Nu heb ik ruzie met mijn moeder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:08

Ik knip het niet zelf, maar moeder van vriendin is kapster.
Die is ook goed, heeft ook wel eens een een of andere burgemeester geknipt, en ik betaal maar 10 euro :D.
Dus ze zijn er wel hoor, goede goedkope :)
Ik zou dus gewoon een goedkope zoeken en er niet zelf aan gaan klooien.

maareh,, je bent toch 21? dus zelf beslissen? sws ik zou het ook zelf mogen beslissen en ben 15...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:09

Maar wat is nu het nut van dit topic :?

Als je net zo praat tegen je moeser als dat je hier doet, snap ik best dat ze not amused is nu...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:10

Nou je mag volgens de wet zuipen wat je wil, kinderen fokken, je lichaam vol rijgen met allerhande piercings en tattoo's en je mag trouwen zonder toestemming... enne... mijn haar, MIJN trots. :+
Prima dat mijn moeder er haar mening over geeft, maar als ik iets wil met mijn haar doe ik het wel... je bent geen meid van 10 meer ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:11

Vind het trouwens wel een beetje raar...
Niemand bepaald wat er met je eigen lichaam gebeurd, behalve jezelf. is mij altijd geleerd :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:12

Godgod :') Dat geneuzel over mijn leeftijd en over wat ik wel en niet zou mogen/kunnen nu is niet belangrijk.

Ben nu niet echt opgeschoten!

Niemand met ervaringen dus?

X_Linz_X

Re: Nu heb ik ruzie met mijn moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:13

ja ik!

dit kan wel alleen als je écht lang haar hebt.

gewoon haren bij elkaar, in een scheiding, strak naar achter trekken. zodat je het recht houd. dan de puntjes vast houden en naar voren halen, en knippen maar!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:14

Wat sla jij een arrogante taal aan tegen je moeder zeg, alsof ze nooit wat voor jou heeft gedaan.
Not done :n

Wat wil je hiermee bereiken? Moeten wij nu zeggen dat je moeder inderdaad rot is? Of dat je lekker je eigen zin door moet drammen? Je bent oud genoeg om zelf te weten wat je met je haar doet..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:15

Ik laat het altijd bij knippen door m'n moeder.... :D

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:16

mss moet je een pluk haar aan je moeder geven
kan ze altijd van je rode haar genieten :))

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:16

KirstenVosje schreef:
Wat sla jij een arrogante taal aan tegen je moeder zeg, alsof ze nooit wat voor jou heeft gedaan.
Not done :n

Wat wil je hiermee bereiken? Moeten wij nu zeggen dat je moeder inderdaad rot is? Of dat je lekker je eigen zin door moet drammen? Je bent oud genoeg om zelf te weten wat je met je haar doet..

Hé bah, wat een diepzinnigheid van je zeg. Ik meen er toch niets van!! Ik ben gewoon vrij direct, maar je moet mij met een grote korrel zout nemen hoor!

X_Linz_X schreef:
ja ik!

dit kan wel alleen als je écht lang haar hebt.

gewoon haren bij elkaar, in een scheiding, strak naar achter trekken. zodat je het recht houd. dan de puntjes vast houden en naar voren halen, en knippen maar!

Scheiding bovenop neem ik aan?

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:18

Ik knip het zelf!

Ik maak alles vochtig en kam het strak naar achteren. Afhankelijk van of ik laagjes wil en zo ja hoeveel, kies ik de plek op mijn achterhoofd.
Hoe hoger de staart hoe groter de afstand tussen de lagen. Hoe lager de staart, hoe kleiner het lengte verschil tussen de lagen wordt.

Het elastiek zet ik er strak om en dan trek ik in een beweging het elastiek naar het einde. Dan laat ik vaak 1 a 2 cm over (dat is dat rijp om te punten) dat ik dan afknip.

Ik heb krullen, in mijn profiel staat een foto.

Vergt wel wat lenigheid als je het alleen doet. Je moet echt goed de plek van de staart bepalen op je hoofd en het elastiek gelijkmatig verschuiven, anders worden de lagen link/rechts ongelijk.

Op internet, vind je ook voorbeelden van de manier waarop ik het doe.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:19

Je bent direct, maar meent er niets van? Hmm, tegenstrijdig. :') Of het nou gemeend is of niet, zo hoor je niet over andere mensen te praten die het beste met je voort hebben, maargoed, ontopic.

Gewoon lekker zelf doen, spiegeltje erbij, kan prima. ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:22

KirstenVosje schreef:
Je bent direct, maar meent er niets van? Hmm, tegenstrijdig. :') Of het nou gemeend is of niet, zo hoor je niet over andere mensen te praten die het beste met je voort hebben, maargoed, ontopic.

Gewoon lekker zelf doen, spiegeltje erbij, kan prima. ;)

Ik heb zo'n medelijden met mensen die niet kunnen lezen...

oh_oh schreef:
Ik knip het zelf!

Ik maak alles vochtig en kam het strak naar achteren. Afhankelijk van of ik laagjes wil en zo ja hoeveel, kies ik de plek op mijn achterhoofd.
Hoe hoger de staart hoe groter de afstand tussen de lagen. Hoe lager de staart, hoe kleiner het lengte verschil tussen de lagen wordt.

Het elastiek zet ik er strak om en dan trek ik in een beweging het elastiek naar het einde. Dan laat ik vaak 1 a 2 cm over (dat is dat rijp om te punten) dat ik dan afknip.

Ik heb krullen, in mijn profiel staat een foto.

Vergt wel wat lenigheid als je het alleen doet. Je moet echt goed de plek van de staart bepalen op je hoofd en het elastiek gelijkmatig verschuiven, anders worden de lagen link/rechts ongelijk.

Op internet, vind je ook voorbeelden van de manier waarop ik het doe.

Je bedoelt dus; je pakt je staart en trekt m volledig recht naar achteren? Wat nou als je haren te lang zijn om tot het eind strak naar achter te houden?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:23

Kom maar hier heen, ik doe t gratis. :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:24

Je bedoelt dus; je pakt je staart en trekt m volledig recht naar achteren? Wat nou als je haren te lang zijn om tot het eind strak naar achter te houden?[/quote]

Stukje afknippen? :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:25

nynke55 schreef:
Je bedoelt dus; je pakt je staart en trekt m volledig recht naar achteren? Wat nou als je haren te lang zijn om tot het eind strak naar achter te houden?

Stukje afknippen? :D[/quote]

Wat een flauw grapje :')

tones schreef:
Kom maar hier heen, ik doe t gratis. :D

Voor die reiskosten kan ik beter naar de kapper gaan. (oooooh, wat doet dat zeer in mijn portomonee)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:27

eenitraM schreef:
Ik vind het zooo zonde geld voor alleen punten. €16,-!! Weet jij hoeveel mondjes je er mee kunt voeden in Afrika?

Kapprsstudenten doen niet alleen maar punten. Vaak willen ze model knippen.

maak jij het besparende bedrag dan over aan die kindjes? Er zijn ook goedkopere kappers, als model is meestal gratis bij kappersschool. ls het zelf knippen mislukt moet je alsnog naar de kapper en is het misschien nog korter dan wat je gewild had

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:28

Nou, ik weet dat de kapster er in ieder geval niet blij mee was toen ik een keer mijn eigen haar had geknipt, en dat was niet omdat ze winst was misgelopen :=
Je hebt rood haar, 80% kans dat je dus dikker haar hebt dan gemiddeld, en bij heel dun haar, maar ook bij dik haar, valt er behoorlijk wat te verprutsen aan een kapsel. Ik zou er niet zomaar aan beginnen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:28

Lynn_Nikita schreef:
eenitraM schreef:
Ik vind het zooo zonde geld voor alleen punten. €16,-!! Weet jij hoeveel mondjes je er mee kunt voeden in Afrika?

Kapprsstudenten doen niet alleen maar punten. Vaak willen ze model knippen.

maak jij hety tresterende bedrag dan over aan die kindjes? Er zijn ook goedkopere kappers, als model is meestal gratis bij kappersschool. ls het zelf knippen mislukt moet je alsnog naar de kapper en is het misschien nog korter dan wat je gewild had

Wil je het serieus weten wat ik met mijn uitgespaarde geld doe? Ja, ik maak het over, serieus. Bokt maar eens naar Ethiopië.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:28

nynke55 schreef:

Stukje afknippen? :D[/quote]

Dat komt niet goed!
Blijven de zijkanten langer.

Ik moest laatst €25 betalen bij AMI.
Stond met 15 minuten weer buiten.
Wilde ook dat ik t bij mezelf kon.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:29

eenitraM schreef:

Alles moet strak blijven staan. Als je haar te lang is, dan zijn je armen dus te kort! :P Dan moet je je moeder even vragen of ze het wil vasthouden :7 :Y)

Probeer maar eens (zonder schaar natuurlijk) hoe je de staart maakt en of je hem strak naar achteren kunt schuiven. Op internet staan er voorbeelden van.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:30

tones schreef:
nynke55 schreef:

Stukje afknippen? :D

Dat komt niet goed!
Blijven de zijkanten langer.

Ik moest laatst €25 betalen bij AMI.
Stond met 15 minuten weer buiten.
Wilde ook dat ik t bij mezelf kon.[/quote]

Oh meid. Dankje! *\o/*

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:32

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:34

Ik laat het gewoon door m'n moeder knippen, dat kan ook nog :')
Mijn haar is gewoon stijl en heb lang, recht haar. Kam gewoon m'n haar naar achter, en m'n moeder knipt het netjes recht met een kappers schaar. Weer 15 euro bespaard en het ziet er prima uit :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:35

Vaak heb je op kapperscholen dat je je haar ook kan laten knippen door mensen in opleiding. En dan niet om model te staan maar voor hun gewoon voor de ervaring! (mijn zus is kapster)
en bij hun betaalde je geloof ik toen 5 euro ofzo!
misschien eens googlen bij kappersscholen in de buurt? Zelf knippen is een groot risico, zou zonde zijn als je het helemaal verprutst!