Naar de tandarts, hoge kosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:35

Gaan! Ik ben ook geweest na 5 jaar en ik ben blij!!! Ben nog niet klaar maar ben op weg. Gelukkig goede tandarts gevonden. Ik kijk nu zelfs uit naar de volgende afspraak.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:35

Ik denk dat je goedkoper uitben met 1 malig iets te laten doen dan zo'n verzekering. Wij zijn namenlijk wel verzekerd ,maar moeten nu ook bijbetalen aan de tandarts aangezien ze maar een bepaald bedrag vergoeden.
je kan ook wachten tot je naar een kaakchirurg mag.. die wordt weer wel vergoed ;) :+
Als we geen kinderen hadden ging bij ons de tandartsverzekering eruit. dan maar zelf een potje sparen voor controle en af en toe iets te laten doen

gabyfedde

Re: Naar de tandarts, hoge kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:39

friesiszwart schreef:
galley schreef:
Kan je niet gewoon de module tandarts bij je verzekering pakken?
Van de kosten heb ik overigens geen idee..

Dat zou kunnen maar acceptatie is na sanering. Logisch anders neemt niemand een verzekering behalve op het moment van klachten.

Sanering? Dat bestaat al jaren niet meer.

TS: tandartsverzekering is voor verreweg de meeste mensen helemaal niet nodig, dus het is niet dom dat je er géén hebt. Veel verzekeringen vergoeden maar een deel van de kosten, dus dan moet je alsnog bijbetalen (naast een verzekeringspremie). Slimmer is het om gewoon een potje te maken voor tandartskosten en (ondanks je angst) toch 2x per jaar op controle te gaan.
Als je al een tijdje last hebt van je kies is het nog niet zeker dat je een wortelkanaalbehandeling nodig hebt hoor. Een acute ontsteking geeft dermate veel last dat je gráág naar de tandarts gaat. Het kan ook gewoon een gaatje onder een bestaande vulling zijn (waardoor de oude vulling eruit valt).
In het buitenland is de tandheelkundige zorg niet te vergelijken met die in Nederland. Je kan geluk hebben, maar ik heb helaas veel meer vullingen, kronen en bruggen uit Turkijke/China/Oost-Europa gezien die van dramatisch slechte kwaliteit waren.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:56

Ik bedoel dan ook Thailand, Maleisie, Korea enz...
Je noemt nu ook net landen op... :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:58

Amalarab schreef:
Ik bedoel dan ook Thailand, Maleisie, Korea enz...
Je noemt nu ook net landen op... :+

Tickets naar die landen zijn ook niet goedkoop. Als je zo'n ticket/vakantie kan betalen kan je voor datzelfde geld beter je gebit door een goede tandarts in een Westers land laten opknappen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:02

Wat ontzettend balen zeg :(:)
Ik zou de tandarts bellen en vragen of er een betalingsregeling getroffen kan worden.

Ik heb wel een tandartsverzekering, maar heb moeten aantonen dat mijn gebit 100% in orde was en het afgelopen half jaar minimaal 1x naar de tandarts ben geweest.

Voor de volgende keer: De verdovingen zijn het duurst en een gaatje vullen kan mi makkelijk zonder verdoving. Dat zal al een hoop schelen. Bij hele diepe gaatjes weigert de TA dit vaak.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:06

Mootje schreef:
Voor de volgende keer: De verdovingen zijn het duurst en een gaatje vullen kan mi makkelijk zonder verdoving. Dat zal al een hoop schelen. Bij hele diepe gaatjes weigert de TA dit vaak.

Sinds 1 januari zit de verdoving bij de prijs in. Dus die vlieger gaat niet meer op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:08

Meen je dat nou? Ik hoef pas in augustus en heb vorige keer de prijslijst niet bestudeerd :+
Ik wil alsnog geen verdoving, maar vind dat wel vreemd!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 19:10

En sowieso zit ik helemaaaal gestresst als ik niet verdoofd ben... :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:56

Mootje schreef:
Meen je dat nou? Ik hoef pas in augustus en heb vorige keer de prijslijst niet bestudeerd :+
Ik wil alsnog geen verdoving, maar vind dat wel vreemd!

Deze verandering is per 1 januari ingegaan.

Natasja91 schreef:
En sowieso zit ik helemaaaal gestresst als ik niet verdoofd ben... :D

Verstandig om dan gewoon een verdoving te nemen. Als je aangeeft dat je bang bent kan de tandarts daar rekening mee houden en vrijwel pijnloos verdoven. Zit de kies waar het om gaat boven of onder?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 19:58

Boven, helemaal achteraan (geen verstandskies, die is daar nog niet door).
Hoe kunnen ze pijnloos verdoven dan?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:05

Natasja91 schreef:
Boven, helemaal achteraan (geen verstandskies, die is daar nog niet door).
Hoe kunnen ze pijnloos verdoven dan?

Pijnloos niet, maar vrijwel pijnloos wel.
Als ze de vloeistof heel langzaam inspuiten voel je er héél weinig van.
Ik geef dat soort verdovingen regelmatig en veel mensen hebben het niet eens in de gaten.
Maak je daarover niet te veel zorgen!!!

Verdoving onder is vaak vervelender.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:34

Mijn vader heeft hetzelfde probleem... Geen tandartsverzekering en extreem hoge kostten. Hij heeft altijd een heel gezond gebit gehad, maar zoineens ging het achteruit... Nu zelfs zo erg dat al z'n tanden verrot zijn en hij vreselijke pijn heeft.
Al zijn tanden moeten getrokken worden en dan een kunstgebit, boven en onder.

Onze tandarts rekent 50 euro per tand die getrokken moet worden.... Nou reken maar uit :\ Hij gaat nu regelmatig naar de keuken met een tang.... :=
Hij voelt zich ontzettend rot, hij ziet er graag goed uit en zonder tanden voelt hij zich natuurlijk niet bepaald mooi.

Heel veel succes bij de tandarts! Hopelijk ben je snel van de pijn af! :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:54

echt pijnloos verdoven is lastig maar je hebt verdovingsgel die ze op de plek van de verdoving kunnen doen en dan is het uit te houden en ik ben erg gevoelig dus kan het weten, gewoon vragen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:24

Daphne__ schreef:
Mijn vader heeft hetzelfde probleem... Geen tandartsverzekering en extreem hoge kostten. Hij heeft altijd een heel gezond gebit gehad, maar zoineens ging het achteruit... Nu zelfs zo erg dat al z'n tanden verrot zijn en hij vreselijke pijn heeft.
Al zijn tanden moeten getrokken worden en dan een kunstgebit, boven en onder.

Onze tandarts rekent 50 euro per tand die getrokken moet worden.... Nou reken maar uit :\ Hij gaat nu regelmatig naar de keuken met een tang.... :=
Hij voelt zich ontzettend rot, hij ziet er graag goed uit en zonder tanden voelt hij zich natuurlijk niet bepaald mooi.

50 euro is niet eens zo heel duur.
Maar... Sowieso gauw wegwezen bij die tandarts. Als je vader ieder half jaar voor controle geweest is (of zelf ieder jaar) en zijn gebit is in 1x zo slecht dat alles getrokken moet worden, dan heeft de tandarts heel veel gemist. Gaatjes doen er namelijk behoorlijk lang over om te ontwikkelen en al helemaal om zo groot te worden dat de tanden/kiezen niet meer te redden zijn.
Wel belangrijk om de achterliggende oorzaak te zoeken. Als iemand opeens gaatjes krijgt terwijl hij dat voorheen niet had, dan is er vaak een medische reden voor.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:59

Ik heb gebeld.. mede dankzij jullie.
Kon eerst woensdag om 11:45 terecht maar dat is het enige moment die week dat ik echt echt niet kan.
Nu kan ik pas 17 juli... niet echt fijn met kiespijn.... Het is niet dat ik door de grond ga maar wel de hele tijd zeurende pijn. Dus misschien bel ik maandag wel opnieuw dat ik het eeeecht niet meer volhoud.. :+
Ze heeft een controle afspraak gemaakt waarbij meteen gekeken wordt naar die kies.
Nou zit ik tot 17 juli in de zenuwen :=

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:17

Holy...
Zat een paar chipjes te eten, kwam terecht in mijn kies.
Argh, tranen sprongen in mijn ogen. Heb het er zo goed als mogelijk uit gepoerd met een tandenstoker en pijnstiller ingenomen. Ga maandag dus zeker bellen, ga hier niet tot 17-07 mee rondlopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:26

Balen zeg! Over het algemeen laat een TA plekken vrij voor spoedafspraken. Gewoon je verhaal doen en het zo nodig aandikken :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:26

pff mooi K! Waarom niet gelijk zeggen dat je er goed last van heb? Nu ga je het weekend in met veel pijn en als het tegenzit extra weekend kosten als je het echt niet meer kan hebben. (zelfde met de da.. bij twijfel laten komen) Succes met je bekkie!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:34

goed dat je gebeld heb en toch maar zo snel mogelijk gaan waarom kan je niet jijzelf bent ook belangrijk hoor

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 09:43

Pipo, het ging best goed, had er niet heeel veel last van (niet meer dan de afgelopen weken) alleen bij het eten ging het even fout..

Franka, ik moet naar de bedrijfsarts helaasch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:04

maak me niet bang :+ vermoed dat mijn enigste vulling het begeven heeft , bovenkant van tand zit niks meer....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 05:32

Ik las net op mijn hyves dat er iemand met haar dochtertje naar de tandarts moest vanwege erge kiespijn. Ze kon alleen terecht als ze 100 euro meenam }:) zit je al krap,kan je niet eens naar de tandarts, is toch te gek voor woorden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 05:42

Dat was zeker niet haar eigen tandarts?
Contant betalen wordt op die manier wel vaker gedaan omdat het eenmalig is en tandartsen vervelende ervaringen hebben met mensen die maar 1 keer komen opdagen en vervolgens niet betalen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:05

Is toch niet intresant? Okee als je niet verzekerd bent, kan ik daarin meegaan. Maar verzekeringsnummer mee en de pc verteld heus wel welk pakket je heb.