Het verdorrie ik ben me vergeten in te smeren topic..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:41

ranna schreef:
Smeer de verbrande plekken in met Aloë Veragel en de volgende uitkijken dat je niet zolang in de zon zit.
Insmeren tegen verbranden met zonnecreme is niet zo'n strak plan omdat er allerlei schadelijke middelen inzitten. Beter gewoon oppassen en niet te lang in de velle zon en langzaam opbouwen.

Huh, dus jij zegt dat je je eigenlijk beter niet kan insmeren?

Ik smeer ook altijd met P20. Een keer smeren, en beschermt dan 10 uur lang :)

happy2014

Re: Het verdorrie ik ben me vergeten in te smeren topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:42

yep hier ook verbrand, net terug van een bosritje en armpies toch wel aardig rood!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:45

P20 vind ik niet fijn die geeft heel erg vlekken. ik gebruik altijd die van ultrasun die beschermd ook de hele dag

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:46

mijn zoontje heeft rood haar en daar gebruik ik ook p20 voor.
dan ben je gelijk 10 uur beschermd, iedeaal!
plus dat hij allergisch is voor andere zonnebrandcreme.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:48

ik verbrand niet ook niet zonder creme maar mijn broer wel. Die doet er altijd gewoon aftersun op. (goed, ik doe dat meestal _O-).

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:50

Ik gebruik dagcreme met uv filter. Mocht ik dan perongeluk toch in de zon komen dan ben ik een beetje beschermd. Als ik weet dat ik een behoorljke tijd buiten ben dan smeer ik mijn gezicht en hals in met La Roche nogwat met factor 50. Mijn armen met factor 10, die verbranden niet zo snel.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:51

Ik heb me braaf ingesmeerd maar heb t toch voor elkaar gekregen.. aardig verbrand en je ziet m'n hele bikini zitten := en op m'n rug zitten nu afdrukken van 2 verschillende hempjes en 1 van m'n bikini :')
Gelukkig is het niet zo heel erg verbrand, heb er niet zo'n last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:51

Hier iemand die eigenlijk NOOIT verbrand, maar ik smeer me wel altijd in met minimaal factor 15 tot 20! Zoals al eerder gezegd kun je ook in de schaduw verbranden.

Vandaag lekker in de zon les gehad, wel ingesmeerd, maar er is echt een overduidelijk verschil te zien waar mijn t-shirt heeft gezeten en mijn handschoenen :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:12

Ik heb de afgelopen 3 dagen alleen maar naar mijn werk gefietst en ik heb echt hele rode armen, heb dus niet eens bewust in de zon gezeten.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:21

ranna schreef:
Smeer de verbrande plekken in met Aloë Veragel en de volgende uitkijken dat je niet zolang in de zon zit.
Insmeren tegen verbranden met zonnecreme is niet zo'n strak plan omdat er allerlei schadelijke middelen inzitten. Beter gewoon oppassen en niet te lang in de velle zon en langzaam opbouwen.

Verbranding is nog veel schadelijker...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:31

Ik ben me niet vergeten in te smeren (integendeel, ik verbrand zo snel dat ik er echt wel aan denk!) maar ik ben gistermiddag toch verbrand. De hele middag keurig in de schaduw gezeten, tussen 16.30 en 17.00 even in de zon gelegen en HOP knalrode buik en benen. Ik probeer er zo goed om te denken en tóch gaat het ieder jaar wel een (paar) keer (flink) mis. :\

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:48

ik verbrand standaard, elke keer weer....
tsja roodharig.....
ik ga meestal eerst eventjes zonder insmeren in de zon, half uurtje ongeveer.
en hierna smeer ik me toch echter wel in met nivea.

het verbranden voel ik avonds niks meer aan, neem een lauwe tot bijna koude douche en dan insmeren.
maar pijn heb ik er niet meer aan.(tsja door de jaren heen)...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:49

Ik heb me eergisteren ingesmeerd met bodylotion met kokos en dat is ingebrand :(:)

Armen staan VOL met blaasjes!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:56

Pfff gister op mn stage bij de koeien verbrand! En echt flink ook... Auw!!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:59

Ik ben net heerlijk volledig verbrand :-) armen(maar die vallen wel mee, waren al eerder verbrand geweest), voorkant benen, buik en borst. Achterkant is nog lekker spiertjewit XD

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:00

Ik heb gister allebei mijn armen verbrand.. Verbrand normaal nooit en smeer me ook eigenlijk nooit in dus stond er wel even van te kijken.. Heb me nu een aantal keer ingesmeerd met aftersun dus het voelt alweer een stuk beter :) Heb me vandaag wel goed ingesmeerd! En heb niet te lang in het zonnetje gezeten..

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:02

Oeh, ik was enorm verbrand in mijn nek en gezicht pas, wist niet dat het warm ging worden :o Was het eindelijk over, na vervellen O:) ben ik gisteren weer verband, ondanks insmeren, mijn ellebogenholten, heet dat zo :? en mijn knieholten!!
Dus vandaag de hele dag rondgelopen met lang t-shirt, en lange broek -O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:03

vergeten, nee. Ik had alleen niet verwacht dat ik na letterlijk 10 minuten in de zon in totaal verdeeld over de dag al knalrood zou zijn :+ en toen deed vandaag opeens alles zeer :')

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:10

Ja ik meld me. Ik heb me heel braaf ingesmeerd, maar het was even snel want ik moest weg. Dus had gewoon wat op mijn hand gedaan en mijn schouder ingesmeerd. Kom ik aan het eind van de dag thuis, ben ik heel raar verbrand. Dus ik heb niet elke cm ingesmeerd, en waar ik dus niet ingesmeerd heb ben ik nu verbrand. Het ziet er heel raar uit want je ziet op sommige plekken gewoon een vinger in mijn huid. :')
Voirg jaar heb ik dat ook gehad mijn been, toen had ik een hele hand in mijn staan, schaamde me kapot. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:16

Pff, net terug van zo'n 4 uur postbezorgen.... op het heetste moment van de dag... heel leuk... goed ingesmeert natuurlijk, hogere factor op m'n schouders, maar ik voel 't nu al branden... *vind zichzelf zielig*

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:20

Haha xJess gewoon zeggen dat je dat expres hebt gedaan 0:)

Ik was afgelopen donderdag ook een beetje rood geworden nadat ik heel de dag in het zwembad had liggen bakken. Dus ik heb vandaag en gister de zon vermeden. Eigenlijk zo veel mogelijk binnen gezeten en op het moment dat de zon onder was nog even naar het park :) Gelukkig verbrand ik niet zo snel en als ik verbrand is het direct alweer weg. Maar als ik me verbrand smeer ik me direct daarna wanneer ik de zon uit ben ook om de 10 minuten in met hydraterende creme. Dat werkt als een wonder!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:21

Van de week ben ik in de zon in slaap gevallen.
Mijn borst en benen waren aardig verbrand. Auw!
Gelukkig had mijn moeder van de apotheek een soort 'After Sun' van Vichy meegenomen.
Het ruikt niet erg lekker, maar mijn rode lichaam was de volgende dag mooi bruin geworden.

Wel heb ik een ander probleem.
Mijn benen worden altijd zo moeilijk bruin! Ik wil al de hele week een leuk jurkje aan, maar mijn witte melkflessen zijn echt niet om aan te zien. Vandaag in de Etos wist ik niet goed wat ik moest kopen. Zonnebrand met Bronzer of Bronzer. Ik heb gekozen voor Sunshine van Dove. Iemand hier ervaring mee of tips?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:42

Pasamba schreef:
Met P20 hoef je je toch maar 1 of 2 keer in te smeren op een dag? Lijkt mij ook wel wat.
Ja, gewoon 1x in de ochtend, wel goed insmeren, niet zuinig ermee doen, dan een kwartiertje in laten trekken zonder zon en dan kan je er 10 uur tegen!!
hagelslag schreef:
ik verbrand standaard, elke keer weer....
tsja roodharig.....
Ook roodharige kunnen met P20 de zon in, ik heb ook roodhaar :))

Wel opletten met kleding inderdaad, daar vlekt het op, maar zodra 't ingetrokken is, geen probleem.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:44

ik heb ook rood haar maar gelukkig wel neprood :+ maar verbrand nog net zo hard :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:12

Nog niet verbrand dit jaar, maar in het geval dat gebruik ik Flamigel. Dat is eigenlijk voor brandwonden maar werkt uiteraard dan ook tegen de pijn en evt. blaartjes van zonnebrand.
Afbeelding