[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:22

Annemieke ik denk dat na vandaag de kipsaté je de neus uit komt :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:34

ik heb ( toen ik voorhoofdsholte ontsteking kreeg ook niet echt aan me dieet gehouden, denk ook dat ik wel aangekomen ben.

maar ga iig de rest van de week heel hard bezig met afvallen.

neem voor vanavond crackers mee naar me werk

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:07

Even snel een stipje

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:09

Nou ik kom wel heel snel bij mijn streefgewicht, nu binnen 4 dagen 2 kg afgevallen.
Ben gezegd met een buikgriep. Bah! :r

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:10

Bah buikgriep :(:) Beterschap!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:37

oeps net wakker
ik denk ook dat je morge absoluut geen zin hebt in kipsate annemieke hihi

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:03

Iemand een ideetje wat je zoals 's middags kan eten op je werk?

Ik heb nu telkens 2 sneetjes donkerbruin brood mee met mager beleg
en een kom sla met komkommer en surimi.

Maar na 6 maanden komt die sla me dus écht wel het strot uit!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:05

Magere yoghurt met een paar aardbeien? Fruitsalade? Sla met gerookte kip, augurkjes, komkommer en een eitje. :9
Zo even een greep uit het assortiment wat ik meeneem naar het werk. :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:09

Weet niet of jullie een automaat hebben waar je heet water weg kan halen, anders kun je ook een lekker caloriearm soepje erbij doen :). En voor de variatie een keer volkoren crackers, yoghurt, fruit..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:36

Mjetterd schreef:
Van commentaar word je wijzer toch :D? Ik weet niet welke crackers jij bedoeld? maar ik eet van. die volkeren crackers en die vullen goed. Had het idee dat het een gezond ontbijt was.
Mocht dit niet zo zijn. Dan hoor ik het graag :).

Soms ik eet sochtends 3 crackers en soms 2 boterhammen. Ik probeer het een beetje af te wissen :)

ow nee oke dan snap ik het wel. ;) Ik dacht aan van die cracotte luchtige crackers vandaar mijn reactie. Afwisseling is idd echt iets wat goed werkt :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:40

Mayflower_ schreef:
Nou ik kom wel heel snel bij mijn streefgewicht, nu binnen 4 dagen 2 kg afgevallen.
Ben gezegd met een buikgriep. Bah! :r

Bah! Beterschap!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:47

hier gestart vanmorgen met
o kellogg's tresor en 2 beschuitjes met jam
en kopje thee
m 2 kaiser broodjes met gegrilde vlaamse ham
a word aardapelschijfjes met haaskarbonaadje
t appeltje

veder drink ik exstran vaak als drinken en alleen bij me avond eten glaasje cola :P

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:49

Zitten er niet enorm veel suikers in exstran? Is toch behoorlijk zoet spul of niet? En glaasje cola lijkt me ook niet heel goed met al die troep erin.. Je kan denk ik beter thee of water ofzo drinken dan. En als je dat niet lust kun je beter wat ranja nemen met niet te veel ranja, dan heb je toch een smaakje aan je water maar niet te zoet en te veel suikers..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:51

Elmira schreef:
Annemieke ik denk dat na vandaag de kipsaté je de neus uit komt :')

Ja nou ik heb wat geld geleent van een collega en ben naar de jumbo gereden. Ik kan daar toch niet op leven de hele dag. Toen mijn vriend weg was toen wel toen had ik geen honger maar nu.... ik rammelde...dus ik heb gezondigd vandaag :o

2 meergranen bollen, 1 met kipsate en 1 met gebraden gehakt...ik kon het niet laten...morgen maar weer een dag.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:52

Even een stip. Ookal heb ik dieten nu inmiddels op een laag pitje. Ik wissel continu 2 kilo daar werd ik ook moe van :')
Ongeacht wat ik eet of drink trouwens.. Dus ik let nu alleen op dieet :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:53

@Stunning, Ja Extran is net als Aquarius en AA etc. sportersdrank wat sporters drinken na bijvoorbeeld duursport. Zit dus veel suiker in! Sowieso zit in je lijstje van vandaag veel suiker Monique1983..
De kellogs tresor is super jummie, maar een suiker bom. Kaiserbroodjes is ook niet je van het..
Ik mis ook groente in je lijst? En tussendoortjes? Daarnaast mag je nog een stuk fruit :j

Ik zou kijken of je wat groente in je tussendoortjes kan verwerken, bijvoorbeeld een stuk komkommer, of waspeentjes of cherry tomaatjes en natuurlijk 's avonds meer groente eten.
Als ontbijt raad ik iets als havermout,brinta, magere kwark/yoghurt met fruit of gewoon brood aan. Zo maak je een goede start van je dag met veel energie :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:59

monique1983 schreef:
hier gestart vanmorgen met
o kellogg's tresor en 2 beschuitjes met jam
en kopje thee
m 2 kaiser broodjes met gegrilde vlaamse ham
a word aardapelschijfjes met haaskarbonaadje
t appeltje

veder drink ik exstran vaak als drinken en alleen bij me avond eten glaasje cola :P

Hoi monique kellogs zit heel veel zuikers in vooral die chocovariant die jij eet.

ik zou je lijstje zo doen:

o: 250 ml yogurt met 1 eetlepel honing
T: beschuitje met halvajam (ik zou zelf wasa vezelrijk cracker eten ipv beschuit) en een stuk fruit
M: 2 volkoren broodjes met mager beleg
T: een stuk fruit
A: aardappelschijfjes uit de oven met een hamlapje en daarbij misschien iets van broccoli

zo heb je toch een beetje het lijstje dat je hebt alleen wat gezonder en beter verdeelt

maargoed voor mij is het makkelijk praten maar doen is moeilijker ik lust geen fruit en koude groente namelijk :P verder lust ik wel veel

edit: verder zou ik extran en cola eventjes verbannen, ik drink zelf 1x id week op zondag 1 glaasje cola. verder bij mijn avond eten 300 ml melk voor de botjes (verder niet meer alleen de 300 ml) en de hele dag water en thee.
tja afvallen je moet er wat voor over hebben, maar nu ik dit doe vind ik cola eigelijk niet eens zo lekker meer, veelste zoet.
Laatst bijgewerkt door Anne_mieke88 op 06-06-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:00

stip....... :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:01

groente schaam ik lust vrij weinig helaas

ze zeggen dat er niet super veel in zit opzich in dat kellogg's maar ja of het ook klopt

tussen door appeltje :P

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:02

Negerzoen schreef:
@Stunning, Ja Extran is net als Aquarius en AA etc. sportersdrank wat sporters drinken na bijvoorbeeld duursport. Zit dus veel suiker in! Sowieso zit in je lijstje van vandaag veel suiker Monique1983..
De kellogs tresor is super jummie, maar een suiker bom. Kaiserbroodjes is ook niet je van het..
Ik mis ook groente in je lijst? En tussendoortjes? Daarnaast mag je nog een stuk fruit :j

Ik zou kijken of je wat groente in je tussendoortjes kan verwerken, bijvoorbeeld een stuk komkommer, of waspeentjes of cherry tomaatjes en natuurlijk 's avonds meer groente eten.
Als ontbijt raad ik iets als havermout,brinta, magere kwark/yoghurt met fruit of gewoon brood aan. Zo maak je een goede start van je dag met veel energie :)

Dat dacht ik idd al.. Die drankjes zitten bomvol suikers!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:03

monique zie mijn edit :P

welke groente lust je wel? vroeger luste ik ook niet zoveel en is het een kwestie van proberen.
en je lust wel fruit toch?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:05

bloemkool rodekool spinazie tja daarna staakt het toch wel veel :(

yhogurt heb vandaag en pakje gehaalt om te proberen want is ook van niet lusten

probeer steeds iets bij uit paar maandden geleden groenten 0 fruit 0
nu wel appeltje en soms tussen door stukje komkomer

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:08

nou dan ben je al een heel eind hoor,

bloemkool is bijna net broccoli qua smaak :) rode kool is een groente dat veel mensen niet lusten omdat het een spicifieke smaak dat je die lust zegt al dat je een moeilijke smaak lust en dat andere groentes ook wel makkelijker worden qua lusten :D spinazie is heeeeeeeeeel erg gezond :D hier kan je echt wel wat mee hoor..misschien een keer doperwtjes proberen en sperzieboontjes is ook een makkelijke smaak.

je lust zelfs komkommer dat lust ik zelfs niet...elke keer beetje groente proberen en je gaat het allemaal wel lekker vinden.

ik denk dat je als jij je cola en extran vervangt met water en thee en dat je even stukje gaat wandelen einde van de dag ofzo dat je dan al een heel end komt qua afvallen :)

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:09

Pff wat een timing voor dit topic! Vandaag weer eens mijn witte rijbroek uit de kast gehaald omdat ik volgende week een clinic moet geven en mijn paard meeneem als voorbeeld en het was schrikken toen ik hem aantrok sinds een jaar! Die 10 kilo moet er dus echt weer af! Het ergste is dat je wel weet waardoor maar dat het zo'n gewoonte is geworden om tussendoor te eten! Nu meer ontbijt en meer lunch en dan hopelijk geen hongerbuien meer tussendoor!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:11

verder snap ik het wel hoor qua niet lusten.

Ik vind fruit qua smaak wel lekker maar als ik het dan in mijn mond heb qua structuur/mondgevoel dan krijg ik echt kotsneigingen en heb ik het er al bijna weer uit. Maar ik ben ook vooruit gegaan heb laatst een manderijn gegeten en een appel zonder het uit te kotsen. nou wie had dat gedacht