Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:14

Ik had er 5! eentje is getrokken toen ik 15 was en daar zat dus nog 1 onder. Tandarts vond het ook vreemd, het gebeurt nauwelijks en dan eigenlijk ook alleen bij jongens, zei hij. Maar ik heb ze er in het ziekenhuis uit laten halen, zonder problemen. Wel op tijd even wat paracetamol nemen, niet wachten tiot het echt pijn gaat doen.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 05:58

Ik heb ze 1,5jr terug laten trekken.

Was enorm bang voor de tandarts, al jaren, maar sinds ze getrokken zijn ga ik zelfs weer fluitend naar de tandarts.
Geen centje pijn gehad en daarna alleen een beetje een stijve kaak maar het is me 100% meegevallen!
Vooral niet teveel naar horrorverhalen luisteren!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:55

Ik heb er ook een ontsteking onder gehad en toen heeft de tandarts hem er gelijk uitgetrokken. Geen last gehad en 's avonds gewoon weer gewerkt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:40

Jaren terug in het ziekenhuis 3 verstandskiezen weg gehaald. Alle drie lagen ze over dwars, dus met de wortels naar opzij ipv naar beneden en alle drie onder het tandvlees en in het bot. Zag er vreselijk tegen op, maar het is me zo meegevallen. Ze moesten bij alle drie dus eerst het tandvlees los snijden, daarna moesten de kiezen eruit geboord worden. Na 20 minuten stond ik weer buiten. Helaas na een paar dagen wel bij 1 een fikse ontsteking gehad, maar na een AB kuur was ook dat gauw verholpen.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 09:18

@ dressagelady, ik heb Chloorhexidine als spoelmiddel gekregen..

Bedankt voor jullie reactie's trouwens! Mijn tandarts heb ik niet meer kunnen bereiken gisteren, dus die zal ik maandag nog maar eens bellen. T liefst zeg ik haal ze er meteen maar alle 3 uit, ben ik ervan af..
Als ik het ook spoel is het niet heel prettig maar dat zal wel erbij horen :)

En voorlopig hou ik het nog bij 1 advil erbij.. Maar denk als het nog meer zeer gaat doen, dat er nog 1 bij komt. Gisteren ook meer op links gegeten dan op de rechterkant. Maar ik denk ook niet dat ik het moet ontzien zeg maar..

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:32

Waar zitten ze? Links en rechts onder kan/mag niet tegelijk, dan is heel je onderkaak verdoofd + je keelgat en kan je dus stikken, want je kan dan niet goed slikken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:40

Bah, ik hou ook niet van de tandarts.
Bij mij is vorig jaar een verstandskies getrokken die er niet goed uit zag volgens de tandarts. Zelf heb ik er helemaal geen last van gehad, maargoed ik ga er maar vanuit dat hij het wel zou weten. Ik ben echt een ontzettend bange wezel, maar het viel uiteindelijk wel mee. Verdoving deed niet echt pijn en het trekken zelf was ook zo gebeurd. Ik heb wel een beetje napijn gehad maar het is verder gelukkig wel goed genezen :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:02

fionaa schreef:
Geen goede ervaring dus Vicky_88? Of heeft het te maken dat je er gewoon echt bang voor was, dat je zo een flinke dosis pijnstilling kreeg?

Achteraf viel t wel enigszins mee.
Bij mij werken verdovingen niet altijd. In combinatie met enorme angst.
Toen ik die dormicum in had genomen was alles schitterend :+ ik praatte met een 6dubbele tong en liep er straalbezopen bij.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 10:05

@ Miiejs, de gene die ontstoken is zit rechts onderin.n de 2 waar ze naar moeten kijken zitten allebei boven in (links en rechts)

@Vicky_88, haha! Dat vind ik prima! Ben wel wat gewend ivm andere medicatie waar ik stoned van werd.. :')

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:07

Dan zou het inprincipe tegelijk kunnen, kan je dus wel voorstellen aan de kaakchirurg! Dat begrijpen ze meestal ook wel hoor, dat je maar liever 1 x komt ipv 2 x of nog vaker!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:42

ik ben er gewoon echt 1,5 week ziek van geweest...vloeibaar voedsel, veel pijnstillers en tot overmaat van ramp een opgezwollen, scheefgetrokken gezicht alsof ik midden in een vechtpartij had gestaan.
heel mijn hoofd was gevoelig en deed zeer....en waarschijnlijk zal daar hoofdpijn ook wel bij gehoord hebben dat kan ik me niet meer zo goed herinneren heb het een beetje verdrongen.. :o

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:32

Miiejs schreef:
Waar zitten ze? Links en rechts onder kan/mag niet tegelijk, dan is heel je onderkaak verdoofd + je keelgat en kan je dus stikken, want je kan dan niet goed slikken.

Kaakchirurg doet dat wel hoor. Hebben ze bij mij toen ook gedaan. 2 onder en 1 boven, alles tegelijk.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:46

aslo schreef:
Miiejs schreef:

Kaakchirurg doet dat wel hoor. Hebben ze bij mij toen ook gedaan. 2 onder en 1 boven, alles tegelijk.

Weet ik maar verstandig is het niet aangezien je gewoon dood kan gaan...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:26

Denk je nu echt dat een chirurg zoiets doet, als je kans hebt te overlijden?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:31

Alle 4 de kiezen zijn eruit en ik ben blij toe en het viel reuze mee.

Eerst de rechterkant en 3 weken later de linkerkant en klaar is kees.

Het was goed verdoofd en de mensen waren aardig en kundig, was ook geen moment bang ofzo.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:54

aslo schreef:
Denk je nu echt dat een chirurg zoiets doet, als je kans hebt te overlijden?

De kans is heel klein maar dan geloof je het toch niet :+

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 18:45

Ik kan het inderdaad wel natuurlijk even informeren als ze alle 3 eruit kunnen halen. Maar bij mondheeldkunde is er toch geen kaakchirug in het spel..? Of ben ik nu echt zo blond.. :') (mijn excuus anders daarvoor :+ )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:50

De eerste twee zijn er uit gehaald toen ik 25 was in het ziekenhuis, eentje lag dwars die is eruit geboord. Ik stond met 8 minuten weer buiten. Geen centje pijn.

De andere twee afgelopen jaar bij de tandarts, ik was inmiddels 31. Toen hij de kies uit de onderkaak haalde bleken de wortels helemaal krom, ik heb geluk gehad dat er niets afbrak. Ook kwam er pus onder vandaan dus hij was al aan het ontsteken....
Wel drie weken heeeel veel pijn gehad en geen para of ibu die meer hielp %). Stond met 10 min weer buiten.

Maar goed gelukkig groeien ze niet terug :+

Een gaatje vullen duurt langer en daarvoor moeten ze ook met zo'n enge naald in je mond %). Kies trekken is écht zó gebeurd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:56

Ik word al helemaal bang als ik dit lees _O-
Ik heb sinds anderhalve week pijn rond mn kaak wat uitstraalt naar mijn oor. Ik had t eerst aan 1 kant, toen de andere kant en nu allebei. Ook heb ik ineens heel veel blaartjes in mn mond. Soms is kauwen al pijnlijk. :') Ik hoop zo dat t over gaat...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 19:02

Een enge naald in je mond tijdens een gaatje vullen..? Dat heb ik dan zelf nog nooit mee gemaakt geloof ik dan..

Je staat dus zo buiten.. Oke, nja dat is wel positief, als ze er misschien alle drie uitmogen weet ik niet of ik binnen10 minuten buiten sta .. :) Maja.. Ik zal t niet weten, moet helaas nog wachten tot 22 mei..

@ Joolien, misschien voor de zekerheid even informeren aankomende maandag bij je tandarts..? Ik had vorige x ook het idee van hmm.. misschien komt het door, maar kreeg er niet echt een antwoord op.. Maar nu toch weer geinformeerd, omdat ik gewoon echt hoofdpijn krijg ervan en het gewoon zeer doet. Ook als ik onder de douche sta veel speeksel ofzo (sorry klinkt beetje vies) met kauwgum kauwen is het ook niet altijd prettig..

Door dat spoelmiddel heb ik vandaag een lekker broodje niet eens kunnen proeven, mn hele smaak was weg.. Was echt niet leuk.. Ook appelsap smaakte niet. Nu is het wel al wat beter.. Mn bovenlip voelde raar en mn tong, gelukkig is dat nu weer wat beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:05

Haha dat veel speeksel heb ik soms ook, niet sexy :')
Ik denk dat ik maandag idd even tandarts bel, ik moet nog steeds voor een gaatje :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:07

Ik heb ook een nare ervaring gehad. Die zal ik je ook niet vertellen. Maar het kraken dat heb ik niet gehoord.
Ik hoop dat je bij een rustige en geduldige kaakchirurg terecht komt.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 19:10

Hahaha, ja sorry.. Het viel mij niet veel eerder op misschien dat kan ook. Maar merk het nu best wel, probeer t dan te vergeten, maar toch blijft het gebeuren zeg maar..

Nog voor een gaatje? Das niet heel slim om daarmee te wachten, gewoon bellen :D

@ Scum, dat hoop ik ook! Heb alleen geen zin om zolang te wachten..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:14

Als je bagger poept gewoon ff langs de huisarts ff oxazepam halen :+ dan vind je alles prima :-) en is het ook niet zo'n stress gedoe. Heb ik ook beide keren gedaan.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:32

Haha, een sterk middel?