Hallux Valgus Scheve grote teen operatie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Hallux Valgus Scheve grote teen operatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:09

Goh wat leuk dat ik n u fotos zie! :D

Ik heb dat topic gemaakt wat hierboven staat..
En zie hier wel allemaal goede resultaten :D

Ik wil het nog steeds weg laten halen, maar het komt echt nooit uit :(
Maar vooral rechts doet het nu meer pijn, heb weer nieuwe steunzolen, maar dat lost natuurlijk niks op.
Dat verlicht alleen.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:13

horsii schreef:
weet jij of je zonder verwijzing van de arts ook fysio kan krijgen?

Ja geen probleem gewoon de fysio bellen! zit in je verzekering, kijk wel even hoeveel er vergoed worden bij mij zijn dat er maar 7

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:15

Feria schreef:
Ik heb weken stage gelopen bij een orthopedisch chirurg dus ik weet ondertussen ook genoeg van deze operatie en het herstel. Het is best raar dat sommige mensen op 2 weken amper zwelling hebben en al een mooi litteken en andere na 3 maand nog een hele gezwollen voet hebben.
Ik denk dat veel afhangt van de eerste weken rust, daarmee valt of staat alles :j

Ja klopt ben ik met je eens ik heb 2 weken thuis gezeten veel rust en alleen maar met me voeten omhoog! arts was heel erg te vreden met hoe slank het was toen hij heb na 2 weken uit het verband haalde. Ik merk wel dat me voeten wat snellen op zwollen dus ik zit eigenlijk nog steeds elke dag met me voeten omhoog zelfs als ik slaap.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:17

Bonjoy schreef:
Ik heb links een hallux valgus, maar volgens mij huisarts nog niet genoeg om te opereren. Het nare is alleen dat geen enkele schoen goed past, en dat er dus non-stop blaren/drukplekken op die voet zitten.

Humm vervelend, Ik werd gelijk zonder problemen geholpen maar ik werd direct door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bepalen ze pas of ze je ook opereren.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:18

_Nancy schreef:
Goh wat leuk dat ik n u fotos zie! :D

Ik heb dat topic gemaakt wat hierboven staat..
En zie hier wel allemaal goede resultaten :D

Ik wil het nog steeds weg laten halen, maar het komt echt nooit uit :(
Maar vooral rechts doet het nu meer pijn, heb weer nieuwe steunzolen, maar dat lost natuurlijk niks op.
Dat verlicht alleen.

Haha het komt nooit uit! geloof me... de verveling alleen al. het niet naar je paard kunnen afhankelijk zijn van andere mensen. pfff GEK word je ervan.. Teminsten ik dan met 2 voeten tegelijk

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:20

feria, je moet ook wel rekening houden dat je doorbloeding met gips niet optimaal is. Zo heb ik 8weken gips gehad en is het er gister afgegaan. Zwelling was binnen 3uur weg. Voet liep eerst helemaal rood en paars aan, doorbloeding kwam weer goed op gang en binnen no time was de zwelling weg. Ik denk zelf dat gips zorgt dat de zwelling langer blijft dan met bijv druk verband. Ook ervaringen vanaf mijn werk plek, verpleeghuis. Mélissa, dankje.ga ik daar van de week even voor kijken. Toen ik na een week nieuw gips kreeg was de zwelling trouwens na nog geen tien minuten weg. Je moet inderdaad wel goed je rust nemen en een operatie komt nooit uit.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:22

Als ik me zou laten opereren zou dat betekenen dat ik niet kan sporten.. :=
En dan kan écht niet.. :n

Hoe lang voor dat je weer een beetje kunt lopen/fietsen?? :)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:27

_Nancy schreef:
Als ik me zou laten opereren zou dat betekenen dat ik niet kan sporten.. :=
En dan kan écht niet.. :n

Hoe lang voor dat je weer een beetje kunt lopen/fietsen?? :)

Hahahhahaha uuhhmm ja daar had ik ook last van.. Maar ik had zoiets van of pijn in me voeten behouden en lelijke tenen en wel kunnen sporten... of opereren en dan een tijdje niet kunnen sporten maar wel mooie en pijnloze voeten.!

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:29

je mag 3 maanden niet sporten.
Fietsen autorijden zodra het kan! dus ik denk na 6 a 8 weken...
Maar sporten kan dan misschien niet maar zwemmen kan wel zodra de hechtingen genezen zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:40

ik mocht twee weken niks daarna 6weken loopgips . Hier kon ik mee fietsen maar mocht niet auto rijden en moet nu nog 6weken rustig doen. Dus niet hardlopen etc. Ga als mn paard weer goed is wel proberen te rijden , kan dan toch enkelt stappen ivm bevangen paard. Fietsen en auto rijden ga ik van de week proberen maar met hardlopen en springen etc komen er te veel klappen op je voet

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:27

Ik heb in het vorige topic ook gereageerd, en ik heb niets anders dan negatiefs over deze operatie. Ik heb hem links gehad en laat hem rechts ook niet meer doen want moet nog naar de plastisch chirurg omdat mijn litteken minstens 2 cm breed is en vooraan nog steeds korstig en de operatie is in augustus vorig jaar gedaan. De teen stond naar 2 weken al weer scheef en heb er alleen nog maar meer last van ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:33

jeetje wat rot.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:33

Ja baal er erg van!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:43

dat snap ik. Geen mogelijkheid om het in een ander ziekenhuis te doen bij een goed aangeschreven orthopeed?

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 20:49

Noraly_ schreef:
Ik heb in het vorige topic ook gereageerd, en ik heb niets anders dan negatiefs over deze operatie. Ik heb hem links gehad en laat hem rechts ook niet meer doen want moet nog naar de plastisch chirurg omdat mijn litteken minstens 2 cm breed is en vooraan nog steeds korstig en de operatie is in augustus vorig jaar gedaan. De teen stond naar 2 weken al weer scheef en heb er alleen nog maar meer last van ;)

jeetje dat is een beetje mijn angst dat die zo weer scheef staat! mag ik vragen welke techniek ze bij jou hebben toegepast!?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:56

Nou ik ben net thuis van een goede week ziekenhuis, waarin ik 2 operaties heb gehad omdat de eerste misgegaan was en er niet accuraat gereageerd werd. Zelf was ik al zover heen dat ik niet meer kon praten ben blij dat ik op mijn leeftijd mijn ouders nog voor me kan laten spreken anders zat ik t zo nu niet te typen, en dit was ook in een ziekenhuis wat toch over het algemeen goed aangeschreven staat dus heb t wel even gehad met opereren... En met operaties is het overal wat ik ben geopereerd in den bosch aan mijn voet mijn moeder is daar aan haar knie geopereerd is ook orthopedisch en dat is ook gewoon super gegaan!

@Melissa_ vanwege andere medische problematiek (zie ook hierboven) mocht ik geen ruggeprik ben onder algehele narcose met knieblok geopereerd, ze hebben de knobbel verminderd en mijn middenvoetsbeentje ingekort dit zit vast met een plaatje en 4 schroeven. Ik moest 1 dag in bed blijven met het verband en bedrust in het ziekenhuis en de dag daarop kreeg ik gips en mocht ik naar huis. Ik kreeg zo'n loopschoen met klitteband mee en mocht dan na 2 weken gaan lopen, ik ben een echte vechter en bikkel en heb me met zo'n sneu gipsje heel goed ingehouden want wilde er al gewoon mee gaan paardrijden maar toen ik uit het gips was was dat litteken zo groen dat het nog 4 keer zo erg was als die foto die ik hiervoor zag met het dodevel. Ik moest maar eens douchen en goed spoelen en t zou allemaal wel oplossen. Nouja op een gegeven moment is dat vel wel verdwenen maar tis nooit meer goed aan elkaar gekomen er is gewoon vel tekort.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:25

jeetje wat verschrikkelijk zeg . Wat naar . Ik mocht niet kiezen voor ruggenprik kreeg algehele narcose en knieblok ook.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 21:41

jeetje dat heeft je niet mee gezeten zeg!.. ik hoop alleen dat mijn tenten niet op zeer korte termijn weer scheef gaan staan dat zou ik echt heel erg vinden. ik zit nu in me 4e week herstel en mag van de fysio al zonder schoen op blote voeten in huis rond lopen maar ik ben bang dat het niet goed is voor mijn herstel!

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 06:34

oke ik maak me zorgen! me tenen zijn toch weer iets van stand veranderd na de operatie! hoe is dat bij jullie? zijn jullie tenen na 6 weken na de operatie veranderd of staat zE precies het zelfde zoals de arts ze heeft gezet.? ik ga straks gelijkt met het ziekenhuis bellen. ik ben als de dood dat ze weer scheef gaan staan... ik zit nu op 4 weken geleden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:39

ik zit nu op 8.5week en mijne staan nog goed. Beste is om even naar het spreekuur te bellen.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:57

ik heb gebeld, maar ze zegt dat het normaal is dat je teen zijn nieuwe stand aanpast... als het maar niet te erg.word... dus ik wacht.het nog even af maar ik hou het goed in de gaten. anders moet ik terug naar.het ziekenhuis

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:49

Afgelopen woensdag was in dit is mijn lijf (rtl 4) ook iemand met een hallux valgus, en je zag ook de operatie, misschien wel voor de mensen die het hebben om even te zien. :) (www.rtlgemist.nl)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:54

Wat rot melissa.
ik ga mijn stand ook maar goed in de gaten houden

di is mn gips eraf gegaan na 8 weken, en wat kan je alles weer snel zeg.
Lopen gaat erg goed, afentoe nog iets mank.
ik rijd weer auto, werk weer volledig(in de zorg dus lopenlopenlopen..)
nu moet mn paard maar weer snel goed lopen(hoefbevangen geweest) en dan ga ik erop :P
met mn gips wel een staprit gemaakt butien, maar verder heb ik er al bijna 9 weken niet opgezeten.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 10:27

@horsi

ja je maakt je toch zorgen dat het weer erger word. Maar ik snap heel goed dat je weer wilt rijden ik heb zelf al 10maanden niet meer op me paard gezeten.. hij was niet goed nu zouden we het weer mogen oppakken... zit ik met me voetjes... en dat is het nog afwachten hoelang dat duurt voor ik weer op me paard kan! ik hoop niet lang meer want ik mis het enorm

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:26

Even een vraag aan jullie, Hoe is het met de grote van jullie voeten?
Ik ben bijna aan het einde van mijn revalidatie van 6 weken.nog ruim een week te gaan..
ik kon niet laten en heb met heel veel moeite toch me sportschoen geprobeerd aan te doen.
het deed zeer,, maar het ergste vind ik dat ik met me teen aan de voorkant van me schoen zit..
me schoenen zijn dus te klein. |( heb ik mooie pijnloze voeten maar wel een maat groter en ik
had al niet zulke kleine voetjes.. RAMP! ;(