Wat is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:06

Het klinkt misschien een beetje gek of zweverig, maar kan het zijn dat jij je vriend zo mist, dat je hem onbewust oproept zeg maar.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:14

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:37

Voordat je naar een paragnost gaat zou ik eerst laten uitzoeken of dit geen medische oorzaak heeft. Ga naar je huisarts!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:51

pniekepnak schreef:
Voordat je naar een paragnost gaat zou ik eerst laten uitzoeken of dit geen medische oorzaak heeft. Ga naar je huisarts!

een paragnost kan je ook inzake geven of het een medische of psychisch probleem is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:55

En dan tref je een slechte paragnost, ga jij de verkeerde kant op en wordt er meer schade gedaan dan goeds. Nee hoor, bij twijfel naar een huisarts.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:56

Een goede paragnost kan misschien wel helpen. Het probleem bij paragnosten is alleen dat het geen beschermde titel is. Iedereen mag zich paragnost noemen. Bij arts of psycholoog is dat niet zo. In het ergste geval zegt een paragnost dat hij/zij je kan helpen zodat hij/zij geld aan jou kan verdienen, terwijl later blijkt dat het een medisch probleem is.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:13

Als ik het allemaal zo leest, is er een hoop onverwerkt verdriet. Zou er idd mee naar je huisarts gaan, die kan je door verwijzen naar maatschappelijkwerk. Ik verwacht dat als je het gaat verwerken, de verschijningen van je vriend ook verdwijnen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:21

Ik denk, eerlijk gezegt, dat je het beste een rustig, goed gesprek zou moeten aanknopen met de betreffende jongen.
Vertel hem waar je mee zit en zeg dat je het afwijzen van zijn hulp niet zo bedoelde (als dat teminste zo is). Zoals je op
mij overkomt wil je hem (onbewust) terug als vriend, zeg hem dat. Dat is een methode die je zou kunnen helpen om weer vrienschap
te sluiten met de jongen waar je vrienden mee wilt zijn. Daarbij zou ik dan wel zijn aangeboden hulp aannemen en hem bij je
probleem betrekken. Mits je dit zelf wilt natuurlijk.

Je zou inderdaad naar de huisarts kunnen gaan, dan zou je ook doorverwezen kunnen worden naar een psycholoog. Het verwerken
van die dip en wat er nu nog speelt leren te accepteren/verwerken is een belangrijke zaak om rust te krijgen, ook wat betreft die vriend.

Mag ik vragen waarom je zijn hulp hebt afgeslagen? Gaat mij niks aan, maar als goede vriend zou ik het ook niet fijn vinden als mijn
aangeboden hulp word afgewezen. Vandaar dat ik me afvraag waarom hij je niet mocht helpen, omdat je geen slachtoffer wou zijn?
Omdat je dacht t zelf wel op te lossen?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:26

Lente schreef:
En dan tref je een slechte paragnost, ga jij de verkeerde kant op en wordt er meer schade gedaan dan goeds. Nee hoor, bij twijfel naar een huisarts.

Precies. Ik heb niks tegen (goede) paragnosten, maar ik heb toch echt meer vertrouwen in de medische wetenschap. Eerst uitsluiten dat het iets medisch is, daarna kan je altijd nog verder kijken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 17:34

Loiz schreef:
Ik denk, eerlijk gezegt, dat je het beste een rustig, goed gesprek zou moeten aanknopen met de betreffende jongen.
Vertel hem waar je mee zit en zeg dat je het afwijzen van zijn hulp niet zo bedoelde (als dat teminste zo is). Zoals je op
mij overkomt wil je hem (onbewust) terug als vriend, zeg hem dat. Dat is een methode die je zou kunnen helpen om weer vrienschap
te sluiten met de jongen waar je vrienden mee wilt zijn. Daarbij zou ik dan wel zijn aangeboden hulp aannemen en hem bij je
probleem betrekken. Mits je dit zelf wilt natuurlijk.

Je zou inderdaad naar de huisarts kunnen gaan, dan zou je ook doorverwezen kunnen worden naar een psycholoog. Het verwerken
van die dip en wat er nu nog speelt leren te accepteren/verwerken is een belangrijke zaak om rust te krijgen, ook wat betreft die vriend.

Mag ik vragen waarom je zijn hulp hebt afgeslagen? Gaat mij niks aan, maar als goede vriend zou ik het ook niet fijn vinden als mijn
aangeboden hulp word afgewezen. Vandaar dat ik me afvraag waarom hij je niet mocht helpen, omdat je geen slachtoffer wou zijn?
Omdat je dacht t zelf wel op te lossen?

Hij wil me absoluut niet terug. Dat is echt duidelijk geworden. Hij zegt zelf niks meer met me te maken willen hebben in het vervolg. En ik wilde hem eigenlijk niet met mijn problemen opzadelen...en dacht dat ik het zelf wel op kon lossen...

Vannacht was zo vaag...ik ben er zeg maar naar toe gelopen,en toen liet hij me beelden zien in mijn hoofd. De mooie tijden tussen mij en W. Op het laatste was het echt eng,toen kreeg ik een beeld van ons msn gesprek,dat ik hem vertelde dat ik een eind aan mijn leven wilde maken. En toen zag ik hem achter zijn pc huilen. En toen was nep W. verdwenen. Ik had daarna zoveel hoofdpijn dat ik niet eens kon beseffen wat er gebeurt was. En ben ook meteen in slaap gevallen,maar vanochtend werd het me ineens helder. Ik check elke ochtend mijn mail...en gisteravond ongeveer na mijn waanbeeld,heeft W. (echte W.) mij gemaild. Dat vind ik echt bizar. Ik heb hem ook meteen een aantal dingen gevraagd,in de hoop dat dit een beetje duidelijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:37

Naar de dokter. Dit heeft niets met paranormaal gedoe te maken, dikke kans dat er *sorry* iets mis zit omdat je je zo druk maakt dat je geen contact meer met hem hebt (stress etc) Zeg tegen je ouders wat er aan de hand is, laat ze desnoods dit topic lezen. Kan best gewoon verwerking zijn, maar kan ook een psychisch probleem zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:12

Heb je hem dit ook vertelt? Waar je mee zit en waarom t zo gegaan is?
Waarom mailde hij je dan ineens?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:04

Ga hier écht even naar laten kijken..vooral omdat je ook die erge hoofdpijn kreeg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 16:19

Ik heb hem 10 dagen voordat hij mij terug mailde,een gedicht gestuurt dat ik voor hem geschreven heb. Wel toevalig dat hij net nadat ik dat beeld kreeg,terug mailde...
Maar ik heb hem ook vragen gesteld die met dat beeld te maken hebben,maar hij is me echt zat en geeft niet echt goed antwoord. Ik wilde vragen of hij nog een keer met me wil praten face to face,maar ik ben bang het te vragen...denk dat het niet veel uithaalt...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:28

Hoe moeilijk ook, ik denk dat je hem los moet laten. Je bent er teveel meebezig waardoor je droomt over hem.
Ga afleiding zoeken, lekker met vriendinnen en naar de paarden.
Ik zou ook een arts opzoeken ipv een paragnost.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:38

Ik ben nu 23, rond mijn 20/21 heb ik ook last gehad van hallucinaties. Ik besefte wel dat wat ik zag niet echt was. Bij mij kwam het omdat er in te korte tijd teveel was gebeurd wat mijn hoofd niet kon verwerken. Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.

Ik denk dat je je niet druk moet maken, dat het vanzelf overgaat. Geef het gewoon de tijd en probeer niet bang te zijn.

Ik ben expres nooit naar de huisarts gegaan. Ik was bang dat ik allerlei medicijnen zou krijgen, en dat wilde ik absoluut niet. Ik heb er een grote afkeer van dat iedereen hier in NL maar wordt volgepropt met medicijnen zodra het even niet goed gaat met iemand. Dit wilde ik voor mij zelf voorkomen, maar iedereen denkt hier natuurlijk anders over en er zullen beslist mensen zijn voor wie de medicijnen goed werken.

Soms heb ik in heeeel stressvolle situaties nog hele lichte hallucinaties. Maar ik maak me er niet druk om; ik weet dat het toch vanzelf weg gaat.

Persoonlijk denk ik dat je op deze manier (onbewust) de situatie met die vriend aan het verwerken bent. Geef het wat tijd is het enige advies dat ik je momenteel kan geven. Succes ermee!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:59

LZP -> MW

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:57

Afgelopen nacht zag ik een beeld dat we aan het zoenen waren...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:04

Hoe gaat dat dan? Zie je jezelf ook voor je? Zie je alleen hem en 'zoen' je met zijn hallucinatie?
Wat denk je eigenlijk van de reacties dat je misschien beter hulp kan zoeken? Ben je het daarmee eens?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:16

Ik heb even in je profiel gekeken en zie dat je 15 jaar bent. Je maakt je rond die leeftijd echt druk, enz. Heel je hormomenstelsel staat op z'n kop. Wil niet zeggen dat dat het is ofzo, maar denk wel dat dat meespeelt.

Je zit er gewoon blijkbaar heel erg mee, maar je moet toch zien te proberen het los te laten. Hoe moeilijk het ook is. Ik ben zelf heel erg een dromer ('s nachts dan, in mijn slaap) en denk ook soms echt dat mijn nieuwe cavia's/verzorgpaard enzovoorts naast/op mijn bureau zitten. En dan ga ik voelen en dan is het weg. Echt heel vreemd.... en heb ook wel andere dingen meegemaakt, maar je bent zoveel met dingen in je hoofd bezig, dat je hersens het proberen te verwerken... Het is heel lastig. Ik ben op mijn twaalfde begonnen met ernstig slaapwandelen etc. (die jaren ervoor ook wel maar toen niet zo erg) Ik wandelde de straat op enz. En kon soms nachten achter elkaar uit bed komen om niks. Nou is het laatste jaar wel minder alleen heb dan wel gedroomd/gezien zeg maar dat mijn nieuwe cavia's op mijn bureau,stoel,bed zaten en dat toen 3 nachten achter elkaar. Je moet gewoon veel verwerken. Ik kan je geen tips geven, maar misschien heb je wat aan mijn ingewikkelde verhaal....
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 23-05-12 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:21

buiten al het voorgaande is een huisarts bezoeken niet slecht denk ik.. Misschien een combinatie met het psychische, maar het fysische mag je toch ook niet vergeten. Mensen zien en echt het gevoel hebben dat ze daar staan is wel degelijk een hallucinatie. En hallucinaties kunnen psychische oorzaken hebben, maar ook wel degelijk fysische. Laat het toch maar eens checken hoor...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 16:32

Wat is fysische?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:34

Fysieke. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:39

Zertab schreef:
Ik heb hem 10 dagen voordat hij mij terug mailde,een gedicht gestuurt dat ik voor hem geschreven heb. Wel toevalig dat hij net nadat ik dat beeld kreeg,terug mailde...
Maar ik heb hem ook vragen gesteld die met dat beeld te maken hebben,maar hij is me echt zat en geeft niet echt goed antwoord. Ik wilde vragen of hij nog een keer met me wil praten face to face,maar ik ben bang het te vragen...denk dat het niet veel uithaalt...

Laten gaan dus.
En zelf naar de HA gaan.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:57

DaniBanani schreef:
Fysieke. :)

:+