HELP Lage rugpijn hoe kom je er vanaf???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:32

Oja, daarnaast heb ik vorig jaar bij een homiopaat (ik hoop dat ik het woord goed geschreven heb) gelopen in Ommen, die helemaal naar mijn binnenste keek. Ik heb daar bachbloesem gehad, solidago en nog meer middelen. Ook hielp dat allemaal niet.

Nu ga ik volgende week voor het eerst naar voetreflex therapie, mijn zusje is daar ook geweest en die persoon kon haar vertellen of haar rugpijn van binnen kwam of door overbelasting van de spieren. Dus ik hoop dat hij mij daar ook meer duidelijkheid kan geven.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:32

Ik denk dat als je al 5 jaar met klachten rondloopt, alles al geprobeerd hebt en alles ook langdurig een flinke kans hebt gegeven, dat je dan toch eens doorgestuurd moet worden naar orthopeed/reumatoloog.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:32

Sodeletuut schreef:
Er zijn dus röntgenfoto's gemaakt? En daar kwam niets uit?

Ik heb namelijk ook lage rugpijn, röntgenfoto's gemaakt en daarna een MRI scan, en daaruit komt dat ik geopereerd kan (en ga) worden aan mijn onderrug..

ja inderdaad, nee er kwam niets uit.
Wat is er dan precies verkeerd in jou rug?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:32

Heb je been lengte verschil?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:33

emma525 schreef:
Sodeletuut schreef:

Ik heb namelijk ook lage rugpijn, röntgenfoto's gemaakt en daarna een MRI scan, en daaruit komt dat ik geopereerd kan (en ga) worden aan mijn onderrug..

Oei, niet de makkelijkste operaties. Ik zit met een mini-scoliose. Te klein om te opereren, maar ik kan er wel af en toe last van hebben.

Nee zeker niet. Ik heb inderdaad ook onder andere een hele kleine scoliose, maar dat gaan ze niet opereren. Geloof dat het een lysis heet en dat andere discopathie. Daaraan word ik geopereerd. :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:34

HBZ schreef:
Sodeletuut schreef:

ja inderdaad, nee er kwam niets uit.
Wat is er dan precies verkeerd in jou rug?

Hmm oke, dat is dan wel fijn in ieder geval, dan is het dat het niet.. :)

Uhm de namen heb ik 1 post eerder neergezet, het ene houdt in een breukje en verschuiving en het andere houdt in dat er geen vocht tussen mijn wervels zit (dat heb ik bij twee tussenwervelschijven).

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:35

Okee, ik heb een torsi gehad. Die is eruit gehaald via manueel therapeut. Verder veel fysio voor mijn houding en versterking spieren. Maar mijn scoliose is blijvend.
En tja.. zit ook aan de zooltjes.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:35

marleen_usar schreef:
Heb je been lengte verschil?

Dat had ik 2 weken terug wel ( dat is er toen uitgekomen bij de sportmasseur) dit kwam omdat mijn heupen in hoogte niet gelijk stonden. Nu heeft ze dit goed gezet, en nu staan mijn heupen weer op gelijke hoogte en is het verschil in lengte ook weg. Mijn heupen staan nu weer normaal. kwa rugpijn is er niets veranderd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:36

Ik heb er ook echt gigantisch mijn hersenen over gebroken, over het hele verhaal.
Uren op google gezocht, echt uren.
Bij mij was het zo, de ene dag rechtzetten en de volgende dat stond het weer scheef.
Fysio/manueel snapte er helemaal niets van.

HBZ, wat voor bachbloesem therapeut had je?
Niet alle methodes werken altijd even goed is mijn ervaring.
Als je de goede methode hebt denk ik dat het moet lukken.
Methode die ik gebruik is aan de hand van de acupunctuurleer, dus niet zomaar effe
lukraak druppeltjes in een flesje gooien.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-05-12 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:36

[quote=
Ik slaap vaak op mijn zij en draai vaak mijn onderlijf door. Dus leg vaak mijn been die bovenaan ligt voor mijn onderste been. Dit kan ook nog wel eens de grootste oorzaak zijn.[/quote]

Deed ik ook. Fysio zij dat ik symmetrisch moest slapen, dus knieen tegen elkaar en niet doordraaien. Het helpt :)

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:37

rindin schreef:
Ik denk dat als je al 5 jaar met klachten rondloopt, alles al geprobeerd hebt en alles ook langdurig een flinke kans hebt gegeven, dat je dan toch eens doorgestuurd moet worden naar orthopeed/reumatoloog.

Het probleem is dat mijn huisarts je niet snel doorstuurd, maar ik ga in ieder geval deze week nog naar hem toe.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:37

_Mikey_ schreef:
[quote=
Ik slaap vaak op mijn zij en draai vaak mijn onderlijf door. Dus leg vaak mijn been die bovenaan ligt voor mijn onderste been. Dit kan ook nog wel eens de grootste oorzaak zijn.

Deed ik ook. Fysio zij dat ik symmetrisch moest slapen, dus knieen tegen elkaar en niet doordraaien. Het helpt :)[/quote]

Ik probeer dat ook, alleen draai ik steeds weer door.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:38

HBZ schreef:
rindin schreef:

Het probleem is dat mijn huisarts je niet snel doorstuurd, maar ik ga in ieder geval deze week nog naar hem toe.

Klopt, ik heb het na de zoveelste keer gewoon geëist

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:39

moonfish13 schreef:
Ik heb er ook echt gigantisch mijn hersenen over gebroken, over het hele verhaal.
Uren op google gezocht, echt uren.
Bij mij was het zo, de ene dag rechtzetten en de volgende dat stond het weer scheef.
Fysio/manueel snapte er helemaal niets van.

HBZ, wat voor bachbloesem therapeut had je?
Niet alle methodes werken altijd even goed is mijn ervaring.
Als je de goede methode hebt denk ik dat het moet lukken.
Methode die ik gebruik is aan de hand van de acupunctuurleer, dus niet zomaar effe
lukraak druppeltjes in een flesje gooien.

Ik had van de Vegt in Ommen. wat houdt acupunctuurleer precies in?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:40

Energiebanen die niet goed meer werken worden gestimuleerd.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:40

HBZ schreef:
rindin schreef:

Als ik iemand in de praktijk krijg waarvan ik denk dat diegene doorgestuurd moet worden, dan geef ik een brief mee met mijn verklaring richting huisarts. Misschien kun je je fysio eens vragen of hij het ermee eens is?
Laatst bijgewerkt door Rindin op 15-05-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:40

rindin schreef:
Klopt, ik heb het na de zoveelste keer gewoon geëist

Ja ik denk dat ik dat ook maar moet doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:42

Heel kort samengevat, acupunctuur zonder naalden.
Dus het gebruik van bachbloesem, volgens de richtlijnen van de acupunctuur.
Dan pak je dus niet zomaar lukraak een emotie, of voor een klacht een standaard druppeltje.
Dan pel je letterlijk emoties af, je begint van buitenaf als bij een ui, en zo ga je langzamerhand naar de oplossing toewerken.
Doe je dit niet, heb je de mogelijkheid dat er nog emoties zijn die dingen blokkeren, en dat de bloesems niet helpen.
Als je bijvoorbeeld eens goed ziek geweest bent, buikgriep ofzo kunnen er verstoringen ontstaan in meridianen, met acupunctuur stimuleer je idd energiebanen.
Is die buikgriep allang weg, maar die pijn in je rug hoeft niet weg te gaan per definitie.
Mogelijk gaat die wel weg als je de blokkades oplost, én het op emotioneel vlak aanpakt.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:44

marleen_usar schreef:
Energiebanen die niet goed meer werken worden gestimuleerd.

Oke, volgens mij deed hij dat ook doormiddel van bepaalde medicijnen en soms stroomstootjes op je hoofd.
maar hoe doen ze dat via acupunctuur?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:45

Acupunctuur kan op verschillende manieren,met alleen naaldjes. Of met Moxa aan de naaldjes, dan werkt het nog veel beter en sneller.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:49

Voordat ik 1 ding vergeet. Vorig jaar zomer ( augustus) toen ben ik 8 dagen op vakantie geweest in kos, daar hebben we veel aan het strand gelegen en wat gefietst. Verder hebben we niet veel gedaan.
Die week had ik geen last van mijn rug. Na die tijd is mijn rugpijn nog niet meer weggeweest. Dus spanning, stress zijn misschien toch wel hele grote factoren.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:52

HBZ schreef:
Voordat ik 1 ding vergeet. Vorig jaar zomer ( augustus) toen ben ik 8 dagen op vakantie geweest in kos, daar hebben we veel aan het strand gelegen en wat gefietst. Verder hebben we niet veel gedaan.
Die week had ik geen last van mijn rug. Na die tijd is mijn rugpijn nog niet meer weggeweest. Dus spanning, stress zijn misschien toch wel hele grote factoren.

Past je cap nog goed?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:54

Nadeeltje van Acupunctuur vind ik alleen dat als het emotioneel gezien niet goed is het symptoombestrijding is lijkt mij. Je moet het imo echt bij de bron aanpakken.

Dus stress indammen of uitsluiten, blokkades op (laten) heffen..
Desnoods laten testen op voedselintolerantie, foto's ed..
Soms zijn er ook dingen te zien op foto's, waar rugklachten op afgeschoven worden.
Terwijl dat er misschien wel al 100 jaar zit, maar er nooit een verstoring heeft gezeten.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:01

emma525 schreef:
HBZ schreef:

Past je cap nog goed?

Volgens mij wel, hij zit niet te strak.

Ilsiie

Re: HELP Lage rugpijn hoe kom je er vanaf???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:05

Ten eerste heb ik niet het hele topic gelezen, zit op mijn iPod en handig is dan anders hihi.

Heb je al eens goede balans therapie gehad? Mogelijk dat dat jou wel kan helpen je houding echt te verbeteren en ook met paardrijden.