Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Word al misselijk als ik het op tv zie en ook bang voor zwangerschap of inderdaad, als je kinderen hebt en die moeten overgeven.
Rianne_ schreef:Ik heb er ook last van.. Al 11 jaar niet meer overgegeven geloof ik. Ik vermijd OV het liefst, buikpijn als ik uitga omdat ik bang ben mensen tegen te komen die overgeven of het op straat te zien liggen.. Het beïnvloed mijn leven iig wel voor een groot deel. Gestopt met de opleiding Doktersasisstente mede om deze redenWord al misselijk als ik het op tv zie en ook bang voor zwangerschap of inderdaad, als je kinderen hebt en die moeten overgeven.
Een psycholoog zou kunnen helpen. Ik kan de stap niet zetten, maar wie weet heb jij er iets aan! En anders moet je er helaas gewoon mee leven.

Greek schreef:Ik heb ook emetofobie.
Gelukkig niet meer zo heftig, maar er zijn tijden geweest dat ik nergens heen wilde, want oei, stel dat ik zou moeten overgeven... Auto rijden kon helemaal niet, stel dat ik misselijk werd.. Ik zat liever niet in ruimtes waar je niet zomaar weg kon gaan. En met alles wat ik deed hield ik er wel weer rekening mee.
De mensen die zeggen: 'Zo vaak moet je toch niet overgeven, dan is therapie ook niet nodig'
Tja... Als de gedachten hierover toch je gewone leven gaan beheersen, dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een goede psycholoog. Mij heeft het veel geholpen
Even een vraagje: waarom ben je bang om over te geven? Vind je het gevoel vervelend, of iets anders? En ben je vaak misselijk?
iig veel sterkte ermee!

Zonnebloem schreef:Ik heb deze angst tot mijn 21 gehad, heb hem gehad zolang ik me kan herinneren. Het schijnt dat ik ooit op de peuterspeelzaal een keer ben gaan kotsen van een fruithapje en dat het sindsdien "raak" was. Dat incident herinner ik me niet meer, maar wel dat ik nooit maar dan ook nooit fruit wou eten, heb heel wat klappen ge-incasseerd, heb uren aan tafel gezeten en verzin het wat nog meer, maar ik at het niet, achteraf vetelde me moeder dus dat het dus daar door kwam.
Ik was bang om zelf over te geven maar net zo bang om anderen dat te zien doen. ALs ik eens wat op straat had zien liggen ging ik daar weken niet meer langs (zelfs een plas milkshake kon ik compleet van in paniek raken) wist het verschil niet meer tussen honger en misselijk waardoor ik voor de zekerheid maar helemaal niet meer at, het was echt HEL. Was altijd aan het opletten of mensen wel normaal aten en niet bleek zegen of vaker slikte dan anders. Uiteindelijk kreeg ik op mijn 21e een virus (geen buikgriep maar voor de mensen die er bang voor zijn zal ik de naam niet noemen, kan wel via pb) waardoor ik minstens 5 keer per dag over de wc hing. Ik heb sirieus zelfmoord overwogen zo erg was het voor me, dit wilde en kon ik niet. Uiteindelijk was ik zo moe van alles dat het me eigenlijk niet meer boeide, dat het alleen nog lastig was dat ik me bed uit moest. Sindsdien ben ik er vanaf.
Echtwaar, het was zeker niet makkelijk en een erg lange weg, maar er gaat een complete nieuwe wereld voor je open. Ben nu zelf zwanger, nou dat had niemand ooit voor mogelijk gehouden vroeger
. Ik vind het echt niets, die geluiden en geuren en het opruimen, bah