Wat helpt tegen hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:57

Diablo schreef:
N0a schreef:
Ik heb ook alles geprobeerd, van Aerius tot een eigen merk van de Kruidvat. Niks hielp. Uiteindelijk kreeg ik de tip om naar de Aldi te gaan en daar pilletjes te halen, Cetrizine heten ze. Werken als een tierelier, nergens last van gehad. Ik hoorde alleen dat ze die wss uit het assortiment gaan halen, dus heb flink ingeslagen. Dit is echt mijn wonder middel. Verder al in Maart beginnen met pilletjes slikken voortaan, want dan helpt het beter :) Sterkte, en gebruik vooral geen neus-spray. Ik moet er alleen maar meer van niezen altijd :')

Edit: pilletjes zijn maar 99 cent per pakkie. *\o/*

Dat klopt, ik slikte ze ook, maar ze zijn nu dus niet meer te krijgen. Gelukkig kan ik ze hier in Duitsland zo bij de apotheek halen, ook in grotere verpakkingen, van 50 stuks, dus ik ben weer happy. Mocht je nodig hebben, wil ik ze wel voor je halen en naar je opsturen?

Ik slik ze trouwens het hele jaar door, tegen honden-, katten-, en paardenallergie werken ze ook goed!

Petra_O schreef:
Cetrizine kun je overal kopen hoor :D. Hoef je niet voor naar de aldi, elke apotheek en drogist heeft het wel staan. Cetrizine is behoorlijk vergelijkbaar met Allerfre (loratadine). Sommige mensen hebben een voorkeur (ik reageer beter op loratadine), maar het ontloopt elkaar niet zo heel veel.

Toen ik hoorde dat ze erbij de Aldi uit gingen, ben ik ook naar de drogist gegaan om het daar te vragen. Het zit in lang niet alle tabletten en diegenen waar het wél in zat, waren ontzettend duur (in vergelijking dus met de tabletten van de Aldi of hier in Duitsland dan).

Oh top dat ga ik even onthouden ;-). Dankje wel *D Inderdaad, ze zitten in meerdere tabletten, helaas betaal je dan 8.99 ipv 99 cent. Erg groot verschil dus. -O-

Maartxje

Re: Wat helpt tegen hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:59

Mijn zus zet altijd een grote bril op, en ze merkt daardoor echt verschil!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:03

Een bril helpt bij mij echt helemaal niets.

Noa, laat het maar weten als je tabletten nodig hebt, dan haal ik ze voor je. Ik weet het niet precies, maar ik geloof dat 50 stuks rond de 6-7 euro kosten.
Ik kom praktisch iedere vrijdag in Nederland, dus kan ze dan evt. daar op de bus doen, dan heb je ze met een dag en anders een paar dagen, als ik ze vanuit Duitsland opstuur.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:11

Hier ook nog niks dat werkt.

Capopjekop, wat voor astma heb jij erbij ?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 15:13

Bril zet ik wel altijd op als ik naar buiten ga, maar het helpt alleen een beetje voor m'n ogen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:06

Dat kan inderdaad kloppen, dat ze bij de aldi goedkoper zijn. Bij mij op het werk betaal je idd zo'n 7 euro voor 30 stuks. Overigens zijn prevalin, reactine, claritine en al dat soort dingen merknamen van cetrizine of loratadine. Hetzelfde dus, maar een stuk duurder. De enige uitzondering is stp free, dat is fexofenadine, maar die zie ik eigenlijk nooit in de winkels. Als je hooikoortstabletjes koopt, let dus op de werkzame stof! vaak is een doosje van het huismerk met dezelfde stof een heel stuk goedkoper.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:17

Ik heb me vorig jaar en het jaar ervoor met accupunctuur laten behandelen en dat heeft super gewerkt. Dit jaar heb ik wel wat mindere dagen gehad maar heb amper nog medicijnen gebruikt. En ik had een hele collectie hoor. Licht, medium, sterk, neusspray, drankjes, oogdruppels, inhalers. uiteindelijk blijft het troep.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:22

Geen idee of het daadwerkelijk helpt, maar ik las laatst dat probiotica ook helpt, dus bijv Yakult of Vifit drinken, dit bleek uit wetenschappelijk onderzoek.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:24

Amaris schreef:
Als je écht geholpen wilt worden moet je de huisarts bellen en vragen om een injectie met Kenacorte. Ik doe dat elk jaar in april zo ongeveer, en de zomer is mijn enige allergie-vrije periode. Heerlijk. Geen neusspray die ik overal bij me moet hebben, geen honderdduizend zakdoekjes overal, niet snotterend.

Maaar.... die injectie is niet zomaar iets, en niet alle artsen geven hem.

Ceterizine helpt ook wel.

Mijn man heeft die spuit 2 keer gehad de eerste keer werkte het geweldig helaas de tweede keer deed de spuit niets meer.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:25

zacharyhill schreef:
Amaris schreef:
Als je écht geholpen wilt worden moet je de huisarts bellen en vragen om een injectie met Kenacorte. Ik doe dat elk jaar in april zo ongeveer, en de zomer is mijn enige allergie-vrije periode. Heerlijk. Geen neusspray die ik overal bij me moet hebben, geen honderdduizend zakdoekjes overal, niet snotterend.

Maaar.... die injectie is niet zomaar iets, en niet alle artsen geven hem.

Ceterizine helpt ook wel.

Mijn man heeft die spuit 2 keer gehad de eerste keer werkte het geweldig helaas de tweede keer deed de spuit niets meer.

Bij mij werkt hij na een jaar of 4 gelukkig nog steeds. Dit is echt mijn beste tijd in het jaar, ben er zo gelukkig mee!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:07

Ik ben ook hookoorts"patiënt en de laatste dagen zijn ook een verschrikking voor mij geweest ;( . Ze hadden het voorspeld dat het een van de ergste jaren voor mensen met hooikoorts ging worden, maar tot een paar weken terug dacht ik nog "oef, gelukkig was het onzin, ik heb nauwelijks last dit jaar" :') .

Ik kan echt niet zonder mijn pillen. Ik neem Levociterizine, ofwel Xyzall (Levo is het wit product van xyzall). En die pillen werken het beste van alle pillen die ik al genomen heb! Al duurt het vaak wel een dik uur voordat het begint te werken. En normaal mag je er maar een per dag nemen, maar als ik 's morgens om half zeven een pilletje neem, dan begint de ellende om zes uur 's avonds opnieuw dus ik neem er 2 per dag. Maar ik ben ook heel sterk aan het overwegen om zo'n spuitenkuur eens te gaan volgen..

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:39

Marit schreef:
Smartiej schreef:
Op zich geen oplossing voor nu, maar is het geen idee om zo'n desensibilisatiekuur te doen?

Wat houd dat precies in?

Dat is een soort kuur (duurt volgens mij wel lang) van prikjes waarmee je 'ongevoeliger' wordt gemaakt voor de stoffen waar je een allergie voor hebt. Ik ken iemand die dat gaat doen en iemand waarbij dat wel goed heeft geholpen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:42

N0a schreef:
Ik heb ook alles geprobeerd, van Aerius tot een eigen merk van de Kruidvat. Niks hielp. Uiteindelijk kreeg ik de tip om naar de Aldi te gaan en daar pilletjes te halen, Cetrizine heten ze. Werken als een tierelier, nergens last van gehad. Ik hoorde alleen dat ze die wss uit het assortiment gaan halen, dus heb flink ingeslagen. Dit is echt mijn wonder middel. Verder al in Maart beginnen met pilletjes slikken voortaan, want dan helpt het beter :) Sterkte, en gebruik vooral geen neus-spray. Ik moet er alleen maar meer van niezen altijd :')

Edit: pilletjes zijn maar 99 cent per pakkie. *\o/*

die wilde ik ook net gaan zeggen,dat zijn echte aanraders,ik heb het zelf ook altijd heel erg,en deze zijn de enige die helpen.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:43

Alle medicijnen werken ook niet tegen mijn hooikoorts.

Vorig jaar voor het eerst een spuit gehaald bij de HA, werkte super.
Dit jaar weer gehaald, alleen het werkt niet.
Niezen, jeukende neus, jeukende ogen, dikke ogen, oorpijn, hoofdpijn, keelpijn en ga zo maar door.

Ik vraag me ook af wat er nog kan helpen. :=

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:00

Mijn manneke heeft ook gigantisch last dit jaar van de hooikoorts.
\
Voorgaande jaren kreeg hij oogdruppels, neusspray en tabletjes op recept, maar nadat hij een collega op het werk had gesproken heb ik Aerius voor hem aangevraagd bij de HA en werkelijk waar! Ze helpen echt super! Wel in combinatie met oogdruppels, zie echt verbetering.

Mijn mams had wat opgezocht in haar kruidenboeken en thee getrokken van vlierbessen moet goed helpen, dat gaan we binnenkort ook proberen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:21

Ik slik al jaren een voedingssuplement tegen de hooikoorts: Jade Screen van The Three Treasures. Dit helpt enorm, trouwens ook bij astma en andere luchtwegdingen maar ik blijf toch last houden. (mijn moeder is acupuncturist en is thuis in de chinese kruiden, zo ben ik eraan gekomen). Nou ben ik dit jaar ook veel te laat begonnen, namelijk pas toen ik ziek was en helemaal vol zat en je moet ze eigenlijk het hele jaar door slikken. Ik ben vorige week zwaar ziek geweest, ik dacht van de hooikoorts, maar was waarschijnlijk zomergriep (of een combinatie, was iig erg heftig). Begon met keelpijn, hoofdpijn, snot kop en en uiteindelijk heel veel spugen..
Ik heb sinds kort ook de neusspray van Prevalin staan om te proberen en dat helpt wel goed, maar niet zo lang. Heb vorige week een fikse bloedneus gehad, dus ik gebruik m nu bijna niet, alleen als ik echt een hooikoorts aanval heb, of zo aan het snotteren ben dat ik echt niet kan slapen.
Verder heb ik van meerdere mensen gehoord dat je eigenlijk in de winter al moet beginnen met iedere dag s'ochtends 1 theelepeltje (echte natuurlijke) honing uit je eigen omgeving op je tong moet laten smelten, omdat daar dan sporen van pollen inzitten en je er zo aan 'went'.
Oh ja en nog een tip: beetje Vaseline onder / op je neusvleugels en onder je ogen, dan blijft een deel van de pollen 'plakken'. Ik doe t voor t slapen gaan regelmatig en dat werkt super.
Of gewoon in een auto gaan zitten met pollen filter :+
Laatst bijgewerkt door jorretje op 04-06-12 10:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:27

Het schijnt dat het eigen merk van de apotheek (ratiopharm) goedkope verpakkingen heeft van zowel ceterizine als loratadine. En de mensen die vlak bij Duitsland wonen kunnen daar ook kijken.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:30

Ik gebruik voornamelijk de neusspray van Prevalin, en als ik heel erge last heb tabletten van Aerius en oogdruppels van Prevalin. Ik had in de apotheek begrepen dat Prevalin pas werkt al je 2 weken van te voren al begint, maar ik heb het idee dat het bij mij ook wel helpt als ik heb pas gebruik als ik klachten heb.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:31

jorretje schreef:
. Ik ben vorige week zwaar ziek geweest, ik dacht van de hooikoorts, maar was waarschijnlijk zomergriep (of een combinatie, was iig erg heftig). Begon met keelpijn, hoofdpijn, snot kop en en uiteindelijk heel veel spugen..

Meen je niet? Ik zit nu ziek thuis, met de zelfde symptomen, behalve spugen , al ben ik wel spuug misselijk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:03

Lailaa schreef:
Meen je niet? Ik zit nu ziek thuis, met de zelfde symptomen, behalve spugen , al ben ik wel spuug misselijk.

Zet dat teiltje maar alvast klaar... Bij mij was t 9x op 1 dag (en 1x de avond ervoor).. zelfs 3 slokjes water kwamen weer terug....

Beterschap!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:05

Elke dag het hele jaar door 1 lepel honing uit eigen streek eten. Dat laatste is belangrijk anders werkt het niet.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:09

jorretje schreef:
Lailaa schreef:

Zet dat teiltje maar alvast klaar... Bij mij was t 9x op 1 dag (en 1x de avond ervoor).. zelfs 3 slokjes water kwamen weer terug....

Beterschap!

Nou lekker haha! Duurde het bij jou lang?

Bedankt!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:16

Lailaa schreef:
Nou lekker haha! Duurde het bij jou lang?

Bedankt!

Viel mee hoor. eerst 2 dagen niet lekker, toen s'avonds heel erg misselijk (daar ben jij nu denk ik ;p), niets kunnen eten dus ziek, de volgende dag (dag 3) de hele dag doodziek op bed met veel spugen, dag erna (dag 4) niet lekker met vlagen heel misselijk en moeite doen t binnen te houden, maar kon t bed weer uit en voorzichtig eten. Dag 5 beetje wiebelig, maar kon weer bijna alles en dag 6 kon ik weer op stap en normaal eten. Dus 3 dagen echt ziek zegmaar.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:50

Ik heb al 2 weken hoofdpijn/keelpijn/snot kop maar misselijk nog niet geweest hoor :D Gelukkig maar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:38

Tyrcanol schreef:
Hier ook nog niks dat werkt.

Capopjekop, wat voor astma heb jij erbij ?

Ik heb geen astma, alleen wel erg snel last van benauwdheid met het sporten door mijn hooikoorts, dus vandaar die pillen.