Vocht vasthouden, iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:09

Fijn om te horen dat iemand er ervaring mee heeft!! Nu ga ik het zeker halen :D

TeSzZz

Re: Vocht vasthouden, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:33

Ik ben vanochtend toch even naar de huisarts geweest omdat mijn benen nu echt strak staan en ik vannacht mijn huid ook echt voelde trekken, daarbij worden mijn benen ook vrij stijf. Ik hou idd wel vocht vast maar mijn bloeddruk was netjes (al was ie iets hoger dan normaal want normaal is die aan de lage kant), mijn hartslag ook en ze kan er verder weinig mee. Plaspillen schrijft ze in principe alleen voor als hartklachten ofzo de oorzaak zijn, en steunkousen zou een optie zijn als het lang blijft hangen maar ze wil het eerst even aankijken. Voor nu moet ik idd genoeg water drinken (maar ook weer niet teveel) en blijven bewegen wanneer mogelijk, en als het toe blijft nemen of ik echt putjes in mijn benen hou wanneer ik er op druk moet ik terugkomen.
Zal vanavond even kijken of ik bij de drogist die dingen van avogel kan krijgen, ik heb zaterdag nog een feestje ook maar de enige broek die ik aan kan is een oude dunne broek die normaal 2 maten te groot is.

Sinelia wat extreem zeg, zou idd denken dat je daar wel een plaspil ofzo bij krijgt. Ik hoop dat het afbouwen goed gaat en dat je alles daarna weer kwijt raakt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:36

Goed dat je toch even geweest bent!
Ik heb zojuist die tabletten van Vogel via internet besteld :D
Ze hebben o.a. bij de ANWB een soort van elastische kousen (voor o.a. vliegen). Misschien dat je zoiets alvast kunt proberen! Zit wel lekker en scheelt echt qua vocht!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:38

Sinelia schreef:
Ik houd ook extreem veel vocht vast door dat ik al 5 maanden prednisolon slik..

Mij is verteld dat je daar niets aan kunt doen.. Ik beweeg genoeg, drink veel water.. Maar hou inmiddels zeker wel 18 liter vocht vast. Met alle gevolgen vandien..

Ik heb ook 6 maanden Prednisolon geslikt (mijn God meid, ik heb met je te doen...) voor een longziekte. Daardoor inderdaad ook vocht, wat weer leidde tot benauwdheid. Prednison is rotzooi, maar het kan wel je leven redden (ik had overigens oa diabetes II als bijwerking).

Hoe lang moet je het nog slikken?

TS: verstandig dat je toch even bent geweest.
Veel groene thee drinken en bleekselderij eten, dit drijft goed af :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:22

Groene thee is helaas geen optie, mag ik om andere redenen niet hebben, maar ik zal vanavond met boodschappen doen wel even bleekselderij meenemen :)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:29

Ik weet niet hoe het bij jou zit TS, maar het hangt bij mij verschrikkelijk af in welke periode van de maand dat ik zit i.v.m. de menstruatiecyclus. Net voor de menstruatie tot het moment dat het zo goed als weg is houd ik zelf enorm veel vocht vast.

Hierboven lees ik dat je ook wel redelijk in de medische molen zit met je gezondheid. Daarom zou ik niet zomaar, zonder te overleggen met je artsen, iets voor dit verschijnsel innnemen.

Sterkte...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:56

Bij mij had het vroeger idd wel met mijn cyclus te maken maar sinds ik aan de pil ben is dat stukken minder. Daarbij zit ik nu halverwege een strip dus dat is normaal sowieso niet een moment waarop ik veel vocht vasthou.

Ik zal idd niet zomaar iets innemen, vandaar dat ik naar de huisarts ben geweest. Homeopathische middelen mag ik wel nemen (al eens eerder om wat anders gevraagd) omdat die over het algemeen vrijwel geen bijwerkingen hebben.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:07

Wat ik me al een tijdje afvraag en waarop ik geen duidelijk antwoord vind is of men door vocht vast te houden in onderbenen en enkels een verhoogde kans heeft op een trombose?