auw aan mijn ribbetjes door hoest, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: auw aan mijn ribbetjes door hoest, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:32

Jeetje wat vervelend zeg dat jullie zo aan het hoesten zijn. Twee jaar geleden was ik ook verschrikkelijk aan het hoesten. Wat de dokter zij om de pijn in de ribben wat te verzachten kon je een grote handoek om je middel wikkelen en dan met hoesten stevig aantrekken zodat je borstkast iets minder 'klappen' opvangt. Hielp aardig.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:50

Als het helpt, is het zeker het proberen waard. Ik zie mezelf dit alleen niet doen in de auto...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:33

Je moet altijd wel goed opletten bij zware hoestbuien. Vriendin van me heeft er een gebroken rib aan overgehouden.
Ik dacht dat ze overdreef, maar blijkbaar gebeurt het wel vaker.

Als ik zware hoestbuien heb, duw ik automatisch mijn armen tegen mijn borstkas en ik duw dan heel hard. Bij mij helpt dat altijd wel, dan doen de hoestbuien minder pijn aan mijn ribben.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 07:40

Jemig, zo lang al! Sterkte! Mijn ene rib gaat nu wel weer, de andere kant is nu ook gekneusd ... En hier ook nog steeds hoest. In de auto blijft het errug lastig idd!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:45

Ik dacht eerst ook dat het mijn ribben waren, maar ik heb een ontstoken longvlies. Bij mij helpt smeren met voltaren emulgel heel erg goed! Dan komt de diclofenac echt op de plek waar ie nodig is. Sterkte iedereen!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:02

Oh god, kinkhoest, ik krijg nog nachtmerries van die pijn. Menig longontsteking gehad maar die herinnering aan de kinkhoest. Autsch! Wat mijn papa toendertijd (ik was 8) deed was een zachte, warme (lag standaard op verwarming/kachel) handdoek heel strak om me heen wikkelen, tijdens hoestaanvallen. Werkt echt goed, dan is de pijn inderdaad minder.
Beterschap!

<edit> zie dat het al genoemd is, en idd de auto geen handige oplossing nee.