IVF/ICSI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

Re: IVF/ICSI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:55

Thanx!

Lukte de bevruchting bij de IVF niet? Wel fijn dat het met ICSI wel gelukt is.

Hoor van veel mensen dat het prikken zowiezo meevalt (ik ben licht panisch voor naalden :') ), en de meesten zijn er alleen heel moe van. Ach, heb al een shirt besteld met de tekst: "ik ben ontoerekeningsvatbaar", kan niemand zeuren, haha.

Het aanprikken vd eitjes schijnt idd niet heel prettig te zijn, maar ja, het is niet anders.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:25

Hey ik wil hier ook wel mijn ervaringen met je delen.

Eind november 2011 kwamen we er achter dat mijn man zijn sperma van heel slechte kwaliteit is. Nog net niet geheel onvruchtbaar. Dus onze enige optie was het icsi traject ingaan na een succesvolle tese die we in april 2012 hadden.

Begin juni had ik mijn pick up. Helaas maar 1 reagerende eierstok waardoor er maar 5 follikels aangeprikt werden. Hierin zaten 4 rijpe eicellen. Van die 4 werden er 3 goed bevrucht, waarvan ik 3 dagen na de pick up een 10-cellig embryo heb teruggeplaatst gekregen en we er nog eentje hadden dat goed genoeg was voor in te vriezen.
Sinds vorige week weet ik dat onze behandeling succesvol is geweest en dus pril zwanger ben.

De hormonen behandeling (suprefact icm menopur injecties) viel mij best goed mee. De pick up was alleen een paar uur later even pijnlijk. De dag erna had ik al geen last meer.
Ik wens je alvast heel veel succes !!!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 05:48

Gefeliciteerd!

Gelukkig hoor ik van meer mensen in mijn omgeving dat de hormoonbehandeling meevalt.

Het aanprikken schijnt idd niet heelfijn te zijn, maar ikben er voorlopig nog vrij nuchter onder. Ben blijdat we snel mogen beginnen.

LaViTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:25

Zo wat fijn dat hier een topic van is! Ik wil me ook graag melden!!! :)

Wij zitten aan het begin van onze ivf/icsi behandeling! Ik heb vorig jaar een vergevorderd voorstadia gehad van baarmoederhalskanker waardoor ik veel littekenweefsel bevat en mijn vriend heeft door een medisch reden helaas ook minder goede zaadjes, we zijn in april terecht gekomen in het Radboud ziekenhuis te Nijmegen en werd meteen duidelijk dat er geen insiminaties mogelijk zijn. Begin augustus gaat het voor ons dan ook echt beginnen! Vind het allemaal heel spannend en ben ook heel bang voor wat er komen gaat! Ik zou zo graag willen dat iemand zei dat het goed ging komen! dan weet je dat je het niet voor niets doet!

Groetjes

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:52

LaViTa schreef:
Zo wat fijn dat hier een topic van is! Ik wil me ook graag melden!!! :)

Wij zitten aan het begin van onze ivf/icsi behandeling! Ik heb vorig jaar een vergevorderd voorstadia gehad van baarmoederhalskanker waardoor ik veel littekenweefsel bevat en mijn vriend heeft door een medisch reden helaas ook minder goede zaadjes, we zijn in april terecht gekomen in het Radboud ziekenhuis te Nijmegen en werd meteen duidelijk dat er geen insiminaties mogelijk zijn. Begin augustus gaat het voor ons dan ook echt beginnen! Vind het allemaal heel spannend en ben ook heel bang voor wat er komen gaat! Ik zou zo graag willen dat iemand zei dat het goed ging komen! dan weet je dat je het niet voor niets doet!

Groetjes

heel veel succes.
beuningen, daarheb ik altijd gewoond :P

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:19

@lavita: Wij gaan ook begin augustus beginnen (2 aug.moet/mag ik beginnen met sputien). Mijn neef en zijn vriendin doen ICSI en zitten nu in de spannende fase of het bevruchte eitje is blijven zitten. Ik duim dus flink voor ze.

Heel veel succes en ik ga ook voor jullie duimen!

LaViTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:38

heel veel succes.
beuningen, daarheb ik altijd gewoond :P [/quote]

Wow uit beuningen en gek van hafs (heb stiekem even in je profiel gekeken :o ) kan bijna geen toeval zijn!

LaViTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:43

prakkie schreef:
@lavita: Wij gaan ook begin augustus beginnen (2 aug.moet/mag ik beginnen met sputien). Mijn neef en zijn vriendin doen ICSI en zitten nu in de spannende fase of het bevruchte eitje is blijven zitten. Ik duim dus flink voor ze.

Heel veel succes en ik ga ook voor jullie duimen!

Dan gaan we rond dezelfde tijd beginnen, heel spannend! Momenteel ben ik erg druk mee bezig (teveel vrees ik) en word het me allemaal een beetje teveel, ik hoop dat tegen de tijd dat we echt begonnen zijn dat wat minder word!

Ik duim ook voor jullie! Nu maar hopen dat we er volgend jaar op dit moment heel anders bij zitten! :j

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:47

@lavita: hebben jullie al het mapgesprek gehad?

LaViTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:06

prakkie schreef:
@lavita: hebben jullie al het mapgesprek gehad?

We hebben al veel gesprekken gehad maar weet niet wat ze,onder een mapgesprek verstaan?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:38

Wat ik begreep is dat tijdens het mapgesprek heel de behandeling wordt verteld (voor de 4e keer ofzo, haha) en dat je je schema mee krijgt voor heel de behandeling.
Je schijnt dan ook nog alles in een map mee te krijegn, dus vandaar de naam.

Mocht dit niet kloppen, dan hoor ik graag wat ik wel kan verwachten :D :D :D

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:04

Door 2x een EUG gehad te hebben heb ik beide eileiders moeten afstaan. Daardoor kwamen wij dus in aanmerking voor IVF. Gezien het PCOS bestond er een kans op overstimulatie dus werd goed in de gaten gehouden. Heb in 1,5 jaar tijd 8 terugplaatsingen gehad. Bij de 8e keer was ik zwanger maar helaas is ons kindje na 18 weken overleden. Uiteindelijk hadden we nog 1 vruchtje in de vriezer maar gezien mijn gehele geschiedenis durfde we de onzekerheid niet meer aan en hebben deze begraven bij ons zoontje. Het zware van het gehele traject vond ik het wachten nadat het vruchtje is teruggeplaatst.
Ik wil je heel veel succes toe wensen!!!!!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 11:04

Nou, we hebben ons mapgesprek gehad.
We kregen veel info over wat er precies allemaal gaat gebeuren (dus practische dingen) en wat de hormonen die je gaat spuiten allemaal gaan doen.
En nog veel tel.nummer, emails en dat soort info, dus was wel gaar na een uur.
Was wel een heel aardig mens, dus dat is wel fijn.

Aankomende woensdag prikcursus en gelijk mijn eerste spuit zetten, ben erg benieuwd!
Oh ja, moet 1 aug ook gelijk foliumzuur gaan slikken, dus kan zo in het programma Spuiten en Slikken... :D :D

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:09

@prakkie: succes met de behandeling. En ja, af en toe voel je je echt een junk :D. Maar allemaal voor een goed doel he ! Hoop dat het succesvol mag worden.