Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wanneer eea niet goed loopt bij de assistente zal ik daar weer wat van zeggen.
maar denk dat ze dat ook wel in mijn "geschiedenis" kan zien (ik kom niet zo vaak langs
)Citaat:Houdt u er rekening mee, dat de consultduur 10 minuten bedraagt en dit betekent dat er gewoonlijk ruimte is voor een grote vraag en een kleinere kwestie.
Indien u meer tijd nodig denkt te hebben, kunt u een dubbele afspraak maken.
IMJ schreef:Wrs zitten ze dan vol en heeft ze niet meer plek.
Mag ik er wel op wijzen dat dit soort dingen ALTIJD in opdracht van de huisarts is? en dat de ass dit ook vervelend vindt! Ze moet constant NEE verkopen en dat wordt haar niet in dank afgenomen. Je bent wrs al nr 10 vandaag die erover begint.
Bespreek het dus met je huisarts wanneer je het vervelend vindt, don't shoot the messenger.
En stel je korte vraag gewoon, probeer op te letten dat je er geen ellenlang verhaal van maken gaat maar hou het binnen die 10 min.
)Femke schreef:Een korte vraag over de pil kun je eigenlijk altijd ook gewoon bij de assistent aan de telefoon vragen...
Daar hoeft je huisarts niet perse tijd voor vrij te maken. De medische kennis voor dat soort eenvoudige dingen heeft de assistent ook (de meeste praktijken laten de assistent ook heel veel dingen overnemen, zoals bijv. bloedprikken en dit soort korte vragen over bijv. de pil).
Ik zit zelf meestal veel korter dan 10 minuten bij de huisarts. En heb 't nog nooit als probleem ervaren als ik dan nog een korte andere vraag stel.
En je bent niet verplicht om bij je afspraak te melden dat je naast je consult ook nog een korte vraag hebt hoor... Het is wel een makkelijke manier om daar weer een extra consult voor in te boeken €€€
en bloedprikken doen ze ook niet meer bij de huisarts hoor daar moest ik nu speciaal voor naar labnoord toe rijden
IMJ schreef:TS, volgens mij ben je inmiddels al geweest. Heb je wel gewoon je 2e vraag kunnen stellen?
Heb je de HA ook aangesproken op het feit dat je gevraagd werd een andere afspraak te maken voor je vragen over de pil?
Ben nu wel benieuwd hoe eea verder gegaan is (is ook werkgerelateerd natuurlijk!)
en.. hopelijk ging je niet voor al te ernstige zaken!