P.I.P. implantaten: de protese wissel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vinos

Re: P.I.P. implantaten: de protese wissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:28

ok, -nog een samenvatting van zijn uitspraken dan:

ik: "is het gevaarlijk? die dingen in me"
PC: "mevrouw, - dood gaan we allemaal"

ik: "van jou word je ook vrolijk"
PC: "laat ik het anders stellen, - ik weet toch ook niet of ik morgen griep krijg"
"heel de generatie die jouw borstimplantaten (Mc Ghan) heeft moet eerst sterven voordat we weten hoe de protheses zich gehouden hebben,nu weten we het gewoon nog niet"

ik: "kun je toch iedereen terugroepen en onderzoeken"
PC: "Weet je hoeveel mensen dat dat zijn"
ik "het gaat hier dus om geld....."
PC: ja, als je het zo direct vraagt, wel ja. Daarnaast zijn er nog nooit echt degelijke onderzoeken gedaan naar veiligheid, het is eigenlijk gewoon afwachten wat er gebeurd, de tijd zal het leren.

ik: "merk je er iets van als er iets mis is?"
PC: nee, - er lopen duizenden vrouwen met lekkende protheses die daar niks van weten rond.

ik: Ik wil het weten hoe het bij mij zit.
PC: "ik zou me niet zo'n zorgen maken"

ik: Ik maak me wel zorgen, dus haal ze er maar uit.
PC: hoho we zullen eerst een MRI maken dan, goed?

ik Prima.

Anoniem

Re: P.I.P. implantaten: de protese wissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:30

Omg, wat een raar gesprek, ongelooflijk. Kun je niet naar een ander ziekenhuis? Zou niet meer door hem geholpen willen worden hoor :n

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:49

Oei vreselijk, dat soort artsen. Naar dat je er net zo eentje treft zeg! :\
Je bent daar niet voor niets, je maakt je zorgen. Dan is zo'n lompe reactie niet waar je op zit te wachten.

Wat betreft het niet weten heeft hij waarschijnlijk wel gelijk. Niemand weet nog hoe schadelijk dat spul echt is.
Het onderwerp is nogal een hype en iedereen met implantaten vraagt zich nu af of 'ze' :') nog goed zijn.
Als arts wordt je daar waarschijnlijk een beetje moe van, maar dan zou hij zijn ergernis niet zo duidelijk moeten laten merken :)
Wel fijn dat hij uiteindelijk toch die MRI scan heeft aangevraagd!

Dat is trouwens sowieso wel een algemeen ding bij dokters en ziekenhuizen: op je strepen staan.
Jij maakt namelijk uiteindelijk de beslissing, om wat voor ingreep of behandeling het ook gaat :)