Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Liesje1611 schreef:Heel erg bedankt voor alle opbeurende berichtjes
En ik nog wel bang dat er niemand zou reageren.
Waarschijnlijk heb ik me met mijn 'onzichtbaarheids/onverschilligheids' houding juist zwak opgesteld, of ben ik juist heel onzeker overgekomen. Tijd voor wat anders. *Probeert moed bij elkaar te rapen*
Me voor volgend jaar in een andere klas laten plaatsen is voor mij absoluut geen optie. Daar is mn ego echt te groot voor, dat gun ik ze niet. ZIJ moeten het maar voelen.

(ja, echtwaar)
het liefst zou ik naar mijn eigen mentor gaan maar ik heb daar echt mn bedenkingen over. Hij zal met ze gaan praten, en zij weten dat dat voor mij de weg met de minste weerstand is. > zwakte. 
Adamootje schreef:Gepest worden is moeilijk. Ik kon absoluut niet zo zelfverzekerd handelen als Creatas deed. Ik had het vroeger nooit gedurfd om naar de boosdoener te lopen. Achteraf zo stom! Had ik het maar gedaan.
) Creatas schreef:Adamootje schreef:Gepest worden is moeilijk. Ik kon absoluut niet zo zelfverzekerd handelen als Creatas deed. Ik had het vroeger nooit gedurfd om naar de boosdoener te lopen. Achteraf zo stom! Had ik het maar gedaan.
Ik heb dat ook maar 1 keer gedaan hoor (Opwelling!!)
Schreeuwen, vechten, thuisblijven helpt niet...
Creatas schreef:Als je durft:
Zie je de 'leider' iets op afstand van de club, probeer die af te zonderen (inhalen, er naast gaan lopen en, 'he jij, loop eens even mee', en even naar een rustig plekje in de gang/hal), zó dat ze het zien maar je niet zomaar kunnen insluiten. bijv onder het oog van een leraar oid in de gang.
Wat er ook gebeurd:
Maak je zelf lang en groot. Dat heeft ook op jóú een psychologisch effect dat je je idd sterker voelt.
Wordt niet kwaad: Door rustig te blijven en desnoods je tijd te nemen om op een antwoord te denken ('Je wilt toch niet dat ik net als jij zomaar iets ga meeroepen?') hou je de leiding.
Vragen stellen houd ook in dat je leiding houd:
Gesloten vragen (alleen antwoord Ja/Nee). Open vragen (is er iets?) leid enkel tot een discussie.