Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zertab schreef:Wat is een paragnost?
Lente schreef:En dan tref je een slechte paragnost, ga jij de verkeerde kant op en wordt er meer schade gedaan dan goeds. Nee hoor, bij twijfel naar een huisarts.
Loiz schreef:Ik denk, eerlijk gezegt, dat je het beste een rustig, goed gesprek zou moeten aanknopen met de betreffende jongen.
Vertel hem waar je mee zit en zeg dat je het afwijzen van zijn hulp niet zo bedoelde (als dat teminste zo is). Zoals je op
mij overkomt wil je hem (onbewust) terug als vriend, zeg hem dat. Dat is een methode die je zou kunnen helpen om weer vrienschap
te sluiten met de jongen waar je vrienden mee wilt zijn. Daarbij zou ik dan wel zijn aangeboden hulp aannemen en hem bij je
probleem betrekken. Mits je dit zelf wilt natuurlijk.
Je zou inderdaad naar de huisarts kunnen gaan, dan zou je ook doorverwezen kunnen worden naar een psycholoog. Het verwerken
van die dip en wat er nu nog speelt leren te accepteren/verwerken is een belangrijke zaak om rust te krijgen, ook wat betreft die vriend.
Mag ik vragen waarom je zijn hulp hebt afgeslagen? Gaat mij niks aan, maar als goede vriend zou ik het ook niet fijn vinden als mijn
aangeboden hulp word afgewezen. Vandaar dat ik me afvraag waarom hij je niet mocht helpen, omdat je geen slachtoffer wou zijn?
Omdat je dacht t zelf wel op te lossen?
Zertab schreef:Ik heb hem 10 dagen voordat hij mij terug mailde,een gedicht gestuurt dat ik voor hem geschreven heb. Wel toevalig dat hij net nadat ik dat beeld kreeg,terug mailde...
Maar ik heb hem ook vragen gesteld die met dat beeld te maken hebben,maar hij is me echt zat en geeft niet echt goed antwoord. Ik wilde vragen of hij nog een keer met me wil praten face to face,maar ik ben bang het te vragen...denk dat het niet veel uithaalt...