Alternatieve therapeuten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:01

Hier ook een groot reiki fan :D
(en ook hele positieve ervaring met samengestelde bach bloesems!)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:06

moonfish13 schreef:
papagroom schreef:
nou geloof ik geen bal van dat hele bach ge doe,,,,,maar moet je niet minimaal weten wat het beestje mankeert?.....

In dit geval niet Papagroom.
Bepaalde combi's kunnen nl per definitie niet. :)

Verder wist ik in die posts inderdaad niet wat het dier verder mankeerde of deed.
Maar dat was ook niet nodig voor wat ik op dat moment wilde weten.

Volgens mij is de diagnose en behandeling voorbehouden aan dierenartsen?

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het veel uitmaakt welke water/water combinatie je erin stopt bij een paard. Dat mensen een placebo effect hebben geloof ik wel, en dat dieren reageren op meer zorg ook.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 23:07

Als Papagroom doelde op weten hoe het dier is qua gedragingen, hoefde ik dat niet te weten.
Medisch is iets anders, maar ik denk dat Papagroom daar niet op doelde?

De discussie van wel of niet Placebo, heb ik hier overigens liever niet.
Er loopt een ander topic over kwakzalverij, en ik heb bewust dit topic geopend om ervaringen te kunnen delen met mensen die er wél iets in zien.

papagroom

Re: Alternatieve therapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:13

Klopt hoor...daar doelde ik inderdaad niet op.....al ben ik het wel met abiola eens dat diagnose uitsluitend is voorbehouden aan een da......is ook wettelijk zo geregeld,voor mensen geld dit echter niet.
maar ik neem aan dat mijn sceptisme bij mf13 bekend is....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:17

Ik heb zelf heel veel baat gehad bij Bach Rescue. En geloof mij ik heb veel geprobeerd. Ik ben van een hele bups klachten af sinds ik dat gebruik. Ik wil nog steeds een bloesem/therapie laten samenstellen om wat dieper te gaan want bij mij werkt het echt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:18

moonfish13 schreef:
Als Papagroom doelde op weten hoe het dier is qua gedragingen, hoefde ik dat niet te weten.
Medisch is iets anders, maar ik denk dat Papagroom daar niet op doelde?

De discussie van wel of niet Placebo, heb ik hier overigens liever niet.
Er loopt een ander topic over kwakzalverij, en ik heb bewust dit topic geopend om ervaringen te kunnen delen met mensen die er wél iets in zien.

Je opent dit topic op mensenwelzijn, en dat is prima, het maakt mij niet uit wie er allemaal heilig gelooft in de zogenaamde alternatieve geneeswijzen. Maar toen begon iemand over zijn merrie, en daar geef jij dan advies, volgens mij hoort dat niet. Wat je mensen aansmeert maakt mij verder niet uit, maar dat paard heeft dierenarts zorg nodig.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:21

Mensen hou toch eens op hier mee altijd. Het lijkt wel een hetze geworden. Het werkt bij veel mensen en dieren wel, net zoals dat het ene reguliere medicijn bij de een wel en bij de ander totaal niet aanslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:30

Ben vanwege heftige allergieklachten zo'n beetje het hele alternatieve circuit doorgeweest; acupunctuur, bloesems, reflextherapie, shiatsu, homeopathie, druppels, korrels, uitgemeten met zo'n biotensor/sensor en nog een apparaat.
Maar nee, niks helpt. Nu geloof ik er ook niet in, dus dat zal meespelen (de grootste rol spelen) maar had het wel fijn gevonden als er toch iets zou werken. Maar helaas...

Vond de voetreflextherapie en shiatsu altijd wel erg fijn en relaxed :D
Dus dat was een prima bijkomstigheid :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:36

En reguliere medicijnen helpen wel Kanelly?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:42

Ja, dat wel....(mits ik ze keurig in de voorgeschreven dosering / frequentie gebruik)
Nadeel is dat dat geen fijne medicijnen zijn en ik ze dus ook liever niet gebruik.
En tja, daardoor laat het resultaat ook te wensen over, maar dat is mijn eigen schuld.

Maar ik had graag iets gehad zonder o.a. corticosteroïden :j Vandaar ook mijn 'zoektocht' in het alternatieve.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:47

Ja dat snap ik, het is echt troep maarja als het je klachten verlicht dan moet het toch maar.

Bij mij zijn het meer psychische klachten waar ik al mn hele leven last van heb gehad en werkt Bach dus wel gelukkig. Van reguliere medicatie raak ik zelfs met de kleinste dosering compleet zombie-achtig of verergeren de klachten juist. Ik heb een hypergevoelig systeem en wellicht reageer ik daarom ook goed op alternatieve middelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:50

Kentaro schreef:

Even een vraagje: een collega van mij doet ook aan Reiki, maar ook vanuit huis. Ze stuurt het dan vanaf huis naar haar "cliënten". Dat vind ik dus raar. Hoe kan je dat doen vanuit huis?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:06

Ik meld me alvast , ben mateloos geïnteresseerd in natuurlijk en alternatief ...
Wil me zeker nog gaan verdiepen in eea

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:15

Electra63 schreef:
Kentaro schreef:

Even een vraagje: een collega van mij doet ook aan Reiki, maar ook vanuit huis. Ze stuurt het dan vanaf huis naar haar "cliënten". Dat vind ik dus raar. Hoe kan je dat doen vanuit huis?

van af het postkantoor lijkt me handiger idd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:22

Dat heet op afstand behandelen... :) wordt je bij de inwijding van reiki 2 geleerd. Als ik morgen achter de pc zit tik ik uitgebreidere uitleg... iPad tikt wat lastiger... :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:09

Abiola schreef:
Je opent dit topic op mensenwelzijn, en dat is prima, het maakt mij niet uit wie er allemaal heilig gelooft in de zogenaamde alternatieve geneeswijzen. Maar toen begon iemand over zijn merrie, en daar geef jij dan advies, volgens mij hoort dat niet. Wat je mensen aansmeert maakt mij verder niet uit, maar dat paard heeft dierenarts zorg nodig.

Nee je leest niet goed, TS gaf juist aan dat die betreffende bokker veel te veel aangesmeerd had gekregen ;)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:16

Ik ben afgestudeerd homeopaat voor dieren.
Heb mijn opleiding in 2006 afgerond in Amersfoort.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:26

Banjer schreef:
Dat heet op afstand behandelen... :) wordt je bij de inwijding van reiki 2 geleerd. Als ik morgen achter de pc zit tik ik uitgebreidere uitleg... iPad tikt wat lastiger... :+

Ik voel me soms een echte sukkel als ik dit soort topics lees. Wat zijn er toch geweldige manieren je geld te verdienen, "op afstand behandelen", briljant.
Er zijjn dus echt géén grenzen aan wat mensen zich laten wijsmaken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:27

en Mazzeltje is een hele goede... :D Banjer heeft echt veel baat gehad bij de homeopatische middelen die ze van haar heeft gekregen voor (tegen) zomereczeem... :)

Kuggur: je hoeft er niet in te geloven, maar wat respectvoller naar mensen die dat wel doen (en die daadwerkelijk "behandelen") mag best... dat zou je sieren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:43

Idd en de meeste reikibehandelaars vragen een appel en een ei ..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:44

en soms vragen reikibehandelaars zelfs niets... :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:51

Dat is tenminste wat, ze leveren tenslotte ook niets, want Banjer, mijn definitie van "daadwerkelijk behandelen" is duidelijk niet dezelfde als de jouwe....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:52

Kuggur schreef:
Banjer schreef:

Ik voel me soms een echte sukkel als ik dit soort topics lees. Wat zijn er toch geweldige manieren je geld te verdienen, "op afstand behandelen", briljant.
Er zijjn dus echt géén grenzen aan wat mensen zich laten wijsmaken.

Volgens mij was dit niet bedoeld als discussie topic. Er loopt al een discussietopic hierover 'de grens van medisch' oid.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:02

Vraag me af hoe tegenstanders gaan denken als ze ooit werkelijk voor een keuze komen te staan als de reguliere niets meer kan en alternatief werkt dan wel....
Ik weet wel zonder praktijk Laarakker was mijn paard er niet meer geweest ....
En ze doet het super goed ....
En zelfs mijn reguliere arts stond er van te kjjken dat ze weer zo goed liep.in zo,n korte tijd !!
Hij heeft zelfs het alternatieve gebeuren in de teamvergadering besproken , hoe wonderlijk ...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:16

Mijn collega behandelde mij, omdat ik vreselijke nekpijn op mn werk had. Toen zij op maandag vroeg of ik wat gemerkt had op zaterdag (50 km verder), omdat zij mij op afstand had behandeld, ging bij mij de deur dicht.