Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:06

SusanH schreef:
Desty: is daar een speciale reden voor dat je er nu niks mee doet? Uit ervaring weet ik dat je, als je er een tijdje niks mee doet de energie ook minder gaat stromen. Het heeft bij mij echt een tijdje geduurd voor het weer op gang kwam.

Ben er nog niet echt mee bezig. Leeftijd denk ik :)
Zal wel komen denk ik als ik er meer interesse in ga krijgen! Ben nu nog ietwat sceptisch..

_Femkee

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:33

Ik ben bekend met Reiki, maar kan het nog niet. Het spookt wel al enige tijd rond in mijn hoofd om een cursus te gaan volgen. Ik heb wel al rond gekeken en er zitten wel een paar in de buurt, maar 'durf' nog niet de stap te zetten. Maargoed, dit had ik ook met een andere cursus die ik gevolgd heb, toch gedaan en nu ontzettend blij dat ik het gedaan heb!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:39

Hebben die mensen ook een praktijk?? Zo ja, zou ik daar eens heen gaan voor een behandeling, dan kun je gelijk kijken wat voor 'n gevoel je daarbij krijgt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:26

Precies, altijd eerst een behandeling halen bij diegene en kijken wat je erbij voelt :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:53

Het zou zo zonde zijn als je bij de 'verkeerde' terecht komt en het dan tegen valt!! Een kennis van mij ook. Die heeft met een paar vrouwen bij de alliance haar 1 gehaald. Toen gingen ze bij iemand anders hun 2 doen. Zij wisten er veel meer over te vertellen dan dat die vrouw wist....... :P Ze vonden het best een aanfluiting. Zelf zou ik een grote groep ook niet prettig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:55

Ik ben woensdag voor het eerst heen geweest :) En ben stuk rustiger in mijn hoofd nu

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:55

Nee idd, klein groepje is veel fijner. 1 heb ik in mijn eentje gehad, en daarna een aantal oefenavonden, 2 heb ik samen met een vriendin gehad, en samen daarna oefenavonden gehad, was ook super.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:57

Ik ben Reike en Shamballa master. Verder gebruik ik mijn energie voor o.a. Quantum Touch en The Reconnection. Ik kan ook bij iemand "binnen" kijken en zo het kind van vroeger proberen te healen omdat vaak blokkades uit het verleden ook later doorwerken.
Verder haal ik entiteiten weg en werk ook op afstand.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:01

Zo dan! Klinkt super!
Mag ik vragen waarom ook de shamballa?? Ik zit daar zelf ook aan te denken, maar weet nog niet of dat voor mij wel of geen toevoegende waarde heeft!?

CM, met m'n 1 waren we met z'n tweeen en met m'n 2 was ik ook alleen! Met 3A waren we met z'n drieen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 11:04

MargreetW schreef:
Ik ben Reike en Shamballa master. Verder gebruik ik mijn energie voor o.a. Quantum Touch en The Reconnection. Ik kan ook bij iemand "binnen" kijken en zo het kind van vroeger proberen te healen omdat vaak blokkades uit het verleden ook later doorwerken.
Verder haal ik entiteiten weg en werk ook op afstand.

Klinkt heel interessant, heb je zelf een praktijk?
Lijkt me leuk om een keer mijn vroegere kind te healen, ik ben namelijk enorm gepest vroeger :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:36

Ja maar dan Pb ik je wel even vanavond.
Het werkt zo dat ik "vraag aan jou" om mij het beeld te laten zien van vroeger dat nu nog blokkades veroorzaakt. Voorbeeld: ik heb iemand behandeld die geen relaties kon aangaan omdat ze zichzelf helemaal wegcijferde. Ik zag haar in een rood badpakje in een zinken tobbe staan, helemaal alleen in een zwarte kamer. We hebben toen samen in een paar sessies de wanden heel vrolijk staan te verven zodat er wat meer kleur kwam in haar leven en vandaar uit zijn we verder gaan werken. Ze werd vroeger heel vaak alleen gelaten.
Of een man, zeg maar een echte rode, die zich nog steeds alleen voelde en heel slecht contact kon maken. De eerste keren, op afstand, ben ik gewoon naast hem gaan zitten en na een aantal keren begon hij naar me te glimlachen als ik kwam en zo zijn we stapje voor stapje verder gegaan. Na 6x mocht ik hem bv. duwen op de schommel, allemaal op afstand.
Maar voor ieder is dat weer anders en soms moeten mensen zich eerst realiseren dat loslaten van het verleden ook een oplossing kan zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:13

CM: ik voel levensenergie nooit als koude rillingen, iig niet als ik reiki geef. Het is dus echt iets anders. Het staat ook los van reiki geven. Er zit een heel verhaal achter maar dat zet ik liever niet zo open en bloot hier neer omdat dat te prive vind.

Margreet: dat is ook een mooie manier om met energie te werken. Ik heb ook quantum touch gehad mijn bevalling en hele nasleep hadden voor fikse blokkades fysiek en psychisch maar ook op spiritueel gebied gezorgd en die zijn dmv quantum touch weg genomen. Ik vond het wel heel moeilijk om me over te geven, ik was heel bang om te vallen in het begin. Bij de tweede behandeling lukte dat wel meteen. Mijn hond heeft ze ook mee behandeld beide keren. Die vond het gelijk heerlijk.

Ik heb ervaring met beide, grote en kleine groep ik vind een klein groepje ook veel fijner dat voelt voor mij veiliger. Die grote groep was trouwens ook via de alliance. Ik voel me daar ook niet echt thuis veel te strikt in de leer.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 01:12

ik heb ook reiki 1, doe er eigenlijk niks meer mee, moet het wel weer gaan doen. Normaal voelde ik altijd mijn handen tintelen als ik ze op mens of dier legde, maar al een heletijd voel ik die tintel ook niet meer. Ik was dan niet eens bewust met reiki bezig maar zodra ik mens of dier aanraakte kreeg ik die tintel...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 05:49

Ik zie ook geen overleden mensen, voel wel energie van de mensen zelf dmv van rillingen. Wat is Shamballa? QT heb ik ook geleerd, dat gebruik ik nogal eens bij mn paarden, die het soms heerlijk vinden. Maar soms ook te heftig, dan lopen ze voorzichtig van me weg.

We zouden eens met een aantal elkaar een afstandsbehandeling kunnen geven?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:43

Sleeper: dat heeft alleen zin als iedereen op afstand kan behandelen lijkt me?

Eyecatcher: reiki is geen moeten hoor. Ik hou het in stand door in ieder geval elke dag mezelf even te behandelen. Dat is een fijne manier om de dag te beginnen of te eindigen. En ik help er indirect ook anderen mee doordat ik meer in balans ben.

Heb net vanmorgen een cadeautje gekregen, meevaller van de belastingdienst en omdat de vorige keer mijn man een groot cadeau voor zichzelf heeft gekocht ben ik nu aan de beurt. Nou begint het toch wel heel erg te kriebelen om een cursus te gaan doen. Ben er alleen nog niet uit wat het moet gaan worden, en waar. Ik wil vooral iets gaan doen om mijn eigen intuitieve en spirituele ontwikkeling verder te verdiepen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 07:51

Ik volg momenteel een cursus intuïtieve ontwikkeling, erg leuk , en niet duur :)

Maar quantum touch wil ik ook nog een keer doen, heb daar zo'n aparte ervaring mee, hele sterke energie. Vond alleen de ademhaling wel erg lachwekkend.
Shamballa ben ik ook voor ingewijd, trekt me minder en ben ik niet mee verder gegaan.

Ook heb ik Seichem, wat me wel weer erg trekt naast de reiki.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:57

Wat is seichem? Intuitieve ontwikkeling spreekt mij ook erg aan. Ik heb best een sterke intuitie ik durf er alleen niet op te vertrouwen. Zou voor mij wel goed zijn denk ik. Is ook een van de cursussen waar ik over nadenk om te gaan doen. QT is niks voor mij, ik had al moeite mezelf er aan over te geven. Lijkt me ook alleen nut hebben als je echt mensen gaat behandelen en voor mijn gevoel mis ik daar het vertrouwen nog voor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:15

Ik ben ook erg benieuwd wat seichem is??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:17

Heb het even gegoogled, is een combinatie van reiki en de elementen waarin seichem staat voor vuur. Althans, dat is wat ik er van begrijp.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:21

Ik moet nu afsluiten, maar straks even googlen is inderdaad een goed idee :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:56

SusanH schreef:
Sleeper: dat heeft alleen zin als iedereen op afstand kan behandelen lijkt me?

Het kan toch met de mensen die dat kunnen. Dat we bv de mensen die het niet kunnen reiki sturen?

Ik ben ook bezig met een cursus intuitieve ontwikkeling. (al 7 wkn erop zitten, nog 5 te gaan) Leuk om te lezen dat er meer met hetzelfde bezig zijn!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:21

Valt nu het topic stil door mijn voorstel, dat is niet de bedoeling hoor! Het was maar een onschuldig ideetje :D

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:35

Ik heb reiki 1+2.
Verder ben ik Healing Touch for animals Practitioner, level 4.

@sleeper, mag ik vragen waar je die cursus volgt?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:36

Djimmert schreef:
Ik heb reiki 1+2.
Verder ben ik Healing Touch for animals Practitioner, level 4.

@sleeper, mag ik vragen waar je die cursus volgt?

Dat mag maar dat pb ik je even :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:18

Ik reageer morgen of zo even op de berichtjes en Pb'tjes want ik ben mijn moeder aan het verhuizen en het is me allemaal veel te druk.