Verwijderen Mirena spiraal. Ervaringen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annewill

Re: Verwijderen Mirena spiraal. Ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:15

Tja ik weet ook niet zo waar ik op over moet gaan. Het liefst iets met zo min mogelijk hormonen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:19

Ik hoor goede verhalen over de nuvaring, die heeft ook minder hormonen dan de pil doordat ie plaatselijk werkt.. Maar ga je dat vrijdag niet met de arts bespreken?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:23

Plaatsen was erg pijnlijk maar verwijder was zo gebeurd en ik voelde het bijna niet. Succes!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:27

Het plaatsen vond ik ook erg vervelend. De 'Frauenarzt' (sorry, weet even het nederlandse woord niet) zei dat dat ook kwam doordat mijn baarmoeder erg klein was doordat ik nooit kinderen heb gekregen. In elk geval stortte mijn bloeddruk volledig de kelder in en ik heb ik zeker een half uur voor pampus gelegen. In augustus moet de mijne ook gewisseld worden, ben dus ook wel blij met de verhalen hier. Is het opnieuw plaatsen van de nieuwe spiraal ook weer zo vervelend ?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:31

Siggy, nee, ik was blij verrast met het gemak waarmee de nieuwe spiraal geplaatst werd! Je baarmoeder is dan natuurlijk al gewend aan dat ding erin, denk dat dat wel uitmaakt.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:32

Ja vrijdag ga ik het ook zeker met de arts bespreken. maar ik wil e gewoon goed voorbereiden. Ik ben namelijk benauwd dat ik niet zo heel secuur met de pil zal zijn. En een 'ongelukje' zit in een klein hoekje.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:34

Ik heb hem alleen nog laten zetten.
Maar was appeltje eitje.

Moest vervoer voor naar huis hebben en even een paar uur rust houden gezien sommigen er nogal last van konden hebben.
Paps heeft me naar huis gereden maar uurtje later was ik alweer aan het barrel racen en vrolijk de steeple chace aan het doen :+ (was hooguit een ongemakkelijk gevoel meer niet).

Het enige wat minder fijn was, was het verwijderen van de eenden bek (bij het sluiten zat er een velletje tussen :+ )
Dus ik maak me ook geen zorgen over het verwijderen van het spiraaltje.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:40

Rommulus: auw! :oo Maar fijn dat jij nergens last van had, gelukkig ging het bij mijn 2e zoals jij hier beschrijft. ;)

Annewill, dat gerommel met mijn pil was voor mij de reden om aan spiraal te gaan. Volgens mij was toen die nuvaring er nog niet. Nu bevalt de mirena me dusdanig goed dat ik niet niet meer zonder wil.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:45

Nuvaringen zijn wel fijn, maar best duur. Voor 3 dingen (= 3 maanden veilig) betaalde ik vorige week ongeveer 20 euro.

Ik heb 3 jaar lang Implanon gehad, vind ik echt een aanrader. Maar ik heb kort geleden zo'n 1,5 week ongesteld geweest, echt heftig ook. Dus ik ben naar de dokter geweest omdat ik het vermoeden hebt dat de werking zwaar verminderd is nu. (Heeft ook een "houdbaarheid" van 3 jaar). Aangezien ik in die 3 jaar, misschien 4 doorbraakbloedinkjes heb gehad.
Vandaar dat ik nu even Nuvaringen gebruik, totdat er een nieuwe Implanon geplaatst wordt :)
Maargoed, Implanon is ook duur, 140 euro geloof ik. Maar wel een werking van +- 3 jaar.

Spiraaltje is mij door mijn huisarts al afgeraden, omdat ik nog niet zwanger ben geweest en het dan een best pijnlijk proces kan zijn. Zoals ik hier ook al lees.

Maar als je wil gaan voor zo min mogelijk hormonen, zijn de Nuvaringen best aan te raden.

Hoewel ik dat gepriegel met die ringen daar beneden best awkward vind (ik ben ook geen tamponmens...) :') Hij kan wel meteen 3 weken blijven zitten en als ie er een keer uit moet om wat voor reden dan ook, dan kan dat ook voor 3 uurtjes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:46

plaatsen was bij mij hel, maar het eruithalen viel reuze mee. Nét op het moment dat je denkt 'auw?' is het al voorbij.

Ben ook op zoek geweest naar zo min mogelijk hormonen, de nuvaring voldoet daar goed aan. Maar is best duur en mijn huid werd er heel slecht van.
Dus maar weer terug aan de pil....

ps: mijn huid werd niet slecht van de Nuvaring, maar van het 'tekort' aan hormonen. Voor de rest beviel de Nuva erg goed! (behalve de prijs dan)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 20-06-12 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:47

Ik heb geen kinderen gehad maar zoals je leest ook geen last ;)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:47

Mmm ik vraag het gewoon allemaal even na. Omdat ik voor mezelf wel duidelijk heb, zo min mogelijk hormonen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:53

Plaatsen vond ik vervelend, dat ik van mijn graat ging, had ook te maken met het feit dat ik wel vaker te kampen heb met hele plotselinge bloeddruk dalingen (is onderzocht, maar ben verder kerngezond, dus moet het gewoon een keer of 2-3 per jaar maar ondergaan). Net heel vervelend natuurlijk dat het op zo'n moment gebeurd. Daardoor ga je wel met meer spanning naar zo'n volgende afspraak...
Ik had na het plaatsen een middagje buikkrampen en 1-2 dagen een wat vervelend buikgevoel, maar dat was eigenlijk ook alles, ondanks dat de arts dus zei dat mijn baarmoeder eigenlijk nauwelijks de minimale grootte had voor de mirena.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:53

annewill schreef:
Ja vrijdag ga ik het ook zeker met de arts bespreken. maar ik wil e gewoon goed voorbereiden. Ik ben namelijk benauwd dat ik niet zo heel secuur met de pil zal zijn. En een 'ongelukje' zit in een klein hoekje.

Ja ik spreek uit ervaring.. :+ gewoon helemaal geen sex meer, dat is de beste oplossing denk ik. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:54

Mama_Rianne schreef:
annewill schreef:

Ja ik spreek uit ervaring.. :+ gewoon helemaal geen sex meer, dat is de beste oplossing denk ik. :D

Of sterilisatie...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:55

maar dat is wel héél drastisch (en schijnbaar ook niet 100% betrouwbaar)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:56

Ja, maar wat als je nog wel van plan bent om een keer kinderen te krijgen?

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:58

Haha.. Hellup.. Das wel heel drastich ja. Nee ik wil in de toekomst heel graag kinderen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:59

Ohja, ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd en heb mijn eigen risico er in 1,5 maand doorheen gejast dit jaar. Dan vergeet je gauw wat anticonceptie kost. :o Mirena was iets van 140 euro, geloof ik, maar dan wel meteen voor 5 jaar klaar.
Implanon raadde mijn huisarts mij destijds af omdat die qua hormonen nog best zwaar was en weer je hele bloedbaan doormoest.

Enige dat 100% betrouwbaar is, is geheelonthouding. :\

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:01

Ja, dan is steralisatie zeker geen oplossing. Ik vind tot nu toe de mirena nog het fijnste en zou ook nooit meer anders willen!

Is het geen optie om hem erin te houden dan?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:03

Moeten we met z'n allen naar het klooster :+
Oud collega is ook ondanks de mirena zwanger geworden, achteraf gezien was die niet goed geplaatst en heeft ze er een fixe vergoeding voor gekregen :=
Dat is ook het enige verhaal van wat ik ken..

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:47

NOU.. Hij is er uit. En wat een opluchting. Effies een weeachtig gevoel. Ga weer aan de pil, op het doosje staat gestodeen / ethinylestradiol.. Schijnen minder hormonen in te zitten. Gelijk mn eerste geslikt.. Nu aanstaande 2 weekies effe 'íets' extra gebruiken. hihi.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:52

rommulus schreef:
Oud collega is ook ondanks de mirena zwanger geworden, ..
:oo .. paniek... ! :D

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 12:22

Haha nou in de tijd dat ik em heb gehad toch echt niet zwanger geworden. Hopen dat het voorlopig nog even zo blijft.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:00

Dus het viel mee? Was het bij de dokter of in het ziekenhuis?

Ik ben tot nu toe ook nog niet zwanger geworden door de Mirena.