Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GoGoNut

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 18:47

Goede tip, even googlen wat t precies inhoud. Hebben 3 katten en ik verzorg hun wanneer het dan verstandig is om uit handen te geven (doet vriendlief niet graaf :p)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:03

Mag ik hier ook meelezen? Mijn vriend en ik zijn nog niet echt toe aan kinderen, maar ik merk wel aan mijn lijf dat het begint te kriebelen (momenteel veel zwangere mensen/pasgeboren baby's om me heen :P ) Heb een hele grote kinderwens, maar ben pas 21 en met name mijn vriend heeft nog niet echt zijn 'rust' gevonden :) Hij gaat de boerderij van zijn vader overnemen dus zit vanaf dan echt vast aan het bedrijf, op dit moment wil hij erg graag nog wat meer van de wereld zien etc, dus dan is een kleine niet zo handig! Ik geniet wel met volle teugen mee van alle zwangerschappen en baby's/kinderen om me heen, ook leuk!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:06

Het kriebelde bij mij al heel vroeg ik denk dat ik toen 17 was toen paste ik al regelmatig full-time op mijn nichtje in de vakanties als mijn tante moest werken.
uiteindelijk zijn we nu bijna 10 jaar verder maar ik ben nu echt niet meer te houden.
Vorig jaar heb ik zelfs al kleertjes gekocht voor het zoontje van mijn schoonzusje en daarbij het berichtje dat ik ze graag weer terug wil als ik zwanger ben :o
Heb ook al super schattige sokjes in de la liggen enz.
Toch ben ik blij dat ik met mijn ex nooit kinderen heb gehad ik ben er nu veel meer klaar voor.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:17

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:28

Wat super spannend, al die dames die zwanger willen raken :D Ik ben momenteel 33 weken zwanger v nr 2. Op het moment zelf vond ik het een heel onzekere periode, dat zwanger worden. Nu kijk ik er met een goed gevoel op terug, het is zo bijzonder!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:46

Hoi allemaal. Hoewel wij eigenlijk wel klaar zijn voor een kindje, wachten wij nog tot we in onze boerderij kunnen intrekken die we nog volledig gaan verbouwen (dus nog een jaartje of twee wachten). Ik ben 27 en mijn man is bijna 30, we zijn in september 5 jaren samen, waarvan 1 jaar getrouwd.
Hopelijk vinden jullie het goed dat ik hier meelees, ik vind het namelijk allemaal superinteressant en wil me ook goed informeren over alles. (En wie weet beginnen we er toch eerder aan...)

Ik heb de link van Nanda eens goed doorgenomen, en jullie kijken vast enkel naar hoe je wel zwanger kan worden, maar wellicht kan iemand me regel 1 en/of 2 uitleggen van onderstaande om een zwangerschap te voorkomen :

Citaat:
De Begindagenregels
Regel 1: Vermijd seksuele gemeenschap op dagen met hevige bloeding gedurende de menstruatie.

Regel 2: Om de andere avond is seksuele gemeenschap mogelijk wanneer de dagen herkend zijn als onvruchtbaar. (Onvruchtbaar Basispatroon)

Regel 3: Vermijd seksuele gemeenschap op elke dag met afscheiding of bloeding die het Onvruchtbaar Basispatroon onderbreekt. Tel daarna 3 dagen met Onvruchtbaar Basispatroon alvorens weer seksuele gemeenschap te hebben op de vierde avond. Regel 2 blijft gelden.

Waarom slechts om de 2 dagen seks zonder risico om zwanger te worden?
En waarom geen seks tijdens de menstruatie? (Doen we niet, vind ik niet fris, maar vroeg het me toch af.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:47

Ik zet even een stipje, wij willen graag een 2e kindje. Alleen is mijn cyclus wat onregelmatig na de bevalling van de eerste. Ben eind juli vorig jaar gestopt met de pil en het is helaas nog niet gelukt. Zit er op het moment een beetje dubbel in we willen het heel graag maar niet ten koste van alles.

Nanda: misschien ben ik blond, maar heb je linkje bekeken en snap er he-le-maal niks van. Wat ingewikkeld zeg met die kaart en al die symbolen, pfff.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:00

Je leest wel vaker dat mensen het gaan plannen, maar helaas heb je daar niet altijd wat over te zeggen. Ben zelf inmiddels 20 weken zwanger en hebben er dik 1,5 jaar over gedaan voor het raak was. Hebben in het ziekenhuis gelopen want ik heb van mijzelf geen eisprong. Mijn oma zegt ook steeds dat ik het niet handig heb geplant. Aardig wat verjaardagen rond de tijd dat ik ben uitgerekend en aardig zwanger in de zomer, maar helaas plannen werkte voor ons totaal niet. Toen we ermee begonnen werkte ik nog. Inmiddels zit ik alweer bijna een half jaar in de ww (ziektewetuitkering ivm cvs). Dus als je net begint met zwanger worden zou ik niet te veel bezig zijn met het plannen. Misschien heb je geluk en is het zo raak, maar misschien ben je ook wel een tijdje bezig.

Veel plezier iig en hoop dat het snel raak is!!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:10

Ik ben nu bijna elf weken zwanger van ons tweede kindje. Op de site babybytes.nl vind je ook heel veel info over zwanger worden en zwanger zijn.

Wij hebben nooit ovutesten gebruikt, maar ik heb dan ook het geluk dat ik beide keren heel snel zwanger ben geworden.

Voor iedereen die zwanger wil worden, heel veel geluk! Voor de zwangeren, ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:19

*zwaait* :D

wij gaan er na onze bruiloft a.s. 15 augustus voor en ook druk aan de visloie/foliumzuur..
ben eind februari gestopt met roken. en ik tel de maanden af nu haha :D
de pil slik ik al jaren niet meer.. rotspul vind ik dat.
als ik in rondes denk klinkt het korter, over 2 rondes mogen we voor het echie :D
ik hoop dat het snel raak is, maar reken op een jaar.. kan alleen maar meevallen..
(tenzij het echt mis is, maar daar gaan we nu nog maar even niet van uit!).

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:24

SusanH schreef:
Nanda: misschien ben ik blond, maar heb je linkje bekeken en snap er he-le-maal niks van. Wat ingewikkeld zeg met die kaart en al die symbolen, pfff.

Wat belangrijk is om te weten als je zwanger wilt worden is dat je afscheiding veranderd tijdens je cyclus. Tijdens je vruchtbare dagen is je "slijm" heel draderig. Ook is je slijm helder en doorzichtig.Dan kun je er tussen je vingers draden van trekken. Op onvruchtbare dagen is dit niet het geval of zelfs kleverig, vlokkerig en wit. Daar elke dag even te voelen krijg je na een paar maanden echt wel door wanneer je vruchtbare dagen zijn. Zelf combineerde ik het met de temperatuurmetode. Ik had een onregelmatige cyclus en kon zo toch op de vruchtbare dagen klussen en mistte ik geen eisprong. :D
Let op! sperma maakt je slijm glibberig en maakt het moeilijker om te beoordelen ( en daarom in combinatie met temperaturen).

Zelf voelde ik echt aan het slijm van binnen. Ik heb relatief weinig echte afscheiding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:26

Het schijnt dat veel kinderen geboren worden in een periode dat al veel mensen jarig zijn :) plannen gaat niet, dus daar moet je ook niet aan beginnen, want dat werkt frustrerend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:28

Ons kindje is uitgerekend op de verjaardag van mijn beppe (oma)
en mijn schoonzus en zus zijn ook in die periode jarig..
Jammer dan. Denk dat plannen idd erg frustrerend werkt!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:04

ik was 27 december uitgerekend! harstikke blij dat ik niet op de kerstdagen was bevallen en toen beviel ik op 1 januari -O- :D . Ik kan je vertellen dat dit niet leuk is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:07

Bij ons zijn mijn vader, zus, vriend, schoonmoeder en overgrootmoeder jarig in de periode dat ik uitgerekend ben :)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:07

Hier ook, sluit me aan.
Sinds september 2011 gestopt met alle troep.
Ik 26, mijn man 27 (sept 28), 2 jaar getrouwd, 10 jaar samen.
Ik werk in het onderwijs.
Al sinds mijn 16e rammelende eierstokken.
Nu helaas lange cyclussen van 50+ dagen.

Tot op heden nog niks. 18 Mei weet ik meer.
Laatst bijgewerkt door Haagsemeid op 11-05-12 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:10

Nanda schreef:
ovulatietesten heb je helemaal niet nodig. Met de billingsmethode eventueel gecombineerd met de temperatuurmethode kun je heel goed zelf je eisprong bepalen zonder dure testen.

http://www.woomb.org/bom/lit/teach/index_nl.html

Ovulatietesten hoeven niet duur te zijn, die van Zwanger & Kids zijn niet zo duur.
Het nadeel van temperaturen vind ik het meten (elke dag zelfde tijd), aangezien ik door de weeks om 10 voor half 7 opsta.
Wil dit liever (nog niet) in het weekend aangezien ik dan ook echt niet meer in slaap val (als ik 1 minuut wakker ben).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:42

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:24

Zwanger en Kids is nog een stuk goedkoper!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:32

Haagsemeid schreef:
Nanda schreef:
ovulatietesten heb je helemaal niet nodig. Met de billingsmethode eventueel gecombineerd met de temperatuurmethode kun je heel goed zelf je eisprong bepalen zonder dure testen.

http://www.woomb.org/bom/lit/teach/index_nl.html

Ovulatietesten hoeven niet duur te zijn, die van Zwanger & Kids zijn niet zo duur.
Het nadeel van temperaturen vind ik het meten (elke dag zelfde tijd), aangezien ik door de weeks om 10 voor half 7 opsta.
Wil dit liever (nog niet) in het weekend aangezien ik dan ook echt niet meer in slaap val (als ik 1 minuut wakker ben).

ik stond in het weekend er echt niet eerder voor op hoor. Juist de combinatie van beide methode gaf mij een heel goed beeld. Het duurde bij mij 1,5 jaar voordat ik zwanger was, maar ik had in die 1,5 jaar maar 5 eisprongen. Ik heb met deze methoden alle 5 eisprongen ontdekt.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:44

Leuk dat meer mensen zich hebben gemeld :) Wij gaan voorlopig nog niet met ovulatie testen aan de gang. We laten nog even op zijn beloop en laten ons hopelijk verassen.

Succes allemaal :D

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:41

Oké, want dat is de reden dat ik het niet doe.
Ik ben nu een ronde bezig geweest met ovulatietesten. Wij wilden het in het begin ook nog niet.
Heb nu met de ovulatietesten mijn eisprong wel gevonden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:47

Wij gingen uit van een jaar en dus lekker giechelend knutselen, 30 maart was mijn implanon eruit en het was alsof er 1 op de loer lag want ik ben in de eerste ronde al gelijk zwanger geraakt :) morgen mijn eerste echo, ik ben 22 ( 31 mei 23 ) en mijn vriend is 28 :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:54

De eerste keer dachten wij ook dat het wel een paar maanden zou duren, maar meteen na het verwijderen van de implanon zwanger. En tien maanden na de geboorte van de eerste weer zwanger van de tweede en dat terwijl de eerste nog bv krijgt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:16

Wil iedereen die zwanger of zwanger is heel veel succes toe wensen!

Heb zelf 2 dochtertjes, en het is mooi zo, dus geen geknutsel hier meer ;-)

Qua plannen: bij de eerste na 3 maanden zwanger, 07-07-2007 uitgerekend. Bevallen 22-07-2007 (en dat terwijl de 21ste mijn man en broer jarig zijn, en de 23ste mijn vader. Dus 4 verjaardagen in 3 dagen ;-) )
Bij de tweede een maand voordat we er echt voor wilde gaan zwanger geworden. (oeps) Hierdoor uitgerekend 26-12-2009. Tijdens kerstdagen de hoop dat ze bleef zitten, toen met oud en nieuw de hoop dat ze nog niet zou komen. En toen werd het 08-01-2010 en hebben ze maar ingeleid ;-)
Dus tja, plannen kan, maar werkt niet altijd. ;-)