hoe afraken van agressieve vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:13

Dat snap ik. :(:) bedoelde het ook niet zo.

Anoniem

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:14

Zo te lezen behandelt hij zijn ouders net zo als de TS :(:)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:14

azaro schreef:
oke stom voorbeeldje:
tattoo, ik had gezegd je krijgt een tattoo van me oke afspraak gaan make voorschot netjes betaald
nu moest ik op die dag werke (kreeg ik later te hore) vroeg hem vriendelijk 'schatke verzet jij die dag' jaja zegt hij
avond na werk 'schatje eb je gebeld?' ohnee vergete
dag erna weer hetzelfde
dag erna weer ruzies gehad weer wa pyn ik kwa ik gewoon afgebeld
dan begon hij ook te flippe

die dikgedrukte zin begrijp ik niet?

Citaat:
ander voorbeeld:
ik had werk voor hem KON ABSOLUUT NIET volgens hem

hoe bedoel je, je had werk voor hem? wat voor werk? En hoe bracht je dat? Zei je iets dat hem niet aanstond? Wat gebeurde er precies?

Citaat:
ander voorbeeld:
ik ging in badkamer en dee deur opslot en hij wou nu toch wel net ook na badkamer
deur half ineen geslage incl ik
enz enz enz

Hadden jullie toen al ruzie? Wat zei jij, wat zei hij?

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:15

tjady schreef:
Lieve schat hiervoor heeft je moeder je niet op de wereld gezet. Iemand mag jou NOOIT slaan!
Je kunt dit alleen zelf veranderen en ik denk dat de enige oplossing is om weg te gaan. Dat hoef je niet alleen te doen. Daar is hulp voor. Bel zo een nummer, spreek je angsten uit. Zij zullen je helpen. Als dat niet lukt, bel je huisarts voor een afspraak, ook hij kan je helpen.
Is er op je werk een vertrouwenspersoon? Daar kan je je hart ook luchten.
Je moet sterk voor jezelf zijn. Kom op je kan het!

dankje,
ik ben echt zo bang ik heb niemand meer
ben al men vriende en vriendinne kwijt door hem ZELF MEN PAARD!!
ik pers zie enkel een oplossing als hij zich laat opnemen ofzo maar da zal hij nooit doen!
hij blijft denke da hij correct handeld en da krijg ik er niet uit!
ik durf me nog niet eens te sminke omda ik weet elke dag huil ik hier elke dag :(
hart luchtte oke maar daarmee is hij niet weg hij zal me altijd opzoeke ik heb de pech dat hij zich helemaal aan mij
heeft vastgeklemd:(

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:18

sallandval schreef:
azaro schreef:
oke stom voorbeeldje:
tattoo, ik had gezegd je krijgt een tattoo van me oke afspraak gaan make voorschot netjes betaald
nu moest ik op die dag werke (kreeg ik later te hore) vroeg hem vriendelijk 'schatke verzet jij die dag' jaja zegt hij
avond na werk 'schatje eb je gebeld?' ohnee vergete
dag erna weer hetzelfde
dag erna weer ruzies gehad weer wa pyn ik kwa ik gewoon afgebeld
dan begon hij ook te flippe

die dikgedrukte zin begrijp ik niet?

bedoel dag erna weer ruzie, hij mij weer pijn gedaan en uit woede dan afgebeld wou hem eig ook is 'terug pakken'
ohja gevolg de 6de juni staat zijn nieuwe afspraak en wie mag het betalen IKKE !

Citaat:
ander voorbeeld:
ik had werk voor hem KON ABSOLUUT NIET volgens hem

hoe bedoel je, je had werk voor hem? wat voor werk? En hoe bracht je dat? Zei je iets dat hem niet aanstond? Wat gebeurde er precies?

we waren beide werkloos
ik in intrims ingeschreve en ze belde me van je kan daar beginne en heb dat gedaan en hij vond da ik nix dee om werk te vinde en hij wel dus onterecht dat ik eerst werk had! (gewoon in de gb)

Citaat:
ander voorbeeld:
ik ging in badkamer en dee deur opslot en hij wou nu toch wel net ook na badkamer
deur half ineen geslage incl ik
enz enz enz

Hadden jullie toen al ruzie? Wat zei jij, wat zei hij?

beetje woorde, hij wilt zich niet verzorge krijg die amper een douch in wilt zen tande ni poetse wilt geen proper klere aandoen en ik zei komaan da ik nodig verzorgd voorkome voor werk

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:18

In jouw situatie zijn eigenlijk maar weinig opties... de enige is wegwezen... en als je dus geen vrienden/familie hebt die dat aandurven dan zal je naar een vluchthuis moeten. Leuk en makkelijk zal het niet worden.... maar ja dat is het nu ook niet.

(Probeer wel iets beter op je taalgebruik te letten, het is echt lastig om te lezen)

Als je het rustiger aan wilt doen... is eerste stap huisarts / psycholoog om gewoon je verhaal kwijt te kunnen misschien hebben die nog andere ideeën.

@sallandval: maakt het uit hoe de ruzie precies is ontstaan? Als hij agressief wordt gaat hij toch gewoon te ver.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:20

Verschrikkelijk. Dit moet echt stoppen. Hij heeft je volledig in de macht en jij staat het toe. Ik weet dat het niet makkelijk is om tegen geweld in te gaan. Je kan en mag je niet langer laten slaan. Daar ben je veel te goed voor.
Waar woonde je voordat je ging samenwonen.
Ik sluit mij aan bij Evelijn. Zoek eerst hulp, dan kan je daarmee samen kijken welke stappen je kan zetten om weg te gaan.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:21

kan me niet voorstellen dat ik naar een vluchthuis moet!
het idee alleen al!
en de dag dat ik erbuiten kom?
hij staat er terug hoor!
en mijn werk?
dat is een gb mag iedereen komen dus ook hij :@

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:22

Nogmaals TS, ga aub langs bij een OCMW of inderdaad anders een huisdokter. Daar zitten mensen die je véél beter gaan kunnen helpen en ondertussen dan wat mensen op een forum achter een computerscherm. En dat is heel laagdrempelig, je kan er advies gaan vragen en bent tot niets verplicht. Maar het maakt stappen zetten misschien wel gemakkelijker.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:22

Natuurlijk ben je bang, dit is ook heel eng.

Het stomme is echter; de meeste agressieve mensen zijn ook vaker bang (en uiten hun angst in woede)... waar jij achter moet zien te komen is: wat is het dat hem zo boos maakt? er zit een verschil in agressie die komt uit boosheid (dan trekt iemand wit weg en perst hij zijn lippen tot een spleetje) en agressie door angst (dat zie je veel vaker: een rood hoofd, veel schreeuwen en kabaal maken, slaan en zich groot maken)... als je dat laatste ziet heb je eigenlijk te maken met een bang kind dat niet weet hoe hij moet reageren en dan maar gaat slaan.

'Een beetje woorden' kunnen hem misschien heel erg raken... klopt het dat jij hem verbaal wel aan kunt?

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:23

tjady schreef:
Verschrikkelijk. Dit moet echt stoppen. Hij heeft je volledig in de macht en jij staat het toe. Ik weet dat het niet makkelijk is om tegen geweld in te gaan. Je kan en mag je niet langer laten slaan. Daar ben je veel te goed voor.
Waar woonde je voordat je ging samenwonen.
Ik sluit mij aan bij Evelijn. Zoek eerst hulp, dan kan je daarmee samen kijken welke stappen je kan zetten om weg te gaan.

dat weet ik!
ik kan niets doen hij is 2keer belgisch kampioen kickbox geweest en ik ben ocharme
een meter 60 groot !
die blaast me al weg.
ik woonde daarvoor bij mijn oma, ik kan enkel terug als alles goed is opgelost
die wilt niet dood he!
hij staat dan gewoon dat menske op te wachtten!
zoek hulp ja heel graag maar waar beginnen, mijn huisarts is zo iemand dat heeft van jaja alles komt goed en u buitenkegeld

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:24

Juist... je kan het je niet voorstellen... maar deze situatie waar je nu in zit??? Kon je die je 3 jaar geleden je wel voorstellen???
Echt... ga naar huisarts (of psycholoog) en leg daar het probleem uit.
Wij hebben hier op Bokt geen oplossingen voor jou problemen... die moet je echt in je echte leven gaan zoeken.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:25

sallandval schreef:

Het stomme is echter; de meeste agressieve mensen zijn ook vaker bang (en uiten hun angst in woede)... waar jij achter moet zien te komen is: wat is het dat hem zo boos maakt? er zit een verschil in agressie die komt uit boosheid (dan trekt iemand wit weg en perst hij zijn lippen tot een spleetje) en agressie door angst (dat zie je veel vaker: een rood hoofd, veel schreeuwen en kabaal maken, slaan en zich groot maken)... als je dat laatste ziet heb je eigenlijk te maken met een bang kind dat niet weet hoe hij moet reageren en dan maar gaat slaan.

'Een beetje woorden' kunnen hem misschien heel erg raken... klopt het dat jij hem verbaal wel aan kunt?

nee nee hij is lijkbleek en schuim staat op zijn lippen!!
ik kan hem verbaal HEEL SOMS aan dan kan hij liggen wenen als een baby en ineens een klik en dan is het mijn toer
hij kan ook enorm goed manipuleren kan mij laten zeggen dat een witte muur zwart ziet!
hij is bijna thuis mag niet op pc van hem laat staan over hem praten op een forum :(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:26

Goedzo de eerste stap kan je zetten. Je hebt geen goed gevoel bij je huisarts, maar heb je er al eens met hem over gesproken?
Schrijf op wat je hem wilt vertellen en neem je dagboekje mee en maak een afspraak. Hij heeft beroepsgeheim. Nee heb je en ja kan je krijgen.

Sluit dan maar snel af en morgen bellen!!! Je kan het, doen hoor. Morgen de eerste stap zetten van een nieuw begin. Wat heb je te verliezen. Erger kan het niet worden dan dat het nu is.
Laatst bijgewerkt door tjady op 28-05-12 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:26

sallandval schreef:

Ik vind dat je hier nu assumpties maakt die erop wijzen alsof TS nog wat aan de situatie kan doen op zo'n manier dat hij niet helemaal fout is door zijn vriendin ( en zijn moeder) te slaan. Wat schieten we daar nou mee op?

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:27

Evelijn schreef:
Juist... je kan het je niet voorstellen... maar deze situatie waar je nu in zit??? Kon je die je 3 jaar geleden je wel voorstellen???
Echt... ga naar huisarts (of psycholoog) en leg daar het probleem uit.
Wij hebben hier op Bokt geen oplossingen voor jou problemen... die moet je echt in je echte leven gaan zoeken.

misschien is een psycholoog toch nog niet zo'n slecht idee
idd 3 jaar terug was ik een meisje dat vollop met paarden bezig was ervoor leefde
voor werkte en nu?
heb niet eens meer een paard door hem (moeten verkopen, zolang op mij ingepraat dat ik begon te geloven
dat ik niet goed was voor mijn paard datt ik het niet aankon dat het mijn toekomst verpestten enal)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:28

Een andere optie is een CAW, die zijn ook heel laagdrempelig: http://www.caw.be/KanhetCAWmijhelpen/ta ... fault.aspx

CAW De Mare
Karel Mirystraat 2, 2020 Antwerpen
Tel : 03/247.88.11, Fax : 03/247.88.90
administratie@cawdemare.be
http://www.cawdemare.be

CAW De Terp
Lange Lozanastraat 200, 2018 Antwerpen
tel. : 03 326 00 00, Fax : 03 270 31 99
info@cawdeterp.be
http://www.cawdeterp.be

CAW Metropool
Vrijdagmarkt 11, 2000 Antwerpen
Tel : 03/232.16.19, Fax : 03/213.28.62
onthaalteam@cawmetropool.be
http://www.cawmetropool.be

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:28

Kwanyin schreef:
Een andere optie is een CAW, die zijn ook heel laagdrempelig: http://www.caw.be/KanhetCAWmijhelpen/ta ... fault.aspx

CAW De Mare
Karel Mirystraat 2, 2020 Antwerpen
Tel : 03/247.88.11, Fax : 03/247.88.90
administratie@cawdemare.be
http://www.cawdemare.be

CAW De Terp
Lange Lozanastraat 200, 2018 Antwerpen
tel. : 03 326 00 00, Fax : 03 270 31 99
info@cawdeterp.be
http://www.cawdeterp.be

CAW Metropool
Vrijdagmarkt 11, 2000 Antwerpen
Tel : 03/232.16.19, Fax : 03/213.28.62
onthaalteam@cawmetropool.be
http://www.cawmetropool.be

oh dankje!
ga ik eens naar mailen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:30

Meid, ik denk dat je een keer een eind hout moet pakken en terug moet slaan. Hij heeft zoveel macht over je omdat jij dat toelaat.
Zitten risico's aan, maar je zou zeggen dat het niet veel erger kan worden dan het nu al is.
Vaak zijn dit soort lui enorme losers als ze tegengas krijgen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:31

CAW's zijn ook de organisaties waaronder de vluchthuizen en crisisopvangen vallen. Maar zij hebben veel meer dan dat. Je kan er een afspraak maken en anoniem met een maatschappelijk werkster praten en je probleem uitleggen. Dan kunnen zij samen met jou bekijken of er mogelijkheden zijn om uit je situatie te geraken en de juiste ondersteuning bieden. Ik raad je in jouw situatie echt aan ervan gebruik te maken.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:31

Billy schreef:
Meid, ik denk dat je een keer een eind hout moet pakken en terug moet slaan. Hij heeft zoveel macht over je omdat jij dat toelaat.
Zitten risico's aan, maar je zou zeggen dat het niet veel erger kan worden dan het nu al is.
Vaak zijn dit soort lui enorme losers als ze tegengas krijgen...

nee hoor dan ben ik DOOD
echt dood garantie!
zijn moeder is toen gevlogen omdat zij hem vastpakte in zijn nek
en PERONGELUK hem wa krapte me haar nagels

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:32

Heb geen verstand van dit soort zaken, maar als de opties op zijn, zou ik tijdelijk naar een andere stad verhuizen (beetje flink eind) en op een vechtsport gaan en fanatiek trainen. Ik weet niet hoe gehecht je aan je baan bent en of je je beroep gemakkelijk in een andere stad kan uitvoeren? Iig zijn vast alle opties klote, maar je moet iets ondernemen om eruit weg te komen.

En altijd aangifte doen, al kunnen ze niets, dan is het iig geregistreerd.

sallandval schreef:

Maar is het van belang hoe hij in elkaar zit? Ik betwijfel of je zo iemand die zich niet in de hand heeft kan ompraten je met rust te laten..

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:32

Kwanyin schreef:
CAW's zijn ook de organisaties waaronder de vluchthuizen en crisisopvangen vallen. Maar zij hebben veel meer dan dat. Je kan er een afspraak maken en anoniem met een maatschappelijk werkster praten en je probleem uitleggen. Dan kunnen zij samen met jou bekijken of er mogelijkheden zijn om uit je situatie te geraken en de juiste ondersteuning bieden. Ik raad je in jouw situatie echt aan ervan gebruik te maken.

dit is echt heel nuttig voor me !
dankje echt 1000x bedankt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:33

Hier TS, dit is misschien ook interessant voor je
http://www.caw.be/Familiaalgeweld/tabid ... fault.aspx

Familiaal geweld is elke vorm van geweld die in een familie of gezin kan voorkomen, zowel tussen partners, tussen ouders en kinderen, als tussen kinderen onderling. Dit geweld kan ook van (stief)ouders of grootouders naar kinderen toe zijn maar ook van tieners naar hun ouders of van volwassenen naar ouderen in de familie.

Praat erover ...
met professionele hulpverleners van het meldpunt 1712. Hier kan je van maandag tot en met vrijdag tijdens de kantooruren terecht met al jouw vragen over geweld, misbruik en kindermishandeling.
rechtstreeks met een hulpverlener van een CAW
rechtstreeks met een hulpverlener van het vertrouwenscentrum kindermishandeling
met Tele-onthaal (bel 106): dag en nacht staan vrijwilligers klaar om naar je te luisteren.
met je huisarts, voor veel mensen is de huisarts de eerste aanspreekpersoon. Voor dringende medische hulp (een ziekenwagen), bel 112 (met politie) of bel 105 (zonder politie)
met de lokale politie, wanneer je een klacht wil indienen of indien je in gevaar verkeert (101).
voor dringende opvang: crisisopvang, in samenwerking met de CAW's

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:34

Knoffer schreef:
Heb geen verstand van dit soort zaken, maar als de opties op zijn, zou ik tijdelijk naar een andere stad verhuizen (beetje flink eind) en op een vechtsport gaan en fanatiek trainen. Ik weet niet hoe gehecht je aan je baan bent en of je je beroep gemakkelijk in een andere stad kan uitvoeren? Iig zijn vast alle opties klote, maar je moet iets ondernemen om eruit weg te komen.

En altijd aangifte doen, al kunnen ze niets, dan is het iig geregistreerd.

sallandval schreef:

Maar is het van belang hoe hij in elkaar zit? Ik betwijfel of je zo iemand die zich niet in de hand heeft kan ompraten je met rust te laten..

als ik dat doet is mijn oma dood van de angst!
dan gaat hij haar lastig vallen en hoe moet ik ergens gaan wonen zonder werk? huur? eten?
je bedoeld het goed dat weet ik maar ook wat naar realiteit zien he.....