extreme vermoeidheid en flinke buikpijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: extreme vermoeidheid en flinke buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:31

Voor nu start ik met een gluten/melkvrij dieet. Ga eens kijken of dit resultaat op mij heeft. Zal aankomende week m'n bloed nogmaals laten testen op b12, en ga kijken voor een goede homeopathische arts. Thnx voor t meedenken en de tips tot nu toe. Als iemand nog iets heeft dan hoor ik dat graag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:52

Bij B12: vraag de waarde ook op, en ook die van de vorige keer. De labs en huisartsen hebben nogal ruime ondergrenzen - je kunt heel goed klachten hebben terwijl men zegt dat het 'in orde' is. Als de waarde laagnormaal is (beneden de 300 ongeveer) en zeker als die dalend is, is het handig om nader onderzoek te overwegen. En als je echt in de buurt van de ondergrens zit is het starten van de behandeling gewoon verstandig. Zie voor meer info http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:56

Bedankt voor de tip! Dat is inderdaad iets om in de gaten te houden. Wat goed gevonden wordt hoeft nog niet goed te zijn. Ik hou het in gedachte.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:49

Dankjewel voor de duidelijke site, shadow0 :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:33

Als ik het zo globaal lees, heb je nog geen scopie van de darmen gehad, of wel? Ik zou inderdaad aandringen op meer en beter onderzoek... Bloedonderzoeken, ontlastingonderzoek, meer echo's en eventueel ook een endoscopie. Het is een erg vervelend onderzoek, maar je krijgt (bij ons in het ziekenhuis dan toch) een roesje, en dan merk je er bijna niets van. Met zo'n onderzoek kan bijvoorbeeld de Ziekte van Crohn uitgesloten of juist gediagnostiseerd worden... Zou je inderdaad niet laten afschepen met een "hier kunnen we niets mee, dus het zal wel vanzelf over gaan"...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 22:42

Onderzoeken die je opnoemt zijn gedaan, meerdere keren. Endoscopie niet. Daar heb ik inderdaad van begrepen dat het nog wel eens veel uit kan wijzen. Ik zal nogmaals benadrukken bij de artsen dat ik wil dat dit onderzoek gebeuren gaat. Vanzelf overgaan geloof ik niet zo in, dan had het al weg moeten zijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:28

wauw....
Het lijkt net alsof ik mijn eigen verhaal lees, vanuit een ander geschreven.

Ik loop al anderhalf jaar met buikpijn, vermoeidheid, en al 7 bezoekjes aan de SEH vanwege buikpijn, eigenlijk altijd verdenking blinde darm.
Op echo's, CT scans, MRI's, etc niets te vinden. Een enkele keer verhoogde ontstekingswaardes, en 2x ter observatie in het ziekenhuis gelegen.
Maar nooit echt actie ondernomen, omdat ze gewoonweg niets gevonden hebben.
Heb een tijdje zware pijnstillers gebruikt (tramadol, broertje van morfine) en heb echt heel lang last gehad van vermoeidheid, en nu eigenlijk ook nog wel.

Ik heb al 3 ziekenhuizen gezien, en niemand weet hoe of wat.
As dinsdag heb ik een afspraak bij een chirurg die al vaker mensen met vergelijkerbare klachten heeft geopereerd en de blinde darm heeft verwijderd, zonder enige serieuze tekenen van ontsteking.

Mijn PB staat altijd open, ik weet echt wat je door maakt!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:31

Jeetje wat rot!
Ik lees nu inderdaad ongeveer m'n eigen verhaal.
Laat na dinsdag even weten hoe en wat.
Daar ben ik wel heel benieuwd naar

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:32

Uiteraard zal ik dat laten weten ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:32

Thnx:), succes!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:38

met een endoscopie kunnen zo oa kijken of er vlokken distrofie is opgetreden.Dan kom je bij het glutem verhaal echter is dit ook niet altijd meteen het geval bj bijv coeliakie maar gebeurt dat pas in de loop van de jaren.

Als je met een dieet begint voornamelijk gluten minimaal 3 maanden.
Lees je eigen goed in over gluten, want dat zit dus in de meest onverwachte en gekste dingen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:41

Ik heb TS gesproken over de PB wbt de gluten.
Ook weet ze dat ze altijd mag pb'en als ze iets wil weten. :j

Geldt voor iedereen trouwens.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:42

moonfish13 schreef:
Ik heb TS gesproken over de PB wbt de gluten.
Ook weet ze dat ze altijd mag pb'en als ze iets wil weten. :j

Geldt voor iedereen trouwens.

kijk dat is handig :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:43

Ja met een endoscopie kan je weer over dingen uitsluitsel krijgen die op andere manieren moeilijker te testen zijn. Ik heb inderdaad pbcontact gehad en het is even opletten, maar als je t eenmaal weet zal t allemaal ook wel weer makkelijker gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:47

Lijkt allemaal echt heftiger als het is hoor, maar dat heb ik je al gezegd. :)
Maar ik snap dat je nu even mogelijk niet weet wat je er mee aan moet.

Zelf heb ik gisteren voor het eerst in 7 maanden een ijsje gegeten.
Waar ik eerst geen zoetje kon hebben, heb ik geen last gehad van 3 bolletjes ijs wbt mijn buik. :D
Wel vandaag de hele dag doodmoe geweest, en een hoofd propvol watten. -O-

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:50

Nou eigenlijk valt t me wel mee, als je duidelijk de regels weet, zorgt t voor vermindering van m'n buikpijn dan zou dat echt fijn zijn, en blijkt t niet te werken kan er altijd nog gestopt worden, heb je niks verloren.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:55

XxLMMxX schreef:
Nou eigenlijk valt t me wel mee, als je duidelijk de regels weet, zorgt t voor vermindering van m'n buikpijn dan zou dat echt fijn zijn, en blijkt t niet te werken kan er altijd nog gestopt worden, heb je niks verloren.

vergis je niet...
Mentaal kan het ook trouwens vermoeiend zijn en wel eens wat zwaarder om aan het dieet te houden.
Even ergens eten is er niet bij.

En ookal houd jij je streng aan het dieet zijn er altijd nog mensen uit omgeving die gewoon doodleuk met de zelfde mes in de boter gaan als dat ze de brood mee gesmeerd hadden.
Ik zelf deed altijd alles in aparte bakjes als bijv een pot nog niet gebruikt was eerst over scheppen

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:59

Nouja ik denk dat ik t altijd proberen kan. Tuurlijk is t geen makkie, eet je normaal alles, moet je nu opletten met wat je doet, maar ik ben net een dag begonnen, dan valt er nog niet over te oordelen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:02

Het kan inderdaad een hoop uitwijzen.
Alleen het kan zo zijn dat je alsnog je symptomen houd:)

Een endoscopie bied inderdaad een hoop uitkomst

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 18:37

Daar dring ik op aan:).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:09

Over voedselallergieën, via een arts wordt er meestal bloedonderzoek gedaan naar IgE-allergenen. Ik heb bij een laboratorium bloedonderzoek laten doen naar IgG-allergenen, dit is geen standaard onderzoek en kan je ook niet overal laten doen. Bij het IgE onderzoek kwam eigenlijk niet echt iets uit, maar bij het IgG kwam er een hele lange waslijst uit en bleek ik dus zwaar allergisch voor oa zuivel (melkeiwit) en eieren. Sinds ik de dingen niet meer eet waar ik allergisch voor ben, gaat het veel beter met mijn darmen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:10

Bedankt voor de tip!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:29

Barcelano schreef:
XxLMMxX schreef:

vergis je niet...
Mentaal kan het ook trouwens vermoeiend zijn en wel eens wat zwaarder om aan het dieet te houden.

En ookal houd jij je streng aan het dieet zijn er altijd nog mensen uit omgeving die gewoon doodleuk met de zelfde mes in de boter gaan als dat ze de brood mee gesmeerd hadden.
Ik zelf deed altijd alles in aparte bakjes als bijv een pot nog niet gebruikt was eerst over scheppen

Ik ben twee weken geleden op groepsvakantie geweest met 40 man, en geen problemen hoor.
Eigen broodbeleg mee, brood en dat soort dingen. Pannekoekenmix voor het geval dat en klaar.
Boter kan ik toch niet eten die zij eten, dus die had ik apart.
Verder heb ik 80% meegegeten, sommige dingen overslaan en dat ging prima.
Bijvoorbeeld de sausjes laten staan, eigen sausjes mee. Op het laatst slagroom erbij, even een bakje apart voor mij.

Ik heb zelfs patat gegeten daar bij het café daar.
Had een papier bij me waar op staat dat ik niet tegen melk en gluten kan, en met wat handen en voetenwerk kwam ik er wel uit.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:00

moonfish13 schreef:
Barcelano schreef:
vergis je niet...

Ik ben twee weken geleden op groepsvakantie geweest met 40 man, en geen problemen hoor.
Eigen broodbeleg mee, brood en dat soort dingen. Pannekoekenmix voor het geval dat en klaar.
Boter kan ik toch niet eten die zij eten, dus die had ik apart.
Verder heb ik 80% meegegeten, sommige dingen overslaan en dat ging prima.
Bijvoorbeeld de sausjes laten staan, eigen sausjes mee. Op het laatst slagroom erbij, even een bakje apart voor mij.

Ik heb zelfs patat gegeten daar bij het café daar.
Had een papier bij me waar op staat dat ik niet tegen melk en gluten kan, en met wat handen en voetenwerk kwam ik er wel uit.

Dan hoef jij misschien niet met zoveel dingen rekening te houden. Ik ben allergisch voor heel veel voedingsmiddelen en daar zitten voedingsmiddelen tussen die door heel veel dingen worden verwerkt (tarwe, melkeiwit, soja, ei). Ik neem dus ook overal mijn eigen eten mee naar toe en bij alle producten moet ik goed kijken bij de ingrediëntenlijst.
Wat Barcelano zegt dat het mentaal vermoeiend is klopt bij mij wel. Mensen om je heen zitten allerlei lekkere dingen te eten en jij mag daar gewoon niets van hebben. In het begin kost het ook veel energie om uit te zoeken wat je wel en niet mag eten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:05

Uhm, ik kan niet tegen gluten, melk en niet tegen soja.
Daarnaast heb ik een periode fruitsuikers geschrapt, en een tijdje geen varkensvlees.
De fruitsuikers vond ik het ergste, dan zit je dus op thee, water en wortelsap. :+
Voor permanent zou ik E nummers ook wel willen schrappen/verminderen en histamine beperkter..
Maar dat gaat niet lukken met wat ik al moet doen.

Ik hoef dus inderdaad nergens rekening mee te houden. :+
En ik let ook op wat ik eet hoor, er komt niets in wat ik niet mag.
Geen ingredienten? Dan houdt het op.

Ik snap de heisa eromheen écht niet, ik heb totaal geen moeite met mijn dieet. :n
En dan nog, het is of ziek zijn, of functioneren en letten op wat ik eet.
Zo beroerd als ik wordt als ik dat niet doe, doe ik dat echt niet.
Ik heb gisteren een ijsje gegeten, voor het eerst gesjoemeld sinds ik op dieet ben..
Dus vandaag heb ik de hele dag bekant op bed gelegen zo moe en gedesorienteerd.
En dan heb ik mazzel dat ik blijkbaar beter tegen melk kan als dat ik eerder kon, want mijn darmen reageerden niet gelukkig.
Voorheen waren 2 zoetjes met lactose genoeg om de boel op zijn kop te zetten.

Als je maar wil, kan alles.
Maar als je dat niet kan, is het blijkbaar niet zo noodzakelijk.
Als je nl ziek genoeg bent, dan wil je echt wel.
Misschien een harde uitspraak, maar zo zie ik het.