30 en een beroerte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:54

Hier helaas ook ervaring..

Mijn zusje van 23 heeft afgelopen 24 maart een herseninfarct gehad. Haar spraak ging met enorme tussenpozen en zinnen maken kon niet meer, en haar rechterarm was uitgevallen. Ook 2 weken in het ziekenhuis gelegen, idd ook levenslang bloedverdunners.. Korte periode in Heliomare ( revalidatie centrum )en nu 3x per week poliklinisch revalideren.

Ze boekt wel behoorlijk vooruitgang maar idd concentratie is veel moeilijker, lezen is moeilijker, ze is vermoeider...

( en dat terwijl ze 5 jaar terug is bevallen op 30 weken van haar zoon middels spoedkeizersnede vanwege trombose in de navelstreng en toen " vergeten " aan de bloedverdunners )

Smee__

Re: 30 en een beroerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:13

Mijn vader is dinsdagochtend met de ambu (wel met alle toeters en bellen ;)) opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig voor ons was het 'maar' een tia. Wat ons toen is verteld is dat ze dan een heel programma aan onderzoeken afgaan en mijn vader 72 uur opgenomen zou worden. Omdat hij nog zo jong is (42) kreeg hij overal voorrang en is hij nu alweer lekker thuis. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:51

Dat is ook schrikken! Gelukkig is hij nu weer thuis. 42 is inderdaad nog heel jong voor zoiets.

Al met al blijkt dat het toch nog redelijk vaak op jonge leeftijd gebeurt. Het vervelende is dat dat in principe bij iedereen kan gebeuren. Je weet van tevoren niet of je een zwakke plek hebt daar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:14

Dat lijkt me juist ook zo eng. Ik heb ook altijd gedacht dat mensen met migraine meer gevoelig zouden kunnen zijn voor beroertes??

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:27

Babsiej: Wat erg, dat ze haar niet op bloedverdunners hebben gezet. Zijn er wel verder onderzoeken gedaan op dat moment of ook niet en is er bij haar een oorzaak gevonden? En hoe gaat ze er mee om, het lijkt mij namelijk wel heel erg moeilijk en frustrerend.

Essiebessie: Fijn dat je vader weer thuis is en dat het "maar" een tia was. Hebben ze bij hem nog iets kunnen vinden verder?

Je weet inderdaad nooit of het kan gebeuren en wanneer, pil en roken maken de kans wel aannemelijker. Ook werd er hier bij opname gevraagd of je wel eens miskramen had gehad, dat kan er schijnbaar op wijzen dat er mogelijk een bloedziekte is.

Bij mij is, zonder vragen van mijn kant, een erfelijkheidsonderzoek gedaan. Ik vind dat wel erg goed, zo kan ik later, mocht ik ooit aan kinderen beginnen, wel aangeven dat ze zich moeten laten onderzoeken. Mocht het bij iemand in de familie zitten, dan zou ik wel adviseren om te testen erop, mijn broertjes heb ik ook duidelijk aangegeven dit toch te laten doen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:31

Nee ze hebben ook helemaal niks kunnen vinden. Maar aangezien een mogelijk bloedpropje eigenlijk alleen maar van het hart kán komen blijven ze hem goed controleren en moet ie eens in de zoveel tijd terug voor controles en zit hij nu ook levenslang aan de bloedverdunners.