Heb ik nou rosacea?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Heb ik nou rosacea?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:07

Ik smeer ook vrolijk door... De bobbeltjes zijn inmiddels verdwenen en de ergste roodheid ook. Als ik zometeen op een niveau ben waar ik mee kan leven dan ga ik de tip van Elisa proberen met de appelazijn en zinkzalf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:35

Pfft dat is bout dat het uit de handel is,die zonnebrand..mischien zit er in de zwitsal zonnecreme dezelfde ingredienten..

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:55

De hele zonnelijn is eruit zeggen ze... iets over parfum en allergische reacties??

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:06

Sansje schreef:
Ik smeer ook vrolijk door... De bobbeltjes zijn inmiddels verdwenen en de ergste roodheid ook. Als ik zometeen op een niveau ben waar ik mee kan leven dan ga ik de tip van Elisa proberen met de appelazijn en zinkzalf.

Ik weet niet of het op de lange termijn schadelijk is om zo lang Metronidazol te smeren, maar zo niet, dan blijf ik dat gewoon gebruiken (als het blijft helpen).
De zalf van de HA is gratis, als ik zelf wat ga aandokteren, dan moet ik het ook zelf betalen.
Tot nu toe helpt het wel. De roodheid is al een stuk minder.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:42

Ik kreeg het maar niet voor elkaar om te stoppen met smeren, want iedere keer als ik dat deed werd het weer erger.

Toen eens een afspraak gemaakt met een homeopaat en gebruik nu sinds 10 dagen iedere dag 1 L-lysine tablet.
Rosacea schijnt veelal voort te komen vanuit een minder goed functionerende lever en L-lysine helpt daarbij.
Mijn gezicht heeft er de afgelopen jaren niet meer zo rustig uitgezien! Ben zo blij. Ik smeer niet meer... heb geen reinigingsrituelen met zinkzalf enzo.
Ik let op mn dieet een beetje (kruiden, suikers etc) en ik gebruik die ene tablet L-lysine en het gaat top. Blij!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:02

Ik ben niet de enige :') in 2010 heb ik er last van gekregen, toen is het na het smeren met Metronidazol alles aardig onder controle gekregen. Maar na echt een oliebol periode van het afgelopen jaar, heb ik het dubbel en dwars teruggekregen.

Ben dinsdagmorgen bij de dokter geweest, weer Metronidazol meegekregen. Als dat niet naar wens werkt, terug komen en heb ik nog 2 opties. Anders word het dermatoloog. Nu ben ik absoluut niet van kwaaltjes googlen.. aangezien je de grootste bangmakerij tegenkomt maar ik las ook inderdaad het één en ander over lever problemen.

Nu vind ik dit topic :) (lang leve bokt *\o/* ) en lees ik in de post hierboven m'n bevestiging. Er spookte net al door m'n hoofd om eens bij een homeopate langs te gaan, sowieso omdat ik niet lekker in m'n vel zit. Maar dit is helemaal een bevestiging om eens met zo'n persoon te gaan praten :j

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:32

Voor mij is het echt een wereld van verschil NW... ik hoop dat het voor jou ook zoveel positief doet!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:30

Ik smeer nog steeds met Metronidazol. Zo'n 4 maanden dus inmiddels. De tube is nog niet op :D .
Af en toe sla ik eens een keer over en dat gaat goed.
Daarbij smeer ik ook nog Vaseline Cetromacrogol (of zoiets), omdat ik (nog steeds) een ontzettend droge huid heb. Dit smeer ik wel een stuk minder als in het begin, toen mijn gezicht nog zo brandde.

Het gaat nu in elk geval goed. Ik heb geen branderig gezicht meer. Het is ook niet meer (zo) rood (heb altijd al blosjes gehad en vlug een rood hoofd).
Zou het niet meer helpen, dan gaan we op zoek naar een ander middel, maar zolang dit werkt, smeer ik gewoon door.

Want hoe zit het eigenlijk met de vergoeding van homeopatische middelen? De zalfjes van de HA worden namelijk vergoed. Sommige homeopatische middelen ook...maar niet alles en niet bij elke zorgverzekeraar (ik ben bij CZ).

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:03

Bij mij wordt het niet vergoed, maar llysine is gelukkig niet duur

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:43

Dat is interesant om te weten Sansje..dat roseaca met de lever te maken kan hebben,ga denk ik ook maar eens L lysine proberen..of zou het verstandiger zijn om eerst naar de homeopaat te gaan?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:17

Kun je gewoon halen hoor. Kan nooit kwaad dus is gewoon uit te proberen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:12

Rare vraag meiden... Maar hebben jullie toevallig Mirena? Ik las iets over verband tussen Mirena en rosacea... En volgens mij zou dat voor mij best eens waar kunnen zijn...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:26

Ik niet inieder geval..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:04

Ik ook niet, helemaal niks momenteel :)

Net naar de dokter weer geweest, ziet er al een stuk rustiger uit. De créme wil do voor voorlopig :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 13:25

Wat is Mirena? Een soort pil? In dat geval: ikke niet, slik helemaal niets meer (kreeg van alle pillen 2 dagen lang ontzettende hoofdpijn in de stopweek).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:30

Ik kan me trouwens wel herrineren dat de roseaca bij mij begonnen is nadat ik met de mini pil begonnen ben..kreeg nl eerst roseaca en daarna pigmentvlekken grr..dus die hormonen zouden er wel mee te maken kunnen hebben..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:37

Seuw.. maar weer eens reageren hier.

Ik zit er he-le-maal onder.. 't is gewoon bijna beschamend. Zal zo even naar de winkel lopen voor die L Lysine .. kijken of dat werkt in combinatie met zalf smeren. Zo niet gaan we naar de dokter.. ik durf het huis bijna niet uit zo erg is het nu

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:23

Nou nog een tip dan,je kan ook boekweit gebruiken zit Lysine in!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:19

Ik moet zeggen dat bhet hier best gaat, maar wel nog steeds met die tube Metronidazol. Nog steeds de 1e tube. Ik smeer niet elke dag, alleen als ik het voel branden.
Mijn huid is wel nog steeds erg droog, maar doorvoor smeer ik dan (ook nog steeds) Vaseline Cetromacrogol.

Balen voor je Nonawen dat het erger wordt.

Boekweit, dat is toch meel? Hoe neem je dat dan in? En hoeveel?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:53

Ik smeer helemaal niet meer met metronidazol :))
Maak m'n gezicht schoon met soul met tea tree erin... Hydrateer met aloë Vera. Als het heel erg opvlamt dan gebruik ik zinkzalf en verder let ik op wat ik eet en neem ik elke dag L-lysine :). Mijn huis is de afgelopen jaren niet zo goed geweest. Kou en extreme zonneschijn doen m'n huid echter geen goed, maar het is allemaal binnen de norm

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:03

Isabonny schreef:
Ik moet zeggen dat bhet hier best gaat, maar wel nog steeds met die tube Metronidazol. Nog steeds de 1e tube. Ik smeer niet elke dag, alleen als ik het voel branden.
Mijn huid is wel nog steeds erg droog, maar doorvoor smeer ik dan (ook nog steeds) Vaseline Cetromacrogol.

Balen voor je Nonawen dat het erger wordt.

Boekweit, dat is toch meel? Hoe neem je dat dan in? En hoeveel?

Boekweit is een soort graan {alleen dan niet echt} kun je brood,koekjes,pannekoeken etc. van maken..ik gebruik verder alleen zinkzalf..gaat aardig goed gelukkig.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:51

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Ik waar heb jij dat "soul" met tea tree er in gehaald Sansje? Ik ga sowieso eens even een eliminatie dieet voor mezelf maken, ik heb van de week dus aardbeien gehad.. en nog meer soorten fruit in smoothies.. dat zou wel een aardige verklaring zijn voor de hefigheid op mijn gezicht.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:36

Soul moest spul zijn... Haha klinkt meteen veel minder hip hè... dat heb ik bij de tuinen vandaan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:47

_O- whaha ! _O- ja :')
Oké ik kon de L-Lystine hier ook niet in het dorp vinden := iig bij de k.r.ui.dvat..

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:48

Hebben ze ook bij de tuinen :) en de gezondheidswinkel