.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:09

Mijn man heeft zijn amandelen op latere leeftijd laten verwijderen en heeft er twee weken door thuis moeten blijven. Hij had er de eerste week erg veel last van, de tweede week ging het al wat beter. Ook hij moest veel bloed spugen en kon niet makkelijk eten (alleen vla, maar dat kwam op een gegeven moment zijn neus uit), maar hij is wel blij dat het gebeurd is. Hij heeft sindsdien geen keelpijn meer gehad. Daarnaast zijn bij hem ook zijn verstandskiezen (paar jaar geleden) verwijderd en daar had hij zowel tijdens de ingreep als daarna geen last mee.

Het is natuurlijk heel persoonlijk, want er zijn ook genoeg mensen die geen of weinig last hebben. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen! ;)

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:56

Warbling schreef:
Bij mij is het op m'n 15e gedaan geloof ik.
Het is mij wel tegengevallen, heb er lang last van gehad. Werd vaak ook 's nachts wakker van de pijn. Ben 2 weken thuis geweest van school.
Na de operatie ook veel bloed overgegeven, maar degene die bij mij op de kamer lag had dat helemaal niet dus dat is sowieso persoonlijk.

Ik wilde ook niks eten. Echt helemaal niks, ook geen ijsjes dus daar ben ik ook best beroerd van geweest.
Het is het wel waard geweest, ik heb nagenoeg nooit meer keelpijn.

M'n nichtje moest een paar dagen later, maar die was eerder weer aan t werk als ik. Die heeft alleen de eerste paar dagen pijn gehad en het is haar onwijs meegevallen. Zij heeft ook helemaal geen bloed overgegeven.

Bij mij het zelfde, erg last gehad, geen honger en had ongeveer 11 dagen veel pijn. Daarna zakte het snel af :j

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 20:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:35

JJane schreef:
Bij mij zijn de amandelen ook op latere leeftijd eruit gehaald. Ik ben gelijk toen ik waker werd ijswater gaan drinken en was met 2 dagen weer als nieuw. Wel moet ik erbij vertellen dat ik een half jaar voor mn operatie een ontsteking heb gehad. Zeg maar een soort van droes. Daar heb ik enorm veel pijn aan gehad en de kno arts vertelde ook dat mensen die dat hebben gehad de operatie peanuts vinden.

Ik heb dat ook gehad, maar ik vond deze operatie vele malen erger.. TS heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:39

Bij mij zijn ze eruit gegaan toen ik 16/17 was. Het is mij ook flink tegengevallen. Toen ik net wakker werd uit de narcose dacht ik dat ik doodging, omdat ik voor m'n gevoel niks kon qua slikken etc. :')
Al die verhalen over ijsjes eten zijn mij ook nogal tegengevallen, ik kreeg m'n mond niet eens open.. dus ijs ging er ook niet in. Vond het echt verschrikkelijk. Heb ongeveer een week echt niet veel kunnen eten en daarna werd het steeds beter.

Bij mij zijn ze eruitgehaald omdat ik altijd een aantal keer per jaar ontstoken amandelen had. Amandelen eruit laten halen was énorm pijnlijk, maar ik heb daarna nooit meer last van mijn keel gehad. :)

Sterkte met je operatie en ik hoop dat de pijn meevalt!

Splinter

Re: amandelen verwijderen hoe lang ongeveer herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:42

Bij m'n vriend werden ze eruit gehaald op 23ste die heeft 2,5 week niks kunnen eten. Was vel over been. Sterkte :7 :')

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:45

Ik was 6 toen ze deruit gingen. Had er bijna geen last van.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:47

San_ner schreef:
Bij mij zijn ze eruit gegaan toen ik 16/17 was. Het is mij ook flink tegengevallen. Toen ik net wakker werd uit de narcose dacht ik dat ik doodging, omdat ik voor m'n gevoel niks kon qua slikken etc. :')
Al die verhalen over ijsjes eten zijn mij ook nogal tegengevallen, ik kreeg m'n mond niet eens open.. dus ijs ging er ook niet in. Vond het echt verschrikkelijk. Heb ongeveer een week echt niet veel kunnen eten en daarna werd het steeds beter.

Bij mij zijn ze eruitgehaald omdat ik altijd een aantal keer per jaar ontstoken amandelen had. Amandelen eruit laten halen was énorm pijnlijk, maar ik heb daarna nooit meer last van mijn keel gehad. :)

Sterkte met je operatie en ik hoop dat de pijn meevalt!

Je moet een waterijsje eten zodat het de pijn verzacht en een waterijsje kan je toch wel eten?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:24

Ik kreeg mijn mond ook niet open.. En waterwijs verdoofd wel maar het slijmt bij mij wel erg = dus weer extra slikken wat ik niet kon :+ ijswater werkte voor mij het beste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 05:40

Waterijs lukt eerst ook niet.. ijswater werkte bij mij ook het beste. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:20

Marlies94 schreef:
Warbling schreef:
Bij mij is het op m'n 15e gedaan geloof ik.
Het is mij wel tegengevallen, heb er lang last van gehad. Werd vaak ook 's nachts wakker van de pijn. Ben 2 weken thuis geweest van school.
Na de operatie ook veel bloed overgegeven, maar degene die bij mij op de kamer lag had dat helemaal niet dus dat is sowieso persoonlijk.

Ik wilde ook niks eten. Echt helemaal niks, ook geen ijsjes dus daar ben ik ook best beroerd van geweest.
Het is het wel waard geweest, ik heb nagenoeg nooit meer keelpijn.

M'n nichtje moest een paar dagen later, maar die was eerder weer aan t werk als ik. Die heeft alleen de eerste paar dagen pijn gehad en het is haar onwijs meegevallen. Zij heeft ook helemaal geen bloed overgegeven.

Bij mij het zelfde, erg last gehad, geen honger en had ongeveer 11 dagen veel pijn. Daarna zakte het snel af :j

Ja dat klopt, na bijna 2 weken pijn zakte het heel snel af :j
Ik paste ook echt al m'n kleren niet meer na 2 weken nagenoeg niets eten. Helaas zit het er zo weer aan :roll:

Kon de eerste dagen m'n mond ook niet open doen.

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:38

Bij mij zijn me amandelen 2,5 week geleden eruit gehaald. Na de operatie moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven, want als je ouder bent heb je meer kans op nabloeding. Bij mij is het heel erg meegevallen! Ik heb veel waterijsjes op en kon ook weer redelijk snel zacht eten. Vanaf dag 5 kreeg ik wel wat meer pijn (maar dat viel nog mee naar alle horror verhalen die ik erover had gehoord). Ik ben na 2 weken weer gaan werken en dat gaat goed, ben alleen nog wel heel moe na het werken. Met paardrijden gaat het nog wat minder goed, want krijg dan last van me oor (straalt schijnbaae uit). Dus dat doe ik nu elke keer rustig opbouwen. Heel veel succes en ik zou het zo weer doen als het moest.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:24

Iedereen zegt waterijsjes. Maar ik wou die absoluut niet, evenals drinken. Wat vond ik dat vreselijk ook al moest het. :+

Ik had de eerste 2 dagen er veel last van..met drinken, vla of ijs.. na 4 dagen at ik alles weer (het was kerst, tja he! dat laat ik niet liggen :D) en na 2 weken had ik mijn eigen stem weer terug. _O-

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 07:07

.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:21

merel_gomez schreef:
nou straks is het zo ver... :\

Heel veel sterkte!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:40

Heel veel sterkte! Bij mij zijn de amandelen eruit gehaald op mijn 22e.
Is me alles meegevallen!! Qua waterijs kun je het beste Perenijsjes eten. De meeste waterijsjes zorgen ervoor dat je speeksel aanmaakt. Bij perenijsjes is dit minimaal. Ook raketjes zijn goed hiervoor.
Ik moest alleen maar hoesten door het ijswater....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:17

.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:25

Ik heb het ook gehad, op mijn 15de. En ben veel te snel weer dingen gaan doen. Zoals hond uitlaten, rondje fietsen etc. Je moet echt heel goed uitrusten omdat je lichaam toch van een flinke wond moet herstellen. Dus blijf goed de pijnstillers slikken maar je voelt je dan wel beter, maar bent het zeker niet :')

Ben er zelf 3 weken echt zo ziek van geweest dat ik niet naar school kon. En voordat ik 100% beter was en de narcose weg was en alles weer kon zeggen heeft toch een maand of 4 geduurd. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel gevoelig ben en narcose ook echt een drama is bij mij.

Maar hoe ik me nu (7 maanden later) voel is fantastisch! Niet minimaal iedere maand een antibiotica kuur (dat overigens heel slecht voor je lichaam is), veel meer energie, etc. Echt super! Ik blijf alleen gedonder houden met mijn ene oor. Heb nu alweer de derde binnen+buitenoor ontsteking te pakken sinds de operatie. Maar voor de rest ben ik er super van opgeknapt!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:43

Zo, dan ben je wel snel al weer thuis. Ik moest (is al wel lang geleden) 5 dagen in het ziekenhuis blijven i.v.m. kans op nabloedingen. Ik was 21 toe ze eruit werden gehaald. Pijn viel op zich wel mee, maar ook ik mocht twee weken niet werken, en vooral niet tillen etc. En gelukkig vergeet je de pijn :).

In ieder geval zou ik het zo weer doen, omdat het wel mijn klachten voorgoed heeft verholpen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 17:12

.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:15

Ik weet niet of het al langs gekomen is maar geen melkproducten! Lijkt ideaal lekker makkelijk te eten, maar je keel gaat er enorm van zwellen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:22

.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:49

Hoe gaat het nu met je keel TS?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:52

.