secricible schreef:Eerlijk? De meeste adviezen hier vind ik ontzettend onverstandig. Dit is geen probleem dat binnen een paar dagen opgelost word wat betekend dat hij langdurig een ontzettend ongezond dieet zal moeten volgen. Zeker op zijn leeftijd is dat een ongelooflijke aanslag op zijn hart, nieren en andere organen. Mooi dat hij nu gezond en levendig is, maar dat is echt kijken naar de korte duur en niet naar de toekomst. Ik begrijp dan ook werkelijk niet hoe een dietist hier in toe kan stemmen.
Mijn advies zou gezonde voeding zijn, aangevuld met bijvoeding en een verrijkte voeding met extra eiwitten en een kleine(!) aanvulling in vet. Er zijn ontzettend veel varianten in te krijgen. Niet alleen verschillende smaken maar ook verschillende middeltjes: soepen, poeders en zelfs volledige maaltijden. Daar moet echt wel iets in te vinden zijn dat minder klachten geeft.
Daarnaast sondevoeding, eventueel hoog geconcentreerd zodat hij gedurende de nacht meer kcal opneemt.
Multivitames lijkt me het laatste wat hij nodig heeft als ik dit zo hoor.
Maar persoonlijk zou ik echt aandringen op aanvullen donderzoek. 4x per dag nutri is zon 1200kcal en dan nog 750kcal aan sondevoeding is al bijna 2000kcal+nog normale voeding. Dat lijkt me echt niet normaal... Onderzoek naar stofwisseling kan al met een bloedonderzoek.
Dit is niet for ever he? Het gaat maar om een korte periode, dat is echt geen ramp hoor.
geen 3000
) noten. Maar wederom gezonde vetten
Mijn broer vertelee dat hij heek veel aankwam toen die iedere ochtend een gebakken ei at. Kun je nog kaas en/of bacon bij doen voor extra calorieën .. Nu hebben wij niet echt veel moeite met aankomen
; ijskoffie. Ik vind het altijd ongelofelijk hoeveel calorieën je binnen krijgt van een beker ijskoffie en het geeft echt geen vullend gevoel ofzo