hoofdpijn,hoofdpijn en nog eens hoofdpijn...!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RenWaBl

Re: hoofdpijn,hoofdpijn en nog eens hoofdpijn...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:54

Heb je toevallig een hoge bloeddruk?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 20:54

niet dat ik weet, nooit laten meten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:56

Nog iets aan mijn bericht gehad? ;)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:56

Eet je veel chocola of oude kaas? Dat zijn ook bekende hoofdpijn/migraine-verwekkers.

Ik heb zelf ook jarenlang hoofdpijn gehad, oogartsen en al, niemand die wat wist. Totdat een arts opmerkte dat ik nogal veel chocola eet.
Ondertussen weet ik dat mijn hoofdpijn ook veroorzaakt wordt door een teveel aan suikers en koolhydraten (brood, rijst, aardappels e.d.).

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:57

Daar kun je namelijk ook veel hoofdpijn van krijgen. En dan krijg je vooral hoofdpijn als je op een erg laag / zacht kussen ligt. ;) Omdat je zegt dat je 's ochtends vroeg hoofdpijn hebt?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 21:00

ik zal het is voorstellen bij de huisarts,

nee chocola maar heel af en toe en oude kaas lust ik niet

ik slaap op meerdere kussens. maar ik slaap meestal op een wat hoger kussen. (wat bedoel je met zacht of hard?)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:01

Nogmaals.... doe een voedsel allergien onderzoek ;) Mijn lichaam reageert heftig op alles waar ei in zit, misschien is dat bij jou ook wel, of een ander product waar je lichaam op reageert.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:04

lovlygirl99 schreef:
ik zal het is voorstellen bij de huisarts,

nee chocola maar heel af en toe en oude kaas lust ik niet

ik slaap op meerdere kussens. maar ik slaap meestal op een wat hoger kussen. (wat bedoel je met zacht of hard?)

Nee dan is het wss niet van toepassing. :) Ik bedoelde bij een zacht kussen zak je er in zodat je ook laag komt te liggen. ;)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 21:08

nee ik moet wat hoger liggen met mijn hoofd anders kan ik niet slapen.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:31

Vanaf mijn 14e tot mijn 20e heb ik meerdere dagen in de week erg last van hoofdpijn gehad. Nadat ik alles geprobeerd had en bijna wanhopig werd kwam de dokter op het idee mij naar een optometrist te sturen omdat het weleens te maken kon hebben met een spiertje in mijn oog. De opticien heeft mij nu minder sterker lenzen aangemeten, ik zie een stukje minder, maar mijn hoofdpijn is grotendeels verdwenen!
Misschien kan je daar eens naar kijken, is je bril niet te sterk of over accomoderenje ogen niet?

Mijn hoofdpijn werd steeds erger, gemiddeld een dag in de week kon ik echt niets anders dan liggen in een donkere kamer, nu heb ik amper een keer in de maand lichte hoofdpijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:53

Wat ook kan, is dat je bij het slapen zo klemt met je kaken of knarst met je tanden dat je hoofdpijn krijgt. Dat is op te lossen met een dingetje in je mond dat de kaakchirurg kan aanmeten.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:59

je zou je ook eens kunnen laten 'kraken', als je nek vastzit kun je daar ook heel erge hoofdpijn van krijgen.
en baadt het niet dan schaadt het niet.

en misschien lig je juist wel te hoog op die paar kussens, nek hele nacht in een rare houding zonder dat je het merkt, ook dat kan hoofdpijn veroorzaken.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 06:22

ushi schreef:
Vanaf mijn 14e tot mijn 20e heb ik meerdere dagen in de week erg last van hoofdpijn gehad. Nadat ik alles geprobeerd had en bijna wanhopig werd kwam de dokter op het idee mij naar een optometrist te sturen omdat het weleens te maken kon hebben met een spiertje in mijn oog. De opticien heeft mij nu minder sterker lenzen aangemeten, ik zie een stukje minder, maar mijn hoofdpijn is grotendeels verdwenen!
Misschien kan je daar eens naar kijken, is je bril niet te sterk of over accomoderenje ogen niet?

Mijn hoofdpijn werd steeds erger, gemiddeld een dag in de week kon ik echt niets anders dan liggen in een donkere kamer, nu heb ik amper een keer in de maand lichte hoofdpijn.

mijn nieuwe bril i vorige bril opnieuw aangemeten 2x dus ik denk dat die wel goed is :=

pvdbosch schreef:
je zou je ook eens kunnen laten 'kraken', als je nek vastzit kun je daar ook heel erge hoofdpijn van krijgen.
en baadt het niet dan schaadt het niet.

en kraken, daar zitten we ook aan te denken. een vriendin van mij heeft dat gedaan en heeft nu bijna gen hoofdpijn meer! dus dat wil ik ook laten doen!
en misschien lig je juist wel te hoog op die paar kussens, nek hele nacht in een rare houding zonder dat je het merkt, ook dat kan hoofdpijn veroorzaken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 06:40

Pauline schreef:
Wat ook kan, is dat je bij het slapen zo klemt met je kaken of knarst met je tanden dat je hoofdpijn krijgt. Dat is op te lossen met een dingetje in je mond dat de kaakchirurg kan aanmeten.

Klopt, knarsetand je ? Als dat zo is verkrampen je spieren ook. Ik heb er ook 1,al jaren. werkt redelijk maar dan kan je beter ook naar een gnatoloog gaan die kan je helpen dat je minder knarst en je spieren dus minder verkrampen.
Een andere optie is naar de pijnpoli. Wil ook nog wel eens helpen. Verder zit ik ook een beetje te denken aan te veel prikkels oftewel hyper nogwattes.
Maar het beste is om idd uit te zoeken waar het vandaan komt.
Maak een dagboekje met wat je eet,drinkt doet en om welke tijden. Zo kan je dingen uitsluiten. en je ligt voor op de dokter als je zoiets moet doen.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:59

Ik heb ook snel hoofdpijn... ik volg dit topic even.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:39

Nee ik tandknars niet, ik ga het er volgende week met mijn huisarts erover hebben wat allemaal kan helpen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:07

lovlygirl99 schreef:
Nee ik tandknars niet, ik ga het er volgende week met mijn huisarts erover hebben wat allemaal kan helpen

Ik dacht dat ook. maar blijk het toch te doen. Kan ook dat je niet knarst maar klemt :)
Maar goed, er zijn zoveel mogelijkheden. :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:50

Hoi,

Denk dat het verstandig is dat je in overleg met de huisarts in hoofdpijndagboek bij gaat houden. Daarin moet je van alles noteren wat je gegeten heb, wanneer je hoofdpijn hebt of er stress was etc. Denk dat dit goed is om een beeld te krijgen wat nu de hoofdpijn veroorzaakt. Misschien kan je op google al iets vinden.

Groetjes Genja

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:53

Dit is idd een goed idee, een hoofdpijndagboek! Dat heb ik ook gedaan en zodoende kwam de neuroloog bij spierspanningshoofdpijn bij mij. :j

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:57

MYGRANE Of hoe je het ook schrijft

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:07

Een hoofdpijnboekje houd ik al bij,
@horlynnes als je even terug leest in het topic zie je dat we het daar al.over hebben gehad ;)