Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:37

Leuk dat ik dit topic tegen kom. Ik heb in het verleden wel regelmatig 'hard' gelopen, alleen ik vind het erg moeilijk om gemotiveerd te blijven. Bovendien was ik altijd erg langzaam. Kan het wel makkelijk een uur volhouden, maar niet harder dan 8 km p/u :o Meer joggen dus.
Nu ga ik opnieuw opbouwen, gericht op snelheid. Vandaag 2e keer gelopen van week 1, nu nog telkens een minuut rennen, dan rust. Vind het erg zwaar en nog moeilijk om mijn tempo te bepalen. Hard vandaag zelfs een uitschieter van 16 km p/u, maar daarna dan gelijk 10,5 p/u. Ik gebruik looptijden.nl met mijn telefoon om bij te houden wat ik loop.

Doel is in september mee te doen aan een 10 km loop in 12 km p/u

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:44

Lieke schreef:
Leuk dat ik dit topic tegen kom. Ik heb in het verleden wel regelmatig 'hard' gelopen, alleen ik vind het erg moeilijk om gemotiveerd te blijven. Bovendien was ik altijd erg langzaam. Kan het wel makkelijk een uur volhouden, maar niet harder dan 8 km p/u :o Meer joggen dus.
Nu ga ik opnieuw opbouwen, gericht op snelheid. Vandaag 2e keer gelopen van week 1, nu nog telkens een minuut rennen, dan rust. Vind het erg zwaar en nog moeilijk om mijn tempo te bepalen. Hard vandaag zelfs een uitschieter van 16 km p/u, maar daarna dan gelijk 10,5 p/u. Ik gebruik looptijden.nl met mijn telefoon om bij te houden wat ik loop.

Doel is in september mee te doen aan een 10 km loop in 12 km p/u

Je snelheid wordt pas beter zeggen ze na een jaar of 5 trainen ofzo, dus dat zou ik niet doen.
De een loopt harder als de ander, daar valt niet goed op te trainen imo.
Ik loop van mezelf heeel hard, echt een 13 km/h maar dat is te hard om lang te lopen.
Nu loop ik met mijn forerunner rond de 10 km/h, en dat gaat goed.

Ik ga in september voor de 16 en zit nu op de 7. :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:54

Nou, ik denk eerlijk gezegd dat mijn lage snelheid ook een beetje komt door mijn luiheid :o Ik heb ook een aantal keer meegedaan aan de batavierenrace en dan haalde ik de 12 km p/u wel.
Wil mezelf niet teveel afmatten, maar daar moet maar eens verandering inkomen.

Wat is een forerunner?

moonfish13

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:58

Is van Garmin, een hartslagmeter met gps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:02

ik begin elke keer(met Evy),maar houd het slecht vol,vind het dan niet meer leuk en stop er weer mee...
echt slecht.
wandel nu wel veel....

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 23:08

Mijn vader is mijn motivatiebron. Die vraagt iedere keer wanneer ik weer ga lopen, en houd ook mijn 'uitslagen' bij. Dan geeft hij advies. Ik loop iets te hard waardoor ik de 2 km nog niet vol houd. Dus moet wat langzamer gaan lopen.
Ik vind het eigenlijk maar weinig klinken, 2km, maar ik moet ergens beginnen ;)
Zaterdag ga ik weer eens proberen of ik de 2km volhoud als ik langzamer loop.

@darkchrystal, ik kan me wel voorstellen dat je er steeds weer mee stopt. Om je er iedere keer weer toe te zetten is ook niet zo simpel :+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:18

Ik ben ook pas begonnen, ben nu 3 weken bezig en moet over 3 weken 5 kilometer kunnen lopen.
Afgelopen week helemaal niet gelopen, maar het viel me alles mee deze week. Ik loop per keer een rondje van 5,5 kilometer maar dan door bijvoorbeeld 1/2 minuten warmlopen, rekken, wandelen, en dan 4 keer 5 min met iedere keer 1 of 2 minuten wandelen tussendoor. Ben begonnen met 9 keer 2/3 minuten lopen met wandelen tussendoor.
Deze week ga ik 7 minuten achter elkaar lopen, de week erop 10. Ik hoop dan over 3 weken, 3 keer 10 minuten te lopen met 2 keer in minuut wandelen ertussen te kunnen lopen.
Is waarschijnlijk voor de tijd die ik loop ook beter om 2 keer een minuut te wandelen dan de hele 30 min te willen lopen, omdat je door die minuut zoveel herstelt dat je vervolgens weer harder loopt. En ik wil natuurlijk ook een beetje normaal over de finish komen ;).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 01:19

ik ben sinds een maand of 2/3 ook aan het lopen!
ik hou alles bij via mijn telefoon, ik heb de sportify app. erg makkelijk! alleen soms is die het gps signaal kwijt. (zelfde ronde met zn 2km verschil!) dat is wel jammer.

ik loop ongeveer 2x in de week. soms met vriendinnen soms alleen. dat ligt aan mijn rooster.

maar eigenlijk zoek ik nog een gemotiveerd maatje! iemand in de buurt van apeldoorn....???

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:49

MightyJoe schreef:
ik vind die van 2011 wel leuker :j Ik loop hier veel makkelijker op. Omdat ik veel liedjes ken en leuk vind. Vond bij de 2006 echt belachelijke muziek voorbij komen :=

Vind die van 2011 ook veel leuker, ik loop ineens een stuk makkelijker :j
Ben al 2x begonnen aan de versie 2006, maar bij les 12 ofzo steeds afgehaakt. Nu ben ik ook door de muziek wat gemotiveerder en de opbouw is net wat fijner vind ik. Vastbesloten om door te zetten nu :j
Heb er nu ook echt zin in, zat gister al van he ik mag morgen pas weer. Geheel nieuwe ervaring voor mij dit gevoel :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:53

Ik kom mij ook melden, wil weer beginnen (nadat ik ben verhuisd). Datum dat ik weer ga beginnen is waarschijnlijk 14 mei. Ga gewoon weer beginnen met STR :j Kan alleen wel wat motivatie en schoppen van andere mensen gebruiken :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:10

Kunnen we elkaar motiveren toch :D

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:56

Ik ben vandaag weer begonnen. En ik merkte dat het hard nodig is, want mijn conditie is echt niet zo best momenteel! Ik loop nu een beginnersschema van internet.
De eerste week is 3 dagen, steeds 2 minuten lopen, gevolgd door 2 minuten wandelen, en dat 4x achter elkaar.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:47

Ik kom me hier ook melden... wil ook echt weer beginnen maar hield me steeds voor dat ik echt geen tijd had... ja zelfs in de vakantie ;) maar zit nu echt klaar in sportkleren en met Evy... dus moet nu echt maar eens... en het dan ook eens volhouden!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:50

ik ook! sinds 3 weken ga ik lopen via start to run.

Aangezien ik op dieet sta, heb ik dat er maar bijgenomen, alhoewel ik lopen heel saai vindt. Het duurt net uren en ik ben 7 minuten aan het lopen ofzo :)
mijn mountainbike heb ik gisteren gefixed, dat ga ik ook een paar dagen doen, lekker bergop!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:22

Ik vind lopen wel lekker juist... even hoofd leeg maken. Snap ook niet dat ik het steeds weer stop om andere suffe dingen (tv kijken/moe op de bank hangen) ik loop het liefst in de ochtend maar moet me maar echt gaan aanwennen om 's avonds te lopen.

Zo les 1 van StR is gelukt, ging prima... zondag les 2!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:46

Vind 's avonds juist fijn zo rond half 9 als het eten gezakt is, moet wel zeggen dat ik eerder ook pogingen heb gedaan om te gaan lopen die zijn mislukt en toen liep ik altijd door de stad/woonwijk. Nu zit ik binnen 5 minuten in een natuurgebied, van mijn huis een rondje om de plas en weer terug is precies 5,5 km, en als ik wil kan ik ook nog andere kanten op en veel meer km's afleggen. Een mooie omgeving en lekker echt buiten zijn scheelt veel vind ik.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:47

Ik loop ook liever in de ochtend, maar ik sta al om 6 uur op dus ga altijd zodra ik thuiskom van mijn werk.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:12

's ochtends ben ik meestal een soort van zombie ;) ik ga meestal ergens in de middag als ik echt zin krijg. Meestal voor het avondeten rond etenstijd. (wij eten vaak wat laat), en dan zijn er weinig mensen buiten. Vind die rust wel heel fijn.

dit vond ik trouwens nu net op nu.nl
http://www.nu.nl/gezondheid/2802497/zes ... oggen.html :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:14

Jaaa ik loop ook hard. Met evy. Alleen vond ik het vanaf les 5/6 ineens heul zwaar worden :')
dus was niet meer gemotiveerd en ben nu weer bij les 1. haha.
Merken jullie er veel van qua gewicht? wil graag mijn buikje kwijt. en vraag me af of rennen daar echt tegen helpt. :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:33

Van hardlopen merk ik qua gewicht nog niets. Maar bij mij is het ook eigenlijk de bedoeling dat ik er zwaarder van wordt ;) (doordat er spieren bij komen ed).
Kan ook zijn dat je er eerst niets van merkt omdat je spieren kweekt. Maar je zult het qua lichaamsvorm vanzelf merken. Het heeft alleen wel wat tijd nodig denk ik :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:38

Ik doe het ook om zwaarder te worden. Betere eetlust krijg ik er iig van en betere conditie. Al is die niet zo slecht als toen ik de eerste keer begon.
Als je trouwens echt je buikje weg wilt hebben zijn buikspieroefeningen waarschijnlijk doelgerichter.

Qua tijd moet ik echt beetje goochelen... 's avonds is op de meeste dagen paard aan de beurt en 1 avond al yoga... dus even er om heen plannen. Als goed is komt het de komende twee weken iig goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:41

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:47

Goldie schreef:
De combinatie schijnt goed te zijn, eerst buikspieroefeningen en dan hardlopen. Staat in dit topic
[MW] Wie start er mee buikspieroefeningen?

ja dat helpt heel erg. zag na 1,5 week al verschil. liep 5 keer week hard en elke.ochtend en avond 100 situps

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:54

Zo snel al... Hihi even doorbijten dus voor mij dan :P

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:07

Ik loop sinds een paar weken ook hard, alleen vind het erg zwaar. Misschien komt dat wel omdat mijn vriend een fanatiekeling is :P
Waar ik vaak last van heb is steken in mijn zij, heel vervelend. Denk dat het bij mij komt door mijn ademhaling.