Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Robijntjah schreef:Hier ook, helaas al ruim 10 jaar
Nooit over gegaan en heb ook niet de illusie dat het dat ooit gaat doen.
Bij mij komt het door platvoeten, daardoor verkeerde kniestand, daardoor weer verkeerde heupstand en daardoor ook weer verkeerde rugstand!

Robijntjah schreef:Klopt, ik heb ook (permanente) steunzolen. Helaas voor mij ben ik te eigenwijs om deze altijd te dragen
Bij mij noemden ze het trouwens: retropattelaire chondropathie.
Firegirl schreef:Dames, misschien een kleine tip. Ik sprak van de week een fysiotherapeut die bij patella-femuraal syndroom goede resultaten bereikt met kinesiotaping ( dat zijn die gekleurde tapes waar je sporters wel eens mee ziet lopen). Niet elke fysiotherapeut werkt hiermee,maar kan interessant zijn om eentje op te zoeken die dit wel kan. Ook sommige sportmasseurs kunnen dit.
Truc is dat de spieren waar de patellae/ knieschijf aan hangt ondersteund worden, waardoor de patellae minder een eigen leven leidt en daardoor de pijn vermindert.
dus er zit weer niks anders op dan naar de dokter te gaan en kijken of hij me kan doorverwijzen naar de fysio. Op sommige momenten doen me knieen best veel pijn. Helemaal als ik door mijn knieen ga en dan een poosje blijf zitten en dan kom ik met moeite overeind en de eerste paar passen loop ik ontzettend moeilijk.
Ben 38 en vind dat veel te jong.
hetbommeke schreef:Hier ook een patient met het PFP-syndroom. Volgens de huisarts moest ik er maar mee leren leven en als het erg pijn deed een diclofenac slikken, ja doeiBen 38 en vind dat veel te jong.
Naar orthopeed geweest en die heeft mij doorverwezen naar de fysio, daar was ik afgelopen vrijdag. Die constateerde ook dat ik een lichte vorm heb van hypermobiliteit. Spiertjes, banden etc. zijn allemaal lang en slap en kunnen daardoor mijn knieschijven niet op z'n plek houden.
Oefening voor deze week is om alleen mijn bovenbeenspieren aan te spannen, zodat mijn knieschijven omhoog komen, hierdoor wordt aan de achterkant de schijf gepolijst. Verder ook getaped met Cure Tape.
Morgenavond gaan we in de fitnessruimte van de fysio een parcours met oefeningen uitzetten die ik mag gaan doen. Ben benieuwd
Waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik graag naar de sportschool wil, maar het in combinatie met gezin (2 jonge kinderen), 3 dagen werken en eigen paard wel heel druk gaat worden.
Voorheen liep ik altijd hard 3x in de week, vaak al voordat de kids opstonden, dit mis ik heel erg, me in het zweet sporten, 's ochtends vroeg als alles rustig is etc. Dus iemand tips voor een andere sport waarbij ik niet gebonden ben aan openingstijden en direct vanuit bed hup hup lekker kan sporten? En dat zonder mijn knie te belasten/buigen. Ja het is een hele waslijst, maar anders zou ik niet weten hoe ik het voor elkaar moet krijgen
Loetie84 schreef:Voor de springruiters onder de ons die last van hun knieen hebben: Tis een investering, maar kijk eens naar de bow balance beugels. Ik heb altijd last van mijn knieen en zeker na het springen. Na een aantal tips gekregen te hebben, heb ik toch maar die beugels aangeschaft. Maandag voor het eerst normaal kunnen lopen na de cross! Echt geweldig!
Of het ook met dressuur helpt weet ik niet. Dat moet ik zelf nog uittesten...
hetbommeke schreef:Hier ook een patient met het PFP-syndroom. Volgens de huisarts moest ik er maar mee leren leven en als het erg pijn deed een diclofenac slikken, ja doei![]()