4,5 maand wachten om gaatjes in tand te laten vullen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: 4,5 maand wachten om gaatjes in tand te laten vullen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:08

Jeetje dat is lang! Ik heb nog nooit een gaatje gehad maar kan voor een normale controleafspraak vaak dezelfde week of de week er op terecht. Zie dan ook dat hij vaak wel meerdere plekken achter elkaar vrij heeft dus ik kan me niet voorstellen dat ik zo lang zou moeten wachten!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:13

Jeetje dat is wel heel erg lang wachten!
Ik had pas een controle en toen bleek ik gaatjes te hebben. 2 weken later kon ik terecht voor het vullen, ik heb zelf gekozen voor een week later dat kwam me beter uit. Maar meestal kan ik binnen 2 weken wel terecht. En als iets spoed heeft, meestal dezelfde dag of een dag later.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 10:32

Bedankt voor alle reacties!!

Toevallig kwamen we zaterdag de collega tandarts van mijn tandarts tegen (ze hebben samen 1 praktijk). Als geintje gevraagd of het normaal was om zo lang te wachten en hij zei dat het niet heel ongebruikelijk is maar dat het wel erg klantonvriendelijk is zeker gezien m'n reis naar Cuba. Hij heeft nog genoeg plek zei hij.

Dus net mijn eigen tandarts gebeld. Nee was niks mogelijk.... Ze kunnen me wel bellen als er een afspraak uitvalt maar dat geeft geen garantie of ik voor mijn vakantie aan de beurt kom. Verder zitten ze he-le-maal vol, aldus de assistente. En nee, ik mocht ook niet voor 1 keer over naar de collega die aan de andere kant van de gang zit....

Ga zo de collega bellen om te kijken wat er concreet bij hem mogelijk is en of hij daar aan mee wil werken en mocht dat kunnen dan bel ik mijn tandarts dat ik voor 1 keer niet bij hem zit...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:39

@focussed als de collega-tandarts er geen problemen mee heeft, heeft de assistente daar niets over te zeggen ;) jij bepaalt wie je helpt niet zij.

Bij ons in de praktijk ligt het er aan bij welke tandarts je een afspraak wil hebben. 1 jonge meid is heel populair en heeft een hele drukke agenda (wachttijd voor een langere afspraak is zeker 1 maand zo niet langer), maar we hebben net een jonge vent in dienst die nog heel wat ruimte heeft in zijn agenda (nog wel) dus soms plaats ik patiënten van haar bij hem als ze dat geen probleem vinden. Verder hebben we nog 1 oudere tandarts die maar 1 of 1,5 dag per week bij ons werkt dus die is al heel snel volgeboekt.

Op zich hoeft een beginnend gaatje niet persee behandeld te worden, zolang het nog niet door het glazuur heen is kan je wachten. Maar dat ligt aan de tandarts, ik merk dat de jongere generatie liever wat langer wacht voordat ze ergens de boor in zetten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:32

Wo wat fijn dat jullie zo makkelijk en flexibel zijn !!

Krijg net een belletje dat er iemand is uitgevallen om 13.00 uur! Snel tanden poetsen en gaan!!! Ben wel bang, hopelijk valt t mee :(