Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Heb een hele grote kinderwens, maar ben pas 21 en met name mijn vriend heeft nog niet echt zijn 'rust' gevonden
Hij gaat de boerderij van zijn vader overnemen dus zit vanaf dan echt vast aan het bedrijf, op dit moment wil hij erg graag nog wat meer van de wereld zien etc, dus dan is een kleine niet zo handig! Ik geniet wel met volle teugen mee van alle zwangerschappen en baby's/kinderen om me heen, ook leuk!
Ik ben momenteel 33 weken zwanger v nr 2. Op het moment zelf vond ik het een heel onzekere periode, dat zwanger worden. Nu kijk ik er met een goed gevoel op terug, het is zo bijzonder! Citaat:De Begindagenregels
Regel 1: Vermijd seksuele gemeenschap op dagen met hevige bloeding gedurende de menstruatie.
Regel 2: Om de andere avond is seksuele gemeenschap mogelijk wanneer de dagen herkend zijn als onvruchtbaar. (Onvruchtbaar Basispatroon)
Regel 3: Vermijd seksuele gemeenschap op elke dag met afscheiding of bloeding die het Onvruchtbaar Basispatroon onderbreekt. Tel daarna 3 dagen met Onvruchtbaar Basispatroon alvorens weer seksuele gemeenschap te hebben op de vierde avond. Regel 2 blijft gelden.

SusanH schreef:Nanda: misschien ben ik blond, maar heb je linkje bekeken en snap er he-le-maal niks van. Wat ingewikkeld zeg met die kaart en al die symbolen, pfff.

Nanda schreef:ovulatietesten heb je helemaal niet nodig. Met de billingsmethode eventueel gecombineerd met de temperatuurmethode kun je heel goed zelf je eisprong bepalen zonder dure testen.
http://www.woomb.org/bom/lit/teach/index_nl.html
Haagsemeid schreef:Nanda schreef:ovulatietesten heb je helemaal niet nodig. Met de billingsmethode eventueel gecombineerd met de temperatuurmethode kun je heel goed zelf je eisprong bepalen zonder dure testen.
http://www.woomb.org/bom/lit/teach/index_nl.html
Ovulatietesten hoeven niet duur te zijn, die van Zwanger & Kids zijn niet zo duur.
Het nadeel van temperaturen vind ik het meten (elke dag zelfde tijd), aangezien ik door de weeks om 10 voor half 7 opsta.
Wil dit liever (nog niet) in het weekend aangezien ik dan ook echt niet meer in slaap val (als ik 1 minuut wakker ben).
Wij gaan voorlopig nog niet met ovulatie testen aan de gang. We laten nog even op zijn beloop en laten ons hopelijk verassen.
morgen mijn eerste echo, ik ben 22 ( 31 mei 23 ) en mijn vriend is 28

)