Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
gohya schreef:@Sandy1103
Klopt wel wat je zegt,alle andere spieren en gewrichten er omheen kunnen goed fuctioneren d.m.v. fysio.Maar dat kan toch ook als je nog gewoon sport?
het moet je ding zijn natuurlijk, maar ik had vaak vreselijke plotseling opkomende rugpijn als ik een verkeerde houding had. Door yoga is mijn rug veel sterker geworden en heb er nog maar af en toe last van
gohya schreef:Sandy1103 @
Die injectie werkt altijd maar tijdelijk,ik geloof dat ze dan cortisonen in de spier spuiten.
Dit mag ook maar 2 x per jaar geloof ik,dat spul vernietigd je spieren, pezen en botten.
Maar er is verder niets tegen te doen aan een tennisarm.
Magrathea schreef:Iemand zei dat je om je rug recht te houden je je bekken naar voren moet kantelen.. Ik leer bij yoga juist dat je je bekken naar achter moet kantelen om je wervels zo meer uit te rollen als het ware.
Yoga is trouwens wel echt goed voor jehet moet je ding zijn natuurlijk, maar ik had vaak vreselijke plotseling opkomende rugpijn als ik een verkeerde houding had. Door yoga is mijn rug veel sterker geworden en heb er nog maar af en toe last van
![]()
Misschien is het het proberen waard

rindin schreef:gohya schreef:Sandy1103 @
Die injectie werkt altijd maar tijdelijk,ik geloof dat ze dan cortisonen in de spier spuiten.
Dit mag ook maar 2 x per jaar geloof ik,dat spul vernietigd je spieren, pezen en botten.
Maar er is verder niets tegen te doen aan een tennisarm.
Klopt wat je zegt van de injecties, dat zijn ontstekingsremmers en pijnstillers die
vaak maar een tijdelijk effect hebben. Er zijn echter mensen die er maar één nodig
hebben en dan van de klachten af zijn. Dat ligt geheel aan de aard van de klachten.
Ze doen het bij een tennisarm ook nog wel eens... Wat ook nog kan is dat de oorsprong
van je tennisarm in je nek ligt, dus je arm helemaal afschrijven zou ik niet zomaar
doen.
Voor jou extra reden om stabiliserende oefeningen te doen
Voorheen was er dus al stabiliteit door spieren, nu heb ik ook wat opgebouwd maar wat niet past bij het langdurig staan. Enige wat bij mij helpt is als ik regelmatig kan vertreden oftewel; niet de hele tijd in dezelfde houding staan maar tussendoor een stukje lopen, verstappen. Daarnaast kun je inderdaad oefeningen doen om de boel te versterken.