Leetjuhh schreef:Nu is het echter anders. Mijn lichaam voelt anders, staat meer open en mijn gevoelens voelen oprechter. Klinkt misschien een beetje vaag, maar weet het niet anders te omschrijven...tot nu toe dus echt positief! (zou dat met mn leeftijd te maken hebben?)
Nee, ik herken dat dus heel duidelijk. Wat ik van de artsen begrepen heb is dat je natuurlijke hormonen ook een grote rol spelen in je gemoedstoestand en emoties.
Als je aan de pil gaat en dus je eigen natuurlijke hormoonproductie aan banden legt, wordt je als het ware "afgevlakt". Je emoties worden letterlijk onderdrukt... alleen niet iedereen herkent dit van zichtzelf omdat je er als het ware ingroeit.
Nu je er weer vanaf bent ontdekt je als het ware weer je gevoelens en emoties. Dat kan best heftig zijn.
Die arts omschreef het alsof je in een kamer geleefd hebt waar ze het licht uitgedaan hebben (toen je aan de pil ging). Het leven in die kamer ging gewoon door, maar je kon niet veel meer zien (afgevlakt). Nu je van de pil af bent gaat het licht weer aan en zie je niet alleen alles uit het leven voor het licht uit ging, maar ook wat er in de donkere periode gebeurt is en natuurlijk is het leven met het licht aan ook veel uitbundiger, genuanceerder en intenser.
)
)
of dat het echt is en was. 

Wel op de super van de ob, dan dan wel. Ik moet overdag wel genoeg meenemen, want hij kan wel zomaar ineens vol zitten, maar op de derde dag wordt het wel rap minder en kan ik op dag vier op de mini overstappen om dag 5 zonder rond te lopen, soms na een dag zonder komt er nog wel wat voor een dag.