net haargeverfd maar de verf niet van je huid afkrijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:03

Balen TS, maar normaal gezien duurt het zo'n 3/4 dagen. Ik heb zelf kappersverf dus met van die pakjes uit de kruitvat of supermarkt zou het dus minder lang moeten zijn omdat die verf wat zwakker is. :) Zelf niet de ervaring gehad op mijn hoofd omdat ik altijd een watje met make-up remover bij de hand heb en het gelijk af veeg. Maar helaas de handen en armen van mijn vriend toen hij mij de haren deed en zijn handschoen gescheurd was. Kwamen we ook pas aan het einde achter, ging er niet meer af toen. :')

Akecheta

Re: net haargeverfd maar de verf niet van je huid afkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:04

Bij de kapper gebruiken ze vaak dettol-oplossing hiervoor. Heb je toevallig Dettol in huis? Even vermengen met water en poetsen maar. Succes!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 23:07

ook geen dettol in huis.

nou dan word het maar boenen :D

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 23:15

nou. gelukkig is het al wat minder geworden, je ziet alleen nog een bruine waas,

ik heb mn lesje wel geleerd voor de volgende keer

VASELINE! op je voorhoofd

:+ bedankt voor de tips!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:21

Lara_Silver schreef:
@Mavelle:Dan heb je wel een erg zwakke haarverf, als het er met gewone zeep af gaat. De vlekken die goede haarverf achterlaat gaan er niet 1,2,3 af.

Dat zal best, ik ben er blij mee :) Heb ook nooit last van uitgroei, dus ik vind het prima! Ben blond van mezelf en verf het altijd donkerbruin. Na 2 maanden is het gewoon opgelicht tot middenbruin, ideaal! Niks lelijker dan uitgroei. Gebruik trouwens gewoon drogisterijverf.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:31

Als je geen uitgroei hebt groeit je haar niet :')
Wat bij mij nog wel eens helpt is die randen (als ze er zitten tenminste) opnieuw insmeren met verf en dan eraf wassen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:28

Mavelle schreef:
Lara_Silver schreef:
@Mavelle:Dan heb je wel een erg zwakke haarverf, als het er met gewone zeep af gaat. De vlekken die goede haarverf achterlaat gaan er niet 1,2,3 af.

Dat zal best, ik ben er blij mee :) Heb ook nooit last van uitgroei, dus ik vind het prima! Ben blond van mezelf en verf het altijd donkerbruin. Na 2 maanden is het gewoon opgelicht tot middenbruin, ideaal! Niks lelijker dan uitgroei. Gebruik trouwens gewoon drogisterijverf.

Is verder ook niks mis mee, ik deed het eerst ook altijd met de pakketjes van de supermarkt hoor. Nu heb ik gewoon de kans gehad dat ik bij een vriendin kappersverf kan kopen, die behoud zijn kleurnuance langer. Geen uitgroei? Dus in principe groeit jou haar niet? Ik verf mijn haar donkerbruin, heb zelf lichtbruin haar, en de uitroei is niet zo goed zichtbaar maar is er wel. Het kan zijn dat je bij jou geen uitgroei ziet, maar gewoon de haartjes vooraan langzaam lichter worden?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:30

Sigarettenas werkt idd vaak het beste.
Verder zou je soda kunnen proberen, dat weekt ook veel los.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:27

Lara_Silver schreef:
Mavelle schreef:

Is verder ook niks mis mee, ik deed het eerst ook altijd met de pakketjes van de supermarkt hoor. Nu heb ik gewoon de kans gehad dat ik bij een vriendin kappersverf kan kopen, die behoud zijn kleurnuance langer. Geen uitgroei? Dus in principe groeit jou haar niet? Ik verf mijn haar donkerbruin, heb zelf lichtbruin haar, en de uitroei is niet zo goed zichtbaar maar is er wel. Het kan zijn dat je bij jou geen uitgroei ziet, maar gewoon de haartjes vooraan langzaam lichter worden?

Klopt, mijn hele haar licht op, je ziet dus echt geen uitgroei.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:13

Mavelle schreef:

Klopt, mijn hele haar licht op, je ziet dus echt geen uitgroei.[/quote]

Das idd wel handig ja. Heb ik nu ook, ik krijg net als jij lichte haartjes maar het is geen echte 'lijn'. In de tijd dat ik mijn haar nog blond bleekte was dat altijd verschrikkelijk irritant, want dan zie je wel de echte uitgroei, zeker omdat ik van lichtbruin naar heel lichtblond verfde. Was het na een jaar blond echt beu en heb voor een donkerbruin gekozen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:16

wasbenzine, of is het er al af ts?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:04

Mavelle schreef:
Klopt, mijn hele haar licht op, je ziet dus echt geen uitgroei.

Das idd wel handig ja. Heb ik nu ook, ik krijg net als jij lichte haartjes maar het is geen echte 'lijn'. In de tijd dat ik mijn haar nog blond bleekte was dat altijd verschrikkelijk irritant, want dan zie je wel de echte uitgroei, zeker omdat ik van lichtbruin naar heel lichtblond verfde. Was het na een jaar blond echt beu en heb voor een donkerbruin gekozen.[/quote]

edit: quote gerepareerd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:44

Idd voordat je begint te verven even een dikke laag (ongeveer 1,5 cm vanaf ja haargrens helemaal rondom, dus je voorhoofd, achter je oren, nek etc vaseline smeren.
ik doe het tegenwoordig altijd, en het scheelt enorm! Vroeger ook echt iedere keer drama om die vlekken eraf te krijgen.

voor de vlekjes die toch net per ongeluk zijn gekomen even met warm water en wat afwasmiddel, dan is het zo weg. maar dan wel direct nadat je het verf erin gesmeerd hebt doen en niet als je het al hebt laten intrekken en uitgespoeld :+

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:21

Volgende keer voor de tijd een vette creme op je gezicht/nek/oren smeren, dan krijg je het na de tijd er makkelijk af. Wil het er niet makkelijk af kun je cif gebruiken op een nat washandje.
Werkt altijd bij mij!