Voet/knie ontstoken door fout van de dokter..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:05

Vervelend joh! Maar om het nou meteen een fout van een arts te noemen vind ik ook wat ver gaan. Hij heeft je keurig voor een foto gestuurd, niet gebroken dus dan lijkt de conclusie dat het flink gekneusd is me goed. Je hebt rust gehouden, daarmee ging het over dus dat er dan niet verder wordt gekeken vind ik niet gek! Als je nou destijds die pijn bleef houden ondanks rust etc en hij laat je er dan mee aanmodderen vind ik het nog weer wat anders.

Maargoed, je hebt er nu flink last van en dat is gewoon onwijs balen natuurlijk. Als je veel pijn hebt kun je de diclofenac combineren met paracetamol, die combinatie werkt erg goed maar dat weet je moeder vast ook wel. Sterkte!

Ginootje

Re: Voet/knie ontstoken door fout van de dokter..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:08

Dat het een fout is heb ik er zelf niet van gemaakt ;) Dat zei mijn eigen dokter! Hij voelde het direct! En zei dat die andere dokter het ook had moeten zien.. Ik heb 1,5 uur geleden een paracetamol ingenomen helaas nog geen werking ervan..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:09

Tsja in dat geval vind ik het erg vreemd dat jouw dokter zijn collega afvalt := Waarschijnlijk heeft die het door zwelling destijds helemaal niet eens kunnen vinden maargoed..

Hoe oud ben je? Ivm de dosering van paracetamol?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 18:46

__Marije__ schreef:
Tsja in dat geval vind ik het erg vreemd dat jouw dokter zijn collega afvalt := Waarschijnlijk heeft die het door zwelling destijds helemaal niet eens kunnen vinden maargoed..

Hoe oud ben je? Ivm de dosering van paracetamol?

Ik ben 18 jaar ;)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:02

Altijd beginnen met 2 paracetamol, daarna verder gaan met 1 om de 4 uur ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:37

Inderdaad 4 keer per dag 2 paracetamol afgewisseld met de diclofenac, waarschijnlijk 3 keer daags 1? Hoop dat je dan een beetje de nacht door komt!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 21:35

__Marije__ schreef:
Inderdaad 4 keer per dag 2 paracetamol afgewisseld met de diclofenac, waarschijnlijk 3 keer daags 1? Hoop dat je dan een beetje de nacht door komt!

Ik ga inderdaad voor dat ik naar bed ga 2x paracetamol innemen & diclofenac! Hopen dat ik dan inderdaad de nacht door kom... Toen mijn zusje een ontstoken knie had moest ze in het gips tot aan der heup voor rust.. Hoop niet dat ik dat krijg..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 07:04

Vannacht geslapen met 2 paracetemols en 1 diclofonac.. Helaas kwam de pijn er doorheen en heb ik dus bagger geslapen.. Zometeen de dokter weer bellen!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:04

Ik mocht om 08:50 naar de dokter! En ben door verwezen naar de Chirurg in het ziekenhuis.. Dus nu daar een afspraak maken & afwachten?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:50

Weer een update.. Donderdag om 11:15 kan ik terecht! :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:08

O dat is gelukkig al vrij snel! Enig idee wat ze daar gaan doen?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:15

__Marije__ schreef:
O dat is gelukkig al vrij snel! Enig idee wat ze daar gaan doen?

Nee geen idee.. Ik denk gelijk weer aan het ergste natuurlijk :P Dat ik een (kijk)operatie krijg.. Gips weet ik veel wat allemaal haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:39

Ginootje schreef:
Dat het een fout is heb ik er zelf niet van gemaakt ;) Dat zei mijn eigen dokter! Hij voelde het direct! En zei dat die andere dokter het ook had moeten zien.. Ik heb 1,5 uur geleden een paracetamol ingenomen helaas nog geen werking ervan..

Een ontsteking kan zeer snel komen opzetten. Misschien zat er nog geen ontsteking toen je naar de andere huisarts ging...

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:41

pff nog helemaal wachten tot donderdag, dat zou nu ook wel een eeuwigheid lijken

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:22

Ginootje schreef:

Maar toch raar dat je dokter nu zou kunnen zien dat het 6 weken geleden al ontstoken was... Hij weet toch niet hoe het er vlak na koninginnedag uitzag?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:24

diclofenac is toch een pijnstiller? ben geopereerd aan mn pols en heb dat mee gekregen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:33

Diclofenac is inderdaad een pijnstiller. De pijn van een eventuele ontsteking wordt wel onderdrukt, maar de ontsteking zelf NIET.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:00

Diclofenac is behalve een pijnstiller ook een ontstekingsremmer...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:51

pinto_1 schreef:
Ginootje schreef:

Maar toch raar dat je dokter nu zou kunnen zien dat het 6 weken geleden al ontstoken was... Hij weet toch niet hoe het er vlak na koninginnedag uitzag?

Ik weet het ook allemaal niet... Donderdag gelukkig naar de dokter!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:51

Die diclofonac doet helemaal niets.. Moet er echt paracetemol bij nemen wil de ik pijn een beetje weg kunnen houden..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:47

Om 18:15 diclofonac + paracetemol ingenomen.. En de pijn komt er dwars doorheen! Word er nu ook echt kots misselijk van.. Het is echt niet te doen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:34

Dat hou je toch niet vol tot donderdag.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:39

marleen_usar schreef:
Dat hou je toch niet vol tot donderdag.

Ik zou wel moeten.. Of ik moet het vannacht echt niet trekken dan ga ik flink piepen bij me ma! Dat ze maar naar het ziekenhuis moet bellen..

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:50

Diclofenac kan je maag behoorlijk van streek maken met bv. misselijkheid als gevolg. Morgen even de huisarts bellen voor maagbeschermers, best kans dat je dan in elk geval de misselijkheid kwijt bent.

Verder rustig aan, pootje omhoog houden (enkel en knie hoger dan heup als ik het goed onthouden heb) en proberen geduld op te brengen. Enne, je bent 18, dus dan kan en mag je ook zelf best het ziekenhuis bellen om te kijken of er eerder een gaatje is, desnoods even overleggen met je huisarts of die het nodig acht de boel te bespoedigen.

De laatste keer dat er bij mij een overigens wél open ontsteking (kattenbeet) door een chirurg beoordeeld moest worden, kon ik bijna rechtstreeks van de huisarts naar het ziekenhuis. Als jouw huisarts het nodig vindt dat je eerder gezien wordt, dan kan deze proberen dat te bewerkstelligen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:03

een kennis had een (open)kattenbeet... die was ook gaan onsteken. niet eens echt wonden meer de tandafruk een paar gaatjes...

die is ook door een huisarts 2 keer terug na huis gestuurd.. terwijl het dik en rode steeds verder ging..
toen is hij s avonds na de hap gegaan.. die stuurde hem door na het ziekenhuis.. kon die meteen blijven, 3 dagen aan het infuus..

die 1e huisarts maar zeggen ach verbandje nat houden.. das genoeg.. ook bij de 2 e bezoek nacht/dag later..