troi schreef:op de lange duur werkt het het beste om een ijzeren slaapschema aan te gaan houden. Dus elke avond op dezelfde tijd naar bed en elke ochtend om dezelfde tijd eruit (jaaa dus ook in het weekend en vakantie). Dan gaat je lijf daaraan wennen en voel je je fitter en verslaap je je ook niet meer. Dat kan wat lastig zijn natuurlijk en als dat niet lukt zou ik toch investeren in 10 wekkers en die overal door je kamer heen plaatsen die afgaan om de 5 minuten. Misschien kun je er nog 2 in je slaap uitzetten al wandelend maar ik geloof nooit dat je dat lukt met 10..
Wake-up light schijnt bij veel mensen niet te werken trouwens, dan kun je echt beter met open gordijnen slapen. Lamp is veel te zwak
Ik heb dat inderdaad een paar jaar geleden aangehouden (12u slapen, 8u wakker) en dat werkte idd perfect. Toen ging ik alleen niet naar school en had ik een baantje overdag. Ik heb nu een baantje in de horeca, ofwel dat ik 1-2-3 keer per week niet voor 2 uur thuis ben. Ik probeer dan wel iig er rekening mee te houden dat mijn wekker 8u nadat ik ga slapen af gaat, dat lukt ook wel prima.
Maar ik ga het idd maar weer eens herintroduceren voor zover mogelijk, bedankt
Vroeg opstaan in het weekend heb ik trouwens geen probleem mee hoor
vind het zo'n verspilling van je dag als je de hele dag op bed ligt@Elma, ja maar op een gegeven moment ben je dan toch echt te laat
als je een halfuur aan het snoozen bent ofzo dan is dat toch niet echt fijn.@phormicola jaaa dat had ik ook! Dat met die dromen!!
Nja het is van dezelfde strekking als wat troi zegt, dus ik ga er vanavond direct mee beginnen
11:30 naar bed en 7:30 op 
En nu naar practicum