Ik heb het gedaan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Ik heb het gedaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:27

Ja hoor volgens mij kan dat! Geen idee hoe en wat, misschien even op Google zoeken?

TS, je moet vandaag toch? Heel erg veel sterkte!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:39

Hoe laat moet je er zijn?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:03

TS, sterkte vandaag! Je kunt het!

Mbt lachgas: dat is eigenlijk helemaal niet ingewikkeld, en toen ik hoorde dat ik daarmee 10 of 15 jaar geleden ook al behandeld had kunnen worden vond ik het helemaal stom, want dat had me veel gedoe gescheeld.

Ik was er eerst heel sceptisch over, want de assistente omschreef het als "twee roseetjes". Nou, ik weet niet wat voor rose zij drinkt, want ik zag roze olifanten :+ Je bent echt zo stoned als een aap, en ergens heel in de verte krijg je nog iets mee van wat er om je heen gebeurd, maar daar ben je je amper bewust van. Na een tijdje merkte ik ook dat ik controle kreeg door dieper door mijn neus te ademen (daar zit het kapje overheen) waardoor je weer verder wegzakt. Ik dacht dat het nodig zou zijn om me onder narcose te laten behandelen, maar dit gaat ook prima.

Daarvoor was ik een hele tijd niet geweest, tot ik terecht kwam bij een tandarts die ging proberen door kleine behandelingen en veel uitleg me van mijn angst af te helpen. Dat werkte niet meer, het zit er bij nu zo diep in dat dat niet meer werkt. Rationeel weet ik namelijk best dat het allemaal ok is. Het maakt ook niet uit of ze me verdoving geven want het is niet de pijn waar ik bang voor ben.
Sommige mensen hebben dat met spinnen, ik met tandartsen :')

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:22

Bedankt! Ik moet er om half 3 zijn, dus over 2 uurtjes ben ik onderweg..
De zenuwen gieren door m'n lijf!
Maar de pijn in een bepaalde kies is de laatste dagen zo erg dat ik straks waarschijnlijk heel blij ben dat ik het toch heb gedaan.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:34

Veel sterkte, je kunt het ;)

Gewoon denken, de pijn is erger dan de verdoving, dus even door heen bijten. en dan sta je aan het eind van de middag weer met een grote glimlach naast die tandartsstoel.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:38

Ik ken het... Loop nu al een tijdje met een kapotte kies, hij doet geen zeer, maar dat moment gaat natuurlijk wel komen.
Net voor koninginnedag verging ik van de pijn in mijn bovenkaak (andere kant dan de kapotte kies). Het bleek een ontsteking te zijn, waarschijnlijk heb ik ergens een gaatje, want die ontsteking komt en gaat.

Maar ik ben zo bang... Dat ik nog steeds geen afspraak gemaakt heb, terwijl mijn tandarts echt heel aardig en goed is... -O-

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:50

Lynniiie schreef:
Veel sterkte, je kunt het ;)

Gewoon denken, de pijn is erger dan de verdoving, dus even door heen bijten. en dan sta je aan het eind van de middag weer met een grote glimlach naast die tandartsstoel.

Dank je! Ja ik zal blij zijn als het 3 uur is, dan sta ik hopelijk weer naast die stoel met een big smile :D

Sunshine80 schreef:
Ik ken het... Loop nu al een tijdje met een kapotte kies, hij doet geen zeer, maar dat moment gaat natuurlijk wel komen.
Net voor koninginnedag verging ik van de pijn in mijn bovenkaak (andere kant dan de kapotte kies). Het bleek een ontsteking te zijn, waarschijnlijk heb ik ergens een gaatje, want die ontsteking komt en gaat.

Maar ik ben zo bang... Dat ik nog steeds geen afspraak gemaakt heb, terwijl mijn tandarts echt heel aardig en goed is... -O-

Gewoon doen! Als ik het kan, kan jij het ook :(:)
Ik heb ook een ontsteking in m'n tandvlees, dat doet ook erg pijn en voelt net als de pijn van een gaatje in je kies.
Die pijn gaat en komt ook steeds weer. Goed poetsen met een elektrische tandenborstel, dan gaat het weer weg zei de tandarts.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:52

Equimotion schreef:
Ga naar een angsttandarts en vraag om een behandeling met lachgas. Dan maak je het amper mee en kan de tandarts rustig alles doen wat hij moet doen.

Dat werkt er idd erg goed voor.. mijn zus doet het ook al jaren ;)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:58

Misschien dat je de volgende keer de afspraak eerder kunt maken. Ik vind het vreselijk om na de tandarts te moeten en maak nooit een afspraak later dan 9uur. Het liefst lig ik daar om 8uur in de stoel en ben half 9 weer thuis. Dan heb je de hele dag om je angst weer kwijt te raken en heb je veel meer aan je dag. Want iedereen die angst heeft, die denkt daar als eerste aan bij het opstaan 'oh jeetje vandaag naar de tandarts'. Succes straks, ik krijg al de kriebels als ik aan de tandarts denk, dus weet echt hoe je je voelt. :(:)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:04

Ja dat had ik bij de controle ook, een afspraak 's ochtends vroeg. Maar goed ik belde afgelooen maandag dus was allang 'blij' dat ik zo snel terecht kon

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:07

Ik ben misschien heel raar, maar ik ben helemaal niet (meer) bang voor de tandarts! En ik heb ècht wel problemen, gaatjes, behandelingen enzovoort, gehad. Ik heb zelfs een paar keer zoveel pijn gehad dat ik niets meer kon en alleen maar dacht: ik wil NU naar de tandarts! Ruk dat ding er alsjeblief uit!!

Het scheelt wie je als tandarts hebt, natuurlijk.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:14

Zo herkenbaar.. -O- mijn goede voornemen van 2012 was om dit jaar weer eens naar de tandarts te gaan, maar ik durf niet.

Ik ben een jaar of 3 geleden het laatst bij de tandarts geweest, dat moest een angst-tandarts voorstellen, maar ik ben gillend weggegaan. Ik had toen geloof ik 9 gaatjes ofzo, die er nu nog steeds zitten. Ik heb er geen last van, maar ze moeten toch echt wel een keer gevuld worden.. -O-

Veel sterkte vandaag ts.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:26

succes straks!

En voor mensen die er tegenop zien maar wel pijn hebben: Als de ontsteking te ver is kunnen ze het niet meer goed verdoven. NU een afspraak maken dus!!! :j

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 14:08

Jaaaa ik heb het gedaan! 1 gaatje gevuld, nog twee te gaan. Zit op de mobiel die steeds uit valt dus kan geen uitgebreid verslag typen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:11

*\o/*
Geweldig, hartstikke goed :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:26

*\o/* *\o/* *\o/* yes you did it.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:13

Yeah you rock girl!!!!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:20

wat dapper van jezelf dat je weer een angst hebt overwonnen.
de volgende 2 zullen met gemak gaan *\o/*

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:33

Bedankt allemaal! Op 1x ietwat paniek en 1x mijn hand omhoog als teken dat ze even moesten ophouden ging het wel goed.
Ze hadden geen verdovingzalf of spray maar ze heeft wat vloeistof uit de spuit oo mn tandvlees gedaan en toen voelde ik bijna niks meer van de prikken.
Het boren was verder ook niet echt erg, behalve dat de tandarts zo nu en dan wel hard drukte maar deed verder geen pijn.
Alleen ik kon niet slikken door de verdoving en ik moest me echt concentreren om gewoon rustig te blijven ademhalen wat 2x dus even niet meer lukte. Toen vloog de boor uit mn mond, oeps.
Nu nog 2x te gaan. 1 heel groot gat die ik vandaag nog niet aan durfde aangezien ik daar best wel last van heb en dat de kies is waar alles mee mis ging. En nog een kleintje.
Pfoeh wat ben ik blij dat ik het gedaan heb zeg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:58

Nou dat is een felicitatie waard hoor, de volgende keer zal het minder spannend zijn.Je mag echt trots zijn op je zelf.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:16

Je krijgt meer problemen als je niet gaat geloof me.
ik ben doodsbang voor de tandarts( door me vorige tandarts zelf gemaakt) Na mijn zwangerschappen had ik "wolf" het beste was volgens hem alles er uit en een klapper erin. Nou ja dan moet het maar he? als hij het zegt.Hij heeft toen boven en onder alles eruit gehaalt gelijk klapper erinn en klaar zei hij. Maar dat was dus niet het geval:-) want hij was me verstands kiezen vergeten dus de klapper paste niet goed, daarbij zaten door heel me mond overal wortel resten etc.Maar ik durfde niet meer toen deed me verstandkies zeer "oeps" wat nu?? ik de tandarts op gebeld( wel een ander) ik moest komen toen hij begon over trekken ben ik weggerent haha..
nu zijn we zoon 6 jaar verder nog geen passende klapper en me 2 kiezen nog en wortel resten nog. maar ik sta op de lijst die te verwijderen, alleen onder algehele narcose. Want anders pfff durf ik echt niet meer. Mijn kinderen gaan overigens wel elk half jaar trouw met me man... want ik kom er niet in de buurt maar vind het wel belangrijk dat zij gaan. Dus ik snap je angst echt wel maar ik denk als je niet gaat je verder van huis bent. Dus ik zou wel gaan hoor. Het zijn nu "alleen gaatjes vullen" Maar als je te lang wacht word het verwijderen. Dat kun je beter voor zijn;)

Heel veel succes en goed dat je deze keer al geweest bent!.

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:55

Super DjunDjun!!

Fijn dat deze tandarts je zo goed behandelt. Dat grote gat zal ook geen probleem zijn hoor. Wel echt snel doen, anders krijg je een wortel ontsteking en dat wil je niet. Fijn dat de verdoving zo goed ging.

Heel goed!! Heel knap! Je mag echt trots zijn op jezelf! +:)+

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 10:17

Bedankt allemaal! De volgende afspraak staat op 6 juni, doe dan het grote gat maar, hopelijk heb ik dan geen pijn meer in m' n mond.
Gister ook nog per ongeluk twee x op mn lip gebeten toen de verdoving er nog in zat. Ja dat voel je dan niet he, maar nu wel. :+

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:58

Haha! Ja, dat ken ik! Heel voorzichtig je kopje koffie drinken hoor... Slabbetje erbij houden! Hahaha!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:06

Heel dapper Djun Djun!!
Ik ben ook bang voor de tandarts, en gebruik altijd valium van te voren, het werkt bij mij super goed, anders kan ik van te voren niet slapen en zit ik de hele dag met mijn handen over mijn bovenbenen te wrijven (zenuw-tik)