niet meer ongesteld willen zzijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:05

Mirena :) ik zweer erbij

prikpil gehad > hormonaal werd ik hier helemaal gek van
pil > bloedingen kwamen door zwaarder was geen optie
staafje > werd me afgeraden

1x laten plaatsen bij je huisarts en 5 jaar geen omkijken naar. Ik heb hem nu een half jaar en gelijk na het zetten niet meer ongesteld geworden.
Ben af van de hoofdpijnen en andere bijwerkingen van de gewone pil. Ik ben om :j
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 12-05-12 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:06

Waarom wil je per se geen spiraaltje?

Ik ben niet ongesteld, heb nergens last van en werkt prima!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:25

Maartje1990 schreef:
die hormonen zitten toch in je hypofyse? :+

Nee, die worden aangemaakt in je eierstokken. Ja, dat wordt wel aangestuurd door de hypofyse.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:27

hmm ik weet niet wat er dan zo erg aan doorslikken is van de pil, als je dan verder nergens last van hebt?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:30

hier nog iemand met veel last. Ik weet niet waar ik het zoeken moet van de rugpijn, en ga ook gerust tegen de vlakte. Met de pil is het gelukkig een stuk beter uit te houden.Ik slik de pil ook steeds door stop eens in het half jaar. Toevallig nu net. Dat weet ik dat het gewoon ff 2 dagen zwaar afzien is. Daar is het wel te doen. In principe kan je hem doorslikken, maar ik krijg na ongeveer een half jaar doorbraakbloedingen, dus daarom laat ik het af en toe maar gecontroleerd gebeuren.

Ik ben wel eens bij een acupuncturist geweest (voor andere medische klachten overigens) En dat is me toen heel erg goed bevallen. Werd toen ook helemaal door de verzekering vergoed. Ik weet in Woerden nog wel een goede te zitten, daar ben ik toen geweest en was daar heel erg tevreden over.

MusicIsLife

Re: niet meer ongesteld willen zzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:32

Echt waar in woerden??

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:33

Klopt kanelly.
Ik slik de pil ook al jaren door.
Ook in overleg met de gyneacoloog.
Was volgens haar geen probleem.
Ik stop af en toe omdat ik anders kans heb op een doorbraakbloeding en daar heb ik geen zin in.
Maar ik was nooit heel erg ongesteld en bloed nooit veel.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:35

Maartje1990 schreef:
Nou.... misschien heel stom, en erg drastisch. Maar wil je kinderen? Als je écht écht geen kinderen wilt en dat héél zeker weet.... alles eruit halen?

edit: oke, je wilt dus geen kinderen :') nou, boel eruit halen dan?

ze maken je meestal hoog uit onvracht baar, dat zou helpen bij het geen kinderen willen maar de menstruatie blijft.
alles er uit halen doen ze hoog uit op mediche reden.
en vaak pas als je ouder bent.
ik heb 2 kids en mij willen ze ook niet helpen want wie weet wat ik in de toekomst wil.
nou van alles maar vind 2 kinderen genoeg :')

de mirena spiraal hielp mij enorm,
en je hoeft er maar eens in de 5 jaar na om te kijken.
waarom wil je echt geen spiraal?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:36

Alwiene schreef:
Of het kwaad kan om de pil continue door te slikken vraag ik me af. Kreeg een tijd geleden namelijk een brief mee van de apotheek over de zinloosheid van de stopweek en de mogelijkheden van het doorslikken. Dat deed ik echter, net als jij, al een tijdje :+ Mocht je dit toch niet vertrouwen, mijn zus heeft een pil die MOET ze door blijven slikken, die is daarvoor gemaakt, en wordt dus ook nooit ongesteld. Huisarts heeft die pil op haar verzoek voorgeschreven, en mocht je willen kan ik voor je navragen welke dat ook alweer is.

Ik heb de pil wel langer dan 5 jaar onafgebroken geslikt op advies ha ivm extreme pijn.
Schijnt idd helemaal niet uit te maken ik heb er ook nooit last van gehad. Weg laten halen doen ze echt niet zomaar, ik heb ook geen kinderwens (voorzichtig uitgedrukt) en 30 gepasseerd en het is geen optie helaas.

Doorslikken en als je twijfelt kun je altijd nog navragen :j
(alleen jammer dat het voor mijn humeur niks doet, ik blijf levensgevaarlijk chagerijnig)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:15

luckyencurl schreef:
Echt waar in woerden??

Dit is de website http://www.acupunctuurwoerden.com/

hij heeft ook een aantal dagen in de week praktijk ergens anders, volgens mijn papendrecht, maar dat weet ik niet zeker. Het is een erg kundig iemand die weet waar hij mee bezig is.

Ik ben daar geweest met ernstige nekklachten veroorzaakt door een val. Bovendien kampte ik nog met een hele lijst kleine dingetjes. Van die dingetjes waar je niet mee naar de huisarts wil omdat ik dan bang ben dat ie me ene hypochonder vind. Heb ik het ook met hem over gehad en heeft ie allemaal netjes voor me opgelost :D
Ik heb echt een hekel aan naalden, maar dit was echt geen probleem. Op een gegeven moment zaten er allemaal naalden in mn voeten en dan nog heb je het idee, mmm kan zo weglopen, voel niks.

Al met al een aanrader.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:19

Oke heel erg bedankt! Ben nogal ten einde raad..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:22

Ik voel me ook vreselijk als ik een stopweek heb dus ik slik eigenlijk zo lang mogelijk door. Meestal 4 maanden ofzo :) Ik heb dan altijd vreselijke last van mijn darmen, koppijn, rugpijn etc, kan niet normaal functioneren dan. HA zei dat het geen kwaat kon. Spiraal is voor mij geen optie omdat ik baarmoeder krampen heb. Die blijken alleen maar erger te worden als je een spiraal neemt (baarmoeder krampen BUITEN stopweek om)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:38

Laat je niet gek maken hoor, de pil doorslikken kan geen enkel kwaad. Ja, misschien dat je een keer een doorbraakbloeding krijgt. Maar medisch gezien is er geen enkele reden om een stopweek in te lassen.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:49

Ik heb ook last van baarmoeder krampen, toch spiraal gekregen, want ik menstrueerde zo erg dat ik zwaar bloed armoede had. Zelfs ijzer tabletten hielpen niet. Om de twee weken 10 dagen ogs. Heb na het plaatsen 5 maanden bijna niets kunnen doen van de baarmoeder krampen, daarna gingen ze weg. Heb nu 3 jaar een Mirena en het gaat goed. Geen krampen meer en vorige jaar voor het eerst geen bloed armoede!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:59

Ook ik heb vreselijk veel last, wil geen kinderen en ben dus ook al diverse keren bij de huisarts geweest om te vragen of ze het hele zooitje niet kunnen verwijderen. Helaas voor mij vindt hij me nog te jong. En is er dus geen medische reden om het te verwijderen.
Ik slik al ik denk zo´n 15 jaar de pil door. En stop meestal 1x per jaar om te voorkomen dat ik ineens van die doorbraak bloedingen krijg.
De pijn in mijn rug is het meest erge. Dat komt natuurlijk omdat ik normaliter ook al last van mijn rug heb en het dus 10x erger wordt met ogs. Helaas betekend dat voor mij dan functioneren onmogelijk is!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:00