Langdurige rugpijn (o.a. na val), wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Langdurige rugpijn (o.a. na val), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:13

@ Mii_Jessica, ik ''moet'' sowieso naar een andere fysio als ik weer naar een zou gaan want ik ben verhuisd en heb nu ook een andere HA :) Maar de fysio kost bakken met geld en ik heb dus niet echt het idee dat het geholpen heeft :=

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:26

Een MRI is wel aan te bevelen! vind het raar dat je HA nog geen actie ondernomen heeft als je al zolang met rugpijn loopt na een val!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:28

Ik heb lage rugklachten met uitstraling naar mijn rechteronderbeen.
Ben een tijdje geleden overgestapt naar een andere fysio omdat alleen massages en simpele oefeningen niet hielpen.
Heb nu een poosje McKenzie therapie gedaan, dit is juist om een holle rug te krijgen en zo de spierspanning op te heffen. Volgens de foto's van het ziekenhuis zijn mijn onderste 3 tussenwervels versmald en heb ik wat spondylose. Ook ben ik ietwat scheef.

Inmiddels zijn mijn buikspieren helemaal weg, vanwege de rugpijn ga je ook minder bewegen.
Dus nu heb ik afspraken gepland bij de fysio voor de buikspieren, om het middel (je corset als het ware) te stabiliseren. Ik heb nu wel een kussentje in mijn lendenen zodat ik beter zit. Dat helpt wel.

sjaslique

Re: Langdurige rugpijn (o.a. na val), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:26

Hier nog iemand met langdurige rugpijn. Ik ben ook meerdere malen van mijn paard gevallen en een aantal keer goed hard, waarbij 1 keer een heklanding. Ik heb een half jaar met een whiplash rondgelopen zonder het te weten.
Ik heb bij de fysiotherapeut gelopen, bij de manueel therapeut kom ik nog regelmatig en ook de osteopaat. Dit helpt vaak eventjes en daarna loopt het weer vast.
Voor jou TS ik zou toch nog eens naar de huisarts gaan en aangeven wat voor een invloed het heeft.