Hooikoorts 2012 - we moeten er weer aan geloven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:28

's Ochtends is het bij mij ook het ergst, maar heb het idee dat de neusspray dan uitgewerkt is ofzo. :+ Mijn ogen zitten als ik wakker wordt altijd een beetje dicht geplakt en mijn neus zit dicht. Gelukkig gaat het als ik dan de neusspray gebruik vrij snel weer zo goed als weg.
Alleen op de dagen dat het heel erg is komen er wel eens wat tranen doorheen, maar daar kan ik mee leven. Beter dan heel de dag een betraand gezicht, zoals ik voor de medicijnen had. :+

Ik mag dus eigenlijk niet klagen met mijn lichte klachten. :P (gelijk maar even afkloppen)

zwieke

Re: Hooikoorts 2012 - we moeten er weer aan geloven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:21

Ik mag geen neusspray meer gebruiken, dus daar baal ik wel vreselijk van. In mijn jonge jaren te veel gebruikt en nu krijg ik daar elke keer een ongelofelijke bloedneus van. Dan maar proberen te ademen zo :Y)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:11

jup, ook ik kan me helaas melden. Lijkt wel elk jaar erger te worden. Redde ik t vorig jaar nog op de pilletjes. Lag ik dit jaar in februari al met hooikoorts op bed ondanks de medicatie. Hier brandende ogen, regelmatig ook tranend. Soms rood, gezwollen. Zie er vaak net uit of ik flink gehuild heb of pas net uit bed ben. Fikse loopneus met hier en daar wat genies. En bovenal benauwd benauwd benauwd. Gebruik nu de ventolin diskus, ben ik erg tevreden over, echt mn redding. Gebruik Levocetirizine tabletjes, dit helpt bij mij voor meerdere allergieen. Ik heb livocab oogdruppels en nasonex neusspray, die helpen soms wel soms niet, op dagen dat ik flink last heb komt t er dwars doorheen helaas. Al met al kom ik goed mn dagen door nu, heb t idee dat ik de juiste medicatie gevonden heb.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 17:35

Joepie!!! Ik heb mijn Aerius weer. *\o/*

Heel gezanik bij de apotheek, maar ik heb ze!
En geloof het of niet, sinds ik die vanmorgen innam zijn al mijn klachten weg.
Dag dikke rode ogen, dag loopneus, dag vol hoofd, daaahaag :D _/-\o_
Ik ben even heel blij!!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:37

Top glitch! erg fijn voor je. Kan je lekker naar buiten met dit weertje zonder al die vervelende klachten.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 00:01

Dankje! Ben er ook heel bij mee.
Die hooikoorts is echt helemaal niks als je een paard hebt, pfoe.

Hoe is het met jullie klachten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:02

Gefeliciteerd met je verjaardag! En je pillen :P

Ik heb er eczeem bij gekregen; even een uurtje buiten gezeten. Dus geen succes :+

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 06:21

Gelukkige verjaardag Glitch én met je pillen :j

Mijn eczeem wordt ook erger en erger heb ik de indruk. Het nadeel is dat ik dat dus openkrap tijdens mijn slaap. Nu moest ik van de dermatoloog er een vettige crème opdoen + verband, maar ik krijg dan weer uitslag van dat verband :roll: Vorige keer heeft ze cortisone ingespoten, maar twee wondjes willen niet toe gaan ;( (en dan zal ik nog maar niet spreken van mijn littekens op mijn armen daarvan!)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 06:34

ik slik fexofenadine. helpt alleen niks. met dit weer. heb vannacht de halve nacht wakker gelegen van het hoesten..

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:16

Ik meld me :')

Ik slik nu iets van Avogel (naam kwijt) help goed, ik heb geen loopneus meer en nies alleen s'ochtens een paar keer :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:58

Ik meld me helaas ook.
Heb tot afgelopen zaterdag geen last van hooikoorts gehad, terwijl ik normaal al flink aan het niesen etc was. Hoopte dus stiekem dat ik er dit jaar geen last van zou hebben, maar helaas... Zaterdag een jeukend gehemelte, jeukende neus, flink niesen.
Dus maandag de huisarts maar gebeld om mn medicijnen te bestellen en tot en met gister rondgelopen met enorme dikke ogen +) (collega's vroegen zelfs of ik gehuild had of ontstoken ogen had).
Gelukkig vanochtend mijn medicijnen opgehaald (heb neusspray (fluticasonpropionaat), oogdruppels (livocab) en pillen (desloratadine ratiopharm) en heb er gelukkig tot nu toe geen last van gehad, straks maar eens kijken hoe het op stal gaat.

Sinds vorig jaar heb ik trouwens ook een allergie voor hooi zelf ontwikkeld waardoor mn luchtwegen half dichtslippen en ik het enorm benauwd krijg, daar heb ik een soort puffer voor gekregen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:13

Annuuuhh schreef:
Ik meld me :')

Ik slik nu iets van Avogel (naam kwijt) help goed, ik heb geen loopneus meer en nies alleen s'ochtens een paar keer :)

Dat heet Pollinosan ;) :D

Ik meld me ook maar. Alhoewel voor mij het hooikoortsseizoen al vorig jaar december begon :') Toen bloeide er wat met dat rare weer wat we hadden, en ik werd er erg blij van. Ik slik dus bijna het hele jaar door Pollinosan en ik kan me er redelijk goed mee op de been houden. Al moet ik zeggen sinds ik geen amalgaanvullingen meer heb (TA heeft alles vervangen voor inlages en kronen) ik ook echt een stuk minder last heb. En we doen het hier 3 dubbelop helemaal goed :+ Ze zeggen toch altijd dat de hond op z'n baas gaat lijken, nou hier doen de paarden het. Ik heb dus 2 paarden die ook hooikoorts hebben -O-

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:47

Hier ging t wel redelijk. Tot vanavond. Toen brak opeens de benauwdheid uit. Ai!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:07

He bah.....jij ook al..

Deze kant ook hoor.

Rode jeukende ogen. Jeuk in mijn oren, overal komt slijm weg. Normaal trekt exceem met dit weer weg, no way, het word erger.
Niezen, snotteren, schor zijn.

Eerlijk gezegd, gebruik ik geen tabletten.
Ene keer is het erger dan de andere keer en ik denk dan bij mezelf, nou dood ga ik er vast niet aan.
Maar als het storend gaat worden, in jou geval, zou ik ook naar de tabletten kijken.

moet wel zeggen dat dit jaar heftigger is dan de vorigge jaren idd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:11

Ik heb ook last van hooikoorts. Maar ik moet zeggen *afkloppen* dat het tot nu toe mee valt.
Sinds maart gebruik ik Aerius tabletten, maar ik kreeg ook een goedkopere variant. Waar ik niet zo heel blij mee was, maar ik merk weinig verschil.
Verder heb ik nog Nasonex neusspray en Livocab oogdruppels. Daarnaast ook nog gewapend met mijn zonnebril die ook helpt :j

Heeft iemand hier wel eens gedacht om zo'n desensibilisatie traject te gaan doen?

Ik heb ook van mijn oom gehoord dat roken bij hem goed werkt tegen hooikoorts := Lijkt mij alleen niet wat om te gaan proberen :+

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:15

Ik heb er al een aantal jaren last van, maar dit jaar lijkt het wat rustiger te zijn. Ik ben erachter gekomen dat ik een bomenallergie heb, dus heb echt alleen last van stuifmeel van de berk bijvoorbeeld. Afgelopen zondag ben ik ronggereden op mijn scooter, en heb twee keer in een uur flinke niesbuien gehad met traanogen en prikkende neusholte. Ik zit nu weer aan de Allerfre en het is te doen nu. Alleen die jeukende ogen s'avonds vind ik vreselijk!

*edit* Ik rook ook, maar mij helpt het niet tegen mijn hooikoorts. Misschien moet ik dan wat meer gaan roken :Y)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:45

Angeliekje schreef:
*edit* Ik rook ook, maar mij helpt het niet tegen mijn hooikoorts. Misschien moet ik dan wat meer gaan roken

Niet doen zelfs dat helpt niet ;)

Martine schreef:
Heeft iemand hier wel eens gedacht om zo'n desensibilisatie traject te gaan doen?

Ik zit er nu echt serieus over te denken ja. Helemaal omdat ik bij 1 van mijn paarden, die dus nu in die therapie zit, er veel baat bij heeft.
Grin ik test het gewoon eerst op m'n paard of het helpt :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:20

Haaai, hier nog één. Ben wel al vanaf begin mei weer in de weer met mijn diskus, alleen sinds vanochtend branden mijn ogen, is mijn keel droog en heb ik een loopneus tot en met. En niesen.... Pffff. Want jawel, zonnebril vergeten vanochtend! -O- Dom....

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:48

Jeetje, balen winged. Nu weer wat afgezakt? Hoe vaak per dag gebruik jij je dislus? Verschilt t erg per dag bij jou?