Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:06

Liesje.....
Er zijn goede adviezen genoeg gegeven...
Maar ik denk dat het onwijs is om je stoppen door te laten staan. Er boven staan, arroganter als hen, idd recht op ze af en eens vragen wat het probleem is....
En als het echt vervelend blijft zou ik toch echt je mentor spreken. Daar zijn ze voor. Daar is echt niks basisschool aan. Het is ook niet zwak....
Ik ben behoorlijk gepest op de middelbare school.....en kom er de laatste jaren pas achter dat de grootste pestkoppen eigenlijk de meest onzekere personen van de groep waren... Ze wisten er alleen beter mee om te gaan als ik.......

Ik wens je veel sterkte..

Silenna

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 21:14

Heel erg bedankt voor alle opbeurende berichtjes :o
En ik nog wel bang dat er niemand zou reageren. :')

Waarschijnlijk heb ik me met mijn 'onzichtbaarheids/onverschilligheids' houding juist zwak opgesteld, of ben ik juist heel onzeker overgekomen. Tijd voor wat anders. *Probeert moed bij elkaar te rapen*
Me voor volgend jaar in een andere klas laten plaatsen is voor mij absoluut geen optie. Daar is mn ego echt te groot voor, dat gun ik ze niet. ZIJ moeten het maar voelen. :o

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:15

Zo is het! Neus in de lucht, schouders recht en naar achteren. Bring it on!

;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:20

Liesje1611 schreef:
Heel erg bedankt voor alle opbeurende berichtjes :o
En ik nog wel bang dat er niemand zou reageren. :')

Waarschijnlijk heb ik me met mijn 'onzichtbaarheids/onverschilligheids' houding juist zwak opgesteld, of ben ik juist heel onzeker overgekomen. Tijd voor wat anders. *Probeert moed bij elkaar te rapen*
Me voor volgend jaar in een andere klas laten plaatsen is voor mij absoluut geen optie. Daar is mn ego echt te groot voor, dat gun ik ze niet. ZIJ moeten het maar voelen. :o

Goedzo!
Yes you can :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:30

dat is het begin! Goed zo! Je moet je er niet onder laten duwen. Jij staat er boven. Maar je moet wel de stap durven zetten om een eind aan het pesten te maken. Kom op hoor. Go for it. Laat hun niet de rest van je schooltijd verpesten.

( heb een dochter op het HBO die het zelfde overkomt. Kun je nagaan ; 18 jaar en ouder en dan nog pesten. Zij overweegt om met haar opleiding te stoppen en volgend jaar verder te gaan zodat ze in een andere klas komt).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 21:35

Ik overweeg om morgen thuis te blijven.. Om een aantal redenen:
-Ik heb echt even wat adempauze nodig. Ik ben echt gespannen als een veer en bij de eerste pb/reactie met een zin erin als 'sterkte meis' rolden er alweer tranen over mn wangen van opluchting. :')
-Ik wil het hier met mijn ouders over hebben. Ze weten nog niks, aangezien ik vond dat ze al wel genoeg aan hun hoofd hadden. Maar hier heb ik gewoon van thuis steun bij nodig. :o
- Ik heb blaasontsteking :') (ja, echtwaar)

*Ik verwacht nu heel veel reacties met 'niet thuisblijven!'* :')
maar ik moet echt even rustig adem kunnen halen. Strategie bedenken. Plan van aanpak enzo..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:37

Meid, blijf morgen lekker thuis, pak je rust en kom op krachten want maandag zijn ze aan de beurt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:44

Blaasontsteking kan ook gewoon een gevolg zijn van deze situatie hoor. :(:)
Ik zou even een adempauze nemen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:45

Geen probleem joh; je hoeft je niet tegenover óns te verantwoorden he ;)
Zolang het maar geen 'ontwijken' wordt van het probleem en het dus vaker gaat gebeuren met alleen 'hen' als (achterliggende) reden ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:50

wat een verhaal. Wat een kleuters zeg! Adviezen zijn er genoeg gegeven. Kijk morgen hoe je je voelt. Ben je nog zo strijdlustig als op het moment dat je ze van je social media sfgooide? Neem dan je kans en ga. Laad jezelf anders op dit weekend en geef ze (verbaal) van katoen maandag. Heb vertrouwen in jezelf , blijf kalm en ga de confrontatie aan ,zodra er ook maar 1 iemand een rotopmerking maakt erop af stappen! " Had je het over mij? "(gesloten vragen stellen!!! laat ze een aantal keer ja zeggen en dan dat het gedonder op moet houden , begrepen ?! ) Zoek anders eens op management SMART , dat is een gesprekstechniek waarmee je de leiding houdt en duidelijk bent. Succes je bent te goed om mee te sollen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:51

Ik vind het altijd zó kinderachtig dit soort dingen. Sowieso vind ik pesten iets vreselijks. Iemand niet aardig vinden, oké, maar dan hoef je niet zulk gedrag te vertonen.
Hou in elk geval in je achterhoofd dat zij degene zijn met een probleem, anders pest je niet. Met jou is niks mis.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 21:52

Ik moet inderdaad echt even adem halen.. Ik herken mezelf echt niet meer terug zo.. Zo onzeker, huilerig en bang. En dat klapte gisteren pas echt binnen, toen ik eindelijk tegenover mezelf en mn vriend durfde toe te geven dat ik gepest wordt op school. Eerst was het alleen onverschilligheid en af en toe kwetsbaarheid, nu is het van frustratie tot blinde woede tot angst.. Morgen maar eens rustig nadenken. Maar met elke minuut die er voorbij gaat wordt ik banger voor 'de confrontatie' :o

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:59

Ik weet dat je neigt naar 'thuisblijven, ademhalen, tekst bedenken, moed verzamelen' maar bedenk wel dat nu thuisblijven (ontwijken) het makkelijk maakt om straks nog méér te ontwijken.
Als het je nu écht zó aangrijpt.. Dan zou ik morgen wél naar school gaan.. Maar dan in eerste instantie voor een gesprek met een mentor oid (zit Bos er nog? Of Adams?), kijk daarna hoe je je voelt.

Heel eerlijk? Nu thuisblijven, maakt de drempel voor later nog hoger... :(:)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:08

daar heb je ook wel weer gelijk in.. oliebol.

Twijfel.
Die namen die je noemt ken ik niet.. :o het liefst zou ik naar mijn eigen mentor gaan maar ik heb daar echt mn bedenkingen over. Hij zal met ze gaan praten, en zij weten dat dat voor mij de weg met de minste weerstand is. > zwakte.
Eerst maar eens met mn ouders overleggen denk ik..

En nogsteeds twijfelen of ik morgen nou naar school ga of niet. Ik ben echt mezelf niet.. Maar ik moet geen ontwijkgedrag gaan vertonen, helemaal niet de avond nadat ik ze van twitter heb gegooid. Dat is echt zwakte op zn toppunt.

Zo jammer dat mn vriendin thuis is.. Nu heb ik niemand achter me staan. Ja, mn vriend, maar die zal er niet bij zijn, die zit in een andere klas.
Wat ik wel kan doen is sneaky peilen bij mn andere klasgenoten. Ik weet dat sommige van hen die pesters ook echt wel zat zijn, om andere redenen.
Misschien kan ik van hen wat steun verwachten..

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:10

Jeetje meisje wat heftig zeg. Ik vind het echt vreselijk voor je!!
Ik kan me voorstellen dat je lekker thuis wil blijven om op adem te komen.. denk alleen dat je weekend des te zwaarder wordt omdat je tegen maandag aanhikt.
Misschien is het toch een idee om morgen wel naar school te gaan en vast een begin te maken door 1 van die meiden aan te spreken.. zeker als je ze alleen neemt en dus niet de gehele groep. Daarna kun je nog lekker naar huis gaan.
Ik vind opzich dat je best je emoties kan laten zien (Zolang je niet als een geflipte tekeer gaat) maar dan zien ze dat ze je ook echt kwetsen en dat het niet 'zomaar treiteren' is.
Kom op meid, het zal zo'n verlichting geven!! Ik hoooop echt dat je er uit komt!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:16

ik ga morgen naar school.
Even kijken of ik er morgenochtend nog zo over denk. :')

trouwens.. Een van de opf*ckers, aanstichters, is een jongen die net genezen is van kanker. Ik heb m in die periode ongelooflijk gesteund, van opbeurende berichtjes tot champagne meenemen naar school toen hij 'clean' was.
Toch bijna niet te geloven dit..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:20

Heel goed dat je gaat.

Gesprek met je mentor: goed begin. Als jij aangeeft dat je níet wilt dat hij/zij met ze gaat praten maar enkel hiervanaf weet, dan heeft hij/zij dat te respecteren. Punt.

En ik denk dat het laatste wat je aanhaalt ook écht wel tegen zo iemand gezegd mag worden.
'Joh, ik heb je naar mijn beste kunnen gesteund en je zet me nu zo te kijk. Was de champagne destijds niet koud genoeg ofzo? '

Kop op meid, je kunt het! Echt, echt waar ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:28

dat maakt het misschien nog net wat makkelijker, dat je eerder bevriend met hem bent geweest. Neem hem apart, en knoop eens een gesprek met hem aan. Misschien zit er wel iets anders achter? Thuissituatie, onzekerheid, zelf gepest, wie zal het zeggen? Zeg gewoon wat je voelt. Het is knap banketstaaf dat jij hem in die moeilijke tijd gesteund hebt, en dat hij je nu als een baksteen laat vallen en nog erger: Je zelfs aan het pesten is.

Gepest worden is moeilijk. Ik kon absoluut niet zo zelfverzekerd handelen als Creatas deed. Ik had het vroeger nooit gedurfd om naar de boosdoener te lopen. Achteraf zo stom! Had ik het maar gedaan. :+

Twijfel nooit aan jezelf. Je bent wie je bent. Dat hebben anderen maar te accepteren. Je kunt niet iedereen tevreden stellen en te vriend houden hoor. ;)

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:31

je kunt t meid! girl power! dit gedrag zegt meer over hun dan over jou...ik heb hetzelfde meegemaakt dan wel om het vmbo alleen bleef ik niet zo aardig als jou bij mij is de bom zo gebarste dat ik ze stuk voor stuk een klap heb verkocht...niet de goede manier natuurlijk maar pesten kan veel met je doen en als je eenmaal zwart wordt voor je ogen ja dan kan het ooit niet anders dan dat alles eruit komt...heb daarna veel gesprekken gehad met de mentor en het "groepje" moet wel zeggen dat ze nooit meer 1 woord verkeerd hebben durven zeggen en als k jou zo hoor kom jij er wel meid!

Creatas

Adamootje schreef:
Gepest worden is moeilijk. Ik kon absoluut niet zo zelfverzekerd handelen als Creatas deed. Ik had het vroeger nooit gedurfd om naar de boosdoener te lopen. Achteraf zo stom! Had ik het maar gedaan. :+

Ik heb dat ook maar 1 keer gedaan hoor (Opwelling!! :') )
Schreeuwen, vechten, thuisblijven helpt niet...

LEKKERGEK

Heb je topic even doorgelezen, sterkte morgen meid. Goed van je dat je morgen gewoon naar school gaat!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:34

ja idd.. Hij is echt zo'n jong wat superonzeker is, en daarom onwiiijjjs druk is. E
n hij praat echt over iedereen achter hun rug om.
En ja, nadat hij me letterlijk voor de klas, voor het bord, tijdens de les voor schut heeft gezet en uitgelachen, heb ik ook heeele foute dingen tegen hem gezegd. Daar ben ik me maar al te goed van bewust.

Maar na alles wat hij me heeft geflikt heb ik geen medelijden meer met hem. Hij en alle anderen weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn..

T is echt klaar en afgelopen nu, flikker toch een end op. Ik heb toch niks meer te verliezen. Ik heb geen vrienden meer behalve D, ik heb het nu toch al k*t op school. Ik heb t helemaal gehad en ik weiger om hieraan, aan hun gezeik onderdoor te gaan.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:34

Creatas schreef:
Adamootje schreef:

Ik heb dat ook maar 1 keer gedaan hoor (Opwelling!! :') )
Schreeuwen, vechten, thuisblijven helpt niet...

helemaal mee eens. :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:39

Creatas schreef:
Als je durft:
Zie je de 'leider' iets op afstand van de club, probeer die af te zonderen (inhalen, er naast gaan lopen en, 'he jij, loop eens even mee', en even naar een rustig plekje in de gang/hal), zó dat ze het zien maar je niet zomaar kunnen insluiten. bijv onder het oog van een leraar oid in de gang.

Wat er ook gebeurd:
Maak je zelf lang en groot. Dat heeft ook op jóú een psychologisch effect dat je je idd sterker voelt.
Wordt niet kwaad: Door rustig te blijven en desnoods je tijd te nemen om op een antwoord te denken ('Je wilt toch niet dat ik net als jij zomaar iets ga meeroepen?') hou je de leiding.

Vragen stellen houd ook in dat je leiding houd:
Gesloten vragen (alleen antwoord Ja/Nee). Open vragen (is er iets?) leid enkel tot een discussie.

Wag heb jij telkens mega goeie oplossingen zeg! Wil je mijn psych worden?
Haha

Heb het zelf meegemaakt. Je zou denken op het mbo zijn ze eroverheen gegroeid maar niks is minder waar. Mijn mbo tijd was een hel. Lijkt behoorlijk op jouw verhaal, alleen ging ook de leraar nog eens meedoen. :(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:43

Goed dat je naar school gaat!! Ik heb je een pb gestuurd, maar wil nog even wat kwijt.
Mensen die pesten liggen vaak overhoop met zichzelf, pesten is hun uitlaatklep.

Je zegt dat die jongen net genezen is van kanker, dit kan ook een reden zijn. Veel mensen die pesten hebben vaak ook gescheiden ouders, ze gaan dan pesten omdat ze innerlijk erg afzien van de scheiding.

Ze doen zich heel sterk voor, maar ze liggen mentaal echt overhoop. Ze zullen het zelf niet toegeven, maar dit is vaak wel de reden.
Sommigen pesten ook gewoon omdat ze een rotkarakter hebben, maar vaak ligt het iets verder dan dat.

Je komt er wel bovenop hoor! Er zijn zoooo veel mensen die zulke dingen meemaken, maarja dat maakt jouw leed nu niet minder.
Veel succes!!