?

sorry vindt het een beetje een simpele gedacht...jouw moeder erbij, dus ook de zijne

alsof je ijsjes uitdeelt

Hij kan toch wel begrijpen dat jij, die daar ligt te bevallen, alleen de mensen om je heen wilt waar jij je 100% op je gemak bij voelt?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 22:25

Zijn moeder zal er nooit bij zijn dat is een feit en dat is niet eens bespreekbaar, ik ga er spontaan mijn benen van kruisen.

Ik ga het morgen met hem bespreken want ik begrijp hem beter als hij had gezegd nee ik wil het niet het is iets intiems voor ons 2en, ik vind het heel moeilijk want mijn moeder is mijn allerbeste vriendin en ik heb gewoon het gevoel dat ik dit niet zonder haar kan. Misschien dat ik het probeer zonder en dat als het niet gaat dat we haar er dan toch bij roepen. Ik weet het niet maar ze moet gewoon in de buurt zijn dat is 1 ding dat zeker is.

Mijn vader heeft ons op vroege leeftijd verlaten en mijn moeder heeft voor 4 kinderen gezorgd en we kwamen nooit iets te kort, ze weet al vaak dat er iets is zonder dat ik het zeg, er is niemand die mij beter aanvoelt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:26

Meid, sorry hoor, maar ook al is het iets van jullie 2en.,...JIJ moet het uiteindelijk doen, als jij denkt dat jouw moeder daarin belangrijk is moet je haar er vooral bij hebben!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:30

Het is jouw keuze, snap uiteraard dat je je moeder erbij wilt.

Mijn zus heeft haar schoonmoeder destijds wel gevraagd, maar die wilde niet.
Mijn moeder en ik zijn er wel bij geweest. Bij alle twee de bevallingen. Had het absoluut niet willen missen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:38

Het is jouw keuze :j Ik had mijn moeder er ook bij en daar ben ik erg blij om geweest. Weet je, je eigen moeder heeft jou op de wereld gezet en jaren lang (op)gevoed.
Doe waar JIJ je goed bij voelt ;)