Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanon_ schreef:Wat ik ook heb, en ik ben heel benieuwd of iemand zich hier in herkent, is dat ik soms een tijd verstopt kan zitten en vervolgens 's nachts ontzettende krampen krijg. Meestal moet ik dan echt naar de wc rennen, om vervolgens met braakneigingen erbij op de wc te zitten. Vreselijk
F_Orumster schreef:Flosje, interessant. Ik ken de techniek (laborant), die wantrouw ik niet.
Heb jij dus nu een duidelijke lijst met ingredienten waarop je reageert?
Def schreef:Hallo allemaal! Ik ben al zon 15 jaar PDS gediagnosticeerd.
Eigenlijk is dat een diagnose van niets vind ik, want als er helemaal niets anders te vinden is als je helemaal binnenste buiten bent gekeerd, krijg je de diagnose PDS.
Ik zit op t moment in een vervelende periode van vreselijk opgezette buik.
Mijn advies is dat iedereen heel goed naar zijn eigen lichaam moet luisteren en je vooral niet teveel aan adviezen, lijstjes, schema's en dieten moet houden.
Voor de een kan een bepaald product supergoed helpen, de ander krijgt er krampen van.
Ik heb in mijn leven alle reguliere ziekenhuisonderzoeken, zo ongeveer alle alternatieve therapieen, dieten enz. gehad. Niets hielp.
Wat hielp was accepteren dat je het hebt en heel goed zelf onderzoeken wat je kunt hebben en wat niet.
Ik heb 24/7 buikpijn. Op advies van mijn huisarts heb ik bij een superpsych een 'omgaan met chronische pijn' therapie gedaan. Daar is het natuurlijk niet van over gegaan, maar het heeft me het meest geholpen van alles! Dit was helemaal geen vreselijk zware therapie. Duurde een half jaartje en we hebben ontzettend veel gelachen tijdens de therapie. Het is heel erg op het wat kan je wel en het nu gericht.
LePapillon schreef:Mijn vriend kan zich er niks bij voorstellen, hij heeft nooit buikpijn en het is ook ontzettend lastig uit te leggen.
F_Orumster schreef:Ik heb zelf een tijdje glutenvrij gegeten (is makkelijk te halen met koolhydraatarm) en had geen verminderde klachten.
Waarom ben je je baan erdoor kwijtgeraakt?
Hvelreki schreef:Hoe wordt dat vastgesteld, coeliakie? Ik vind op internet bloedonderzoek en dunne darm onderzoek. Ik heb een gastroscopie ondergaan en geloof dat dan ook een deel van de dunne darm onderzocht wordt?
Heb trouwens ook niet de indruk dat mijn klachten na het eten van gluten verergeren. Bij mij gaat het echt op en af, heb een periode slecht en dan weer een periode goed. Nu (de laatste 5 dagen) bijvoorbeeld gaat het slecht na ongeveer een maand goed geweest te zijn.