Erg aparte dromen/nachtmerries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:58

eilleen333 schreef:
Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar ik heb practisch geen nachtmerries meer sinds ik een dromenvanger heb. Ik had eerder vrij erge nachtmerries en kocht de dromenvanger omdat ik hem mooi vond. Maar ik ben al jaren lang practisch nachtmerrie vrij.
Ik kan mijn dromen ook sturen. Dan droom ik iets wat de verkeerde kant op gaat en dan geef ik er een positieve draai aan. Dit lukt niet altijd, soms verzin ik dan voor het inslapen een mooi eind aan de nachtmerrie en dan valt het s ochtends allemaal wel mee;)
Een enkele keer droom ik nog naar maar de leren dat dat in een naar gebeurd kan ik sinds de dromenvanger op 1 hand tellen:)

Dit had ik ook heel graag gewild, maar helaas. Ik heb een dromenvanger-tic, heb er minstens 10 aan de muur hangen(gekocht en zelfgemaakt), maar helaas slaap ik lang niet altijd als een roosje, heb ook veel nachtmerries |(

Anoniem

Re: Erg aparte dromen/nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:05

ik geloof zelf niet zo in dedromenvangers enz..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:05

Ik heb het HEEL erg gehad toen ik klein was. Denk van mn 6e tot mn 10 e ofzo. Elke nacht werd ik wel vermoord, mishandeld enz. ergste was nog dat het ook vaak door mensen was die ik vertrouwde.. En dan leken die dromen ook echt levensecht.. Was echt een hel voor me om weer naar bed te gaan..

Wat bij mij heel erg hielp, was met een stofzuiger ( :') ) naar bed gaan (gwn naast mn bed gezet ofc). Zodat ik iedereen kon opzuigen ( :') ). Het werkte wel altijd super, want gebruikte het ook in mn droom.
Maarjaa toen was ik 6... Denj niet dat je nu nog een stofzuiger mee neemt naar bed :')

Een ander iets wat ik vaak deed in mn droom, was ontdekken of het echy was of een droom. Als ik doorhad, in mn droom, dat het niey echt was, kon ik er vanalles van maken :) dan kan je zeggen, als je wordt vermoordt: "hè, dit is mijn droom. Rot een eind op. Of ik vermoord jou." Klinkt heel raar, maar na een tijdje werkte het echt super en kon ik vanalles de droom maken die ik wou (en kan :D )

Verder kan ik mezelf wakker maken in mn slaap, wat ook heel handig is. Heeft me ook heel erg geholpen. Enige minpunt is, als, je denkt dat je wakker bent maat je slaapt nog, is hey echt doodeng.

Nu heb ik NOOIT meer nachtmerries en kan mn dromen zelf besturen. echt heerlijk is dat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:07

Ja dat vraag ik me echt enorm af, ik kan mijn droom niet ''handelen''.
ik heb er de controle niet over, het gebeurd en het is dan zo..

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:09

wanneer die dingen gebeuren gewoon steeds proberen om controle erover te krijgen. Ik heb dit ook, hele rare dromen en ik heb er steeds meer controle over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:10

Maar ik begrijp niet hóé je dat moet doen haha :')

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:12

ik eerst ook niet.. maar het is gewoon een kwestie van denken. Wanneer je door hebt dat je droomt (bij mij vrij snel) moet je denken; Whut? Ik droom.. En heel duidelijk zeggen; Stoppen hier mee. of iets wat je fijn vind om te zeggen, maar wees duidelijk.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:24

ik maak mezelf wakker door eerst mn ogen heel hard dicht te knijpen, en dan opeens open. Maar omdat je dan midden in je REM-slaap jezelf wakker maakt, ben je echt ongelooflihk moe, zo moe heb je je echt nog nooit gevoeld. Dan moet je meteen je lampjd aandoen anders slaap je weer :p

Dromen besturen leek mij op het begin ook onmogelijk. Maar het is zeker mogelijk.
Wat lover111 zegt klopt. Je moet eerst doorhebben dat het niet echt is, maar een droom. Dan kan je gewoon hardop zeggen dat jij dit niet wilt, en anders gebeurd er wat. Je zou zo kunnen zeggen en anders stort er een meteoriet op jou in. Of wat jij ook, leuk vind om te zeggen :D

Klinkt echt heel raar, maar door dit heb ik gewoon echt zin in slapen en heb ik nooit, maar dan ook echt nooit meer een nachtmerrie. :D
Mn laatste nachtmerrie is echt een paar jaar (4 ofzo?) Geleden :)

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:30

Ik kan meestal ook mijn hele droom besturen.. maar dat doe ik niet altijd, soms is afwachten ook gewoon erg leuk!

wat trouwens bij mij erg heeft geholpen: denk aan allemaal leuke dingen van de afgelopen dagen. Ik droomde dan meestal gewoon over die dagen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:37

Ik ook, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Dat vind ik niet leuk, dan is het spannende er van af :+ geef er soms wel eens een draai aan.

Btw, leuj dat meer mensen dit ook kunnen. Nooit aan gedacht eigenlijk :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:39

Mijn dromen zijn ook echt raar, heel erg raar. Ik heb meestal niet door dat ik droom, en in mijn droom is al dat "vreemde" gewoon normaal haha :+ Maar ik heb gelukkig serieus nooit nachtmerries :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:45

Ik heb ook altijd dat ik zegmaar droom in periodes. Dan herinner ik mijn droom een tijdje elke nacht, en dan een tijdje weer niet, tijdje wel enz.. Wie weet waar dat aan kan liggen, ben ik wel nieuwsgierig naar :)

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:45

_horselovee_ schreef:
Ik ook, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Dat vind ik niet leuk, dan is het spannende er van af :+ geef er soms wel eens een draai aan.

Btw, leuj dat meer mensen dit ook kunnen. Nooit aan gedacht eigenlijk :D

ja klopt! het is meestal, als er mensen in voor komen, die ik wel leuk vind, dat ik dan denk; Hey! Nice.. hier ga ik iets leuks van maken! }>

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:46

Esmeetje_xD schreef:
Ik heb ook altijd dat ik zegmaar droom in periodes. Dan herinner ik mijn droom een tijdje elke nacht, en dan een tijdje weer niet, tijdje wel enz.. Wie weet waar dat aan kan liggen, ben ik wel nieuwsgierig naar :)

Ja dit heb ik ook! Ook wel nieuwsgierig ja ^^

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:49

Esmeetje_xD schreef:

Ja dat heb ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:16

Jongens, om even e.e.a. te verduidelijken....
Ik zeg dus niet dat het NIET overgaat. Ik zeg alleen dat ik vind dat phormicola niet op basis van één persoonlijke ervaring kan zeggen dat het WEL overgaat en dat het maar een kwestie van leeftijd is. Want dat het bij haar persoonlijk met de jaren opgelost is, betekent natuurlijk niet dat dat voor iedereen geldt :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:46

Ik droom ook verschrikkelijk en de meest bizarre dingen, en ik ben toch ook al 24...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:48

Nou deze nacht was wéér een drama :\

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:54

Stop met TV kijken
Ik had vroeger ook altijd nachtmerries (kan me het onderhand niet meer herineren), en toen besloot mijn moeder om de een of andee reden te stoppen met Tv kijken voor ons allemaal en sindien maakte ik haar bijna nooit meer wakker omdat ik een nachtmerrie had (nog éen keer per jaar in plaats van meerdere keren per week).

Ik heb overigens nog steeds bijna nooit nachtmerries (twee maanden gelden nog eentje waar ik echt niet wist waar het vandaan komt) en we kijken nog steeds geen tv.

Kijk, lees of hoor je veel over de onderwerpen in je nachtmerries, misschien ligd het daaraan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:54

Ik droom ook over de vreselijkste dingen, het ergste vind ik het gevoel dat daarmee gepaard gaat, kan ik soms een hele ochtend van slag van zijn. De ergste dromen komen bij mij voor als ik lang uitslaap, dus iets vroeger opstaan helpt bij mij. Voor de rest heb ik geen idee wat ik eraan kan doen, dus ik lees ook even mee.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:03

Heb nachtmerries sinds ik een jaar of 8 was, ben er nu 26 en droom nog elke nacht (en wel degelijk nachtmerries). Het is verschrikkelijk uitputtend, word soms moe wakker. 's Nachts kan ik schreeuwend, gillend of huilend wakker worden. Heb al alles geprobeerd: van dromenvanger, tot slaapmutsje, geen tv/pc meer voor het slapen gaan, niet meer eten vlak voor het slapen gaan, leuke dingen denken,... Niets helpt. Het enige wat ik ondertussen geleerd heb ik die dromen te kunnen 'hanteren'. Van zodra ik doorheb dat m'n nachtmerrie een droom is kan ik ervoor zorgen dat ik wakker word (gebeurd alleen als het te erg wordt, dan snap ik dat ik droom). Soms gebeurd het ook dat ik droom, denk dat ik wakker ben en dan eigenlijk gewoon weer aan het dromen was. Zo iets als 3 dromen in elkaar.. heel moeilijk :(. Ik heb er ondertussen vrede mee genomen en kan ook uitzonderlijk genieten als ik eens echt een leuke droom heb gehad of gewoonweg niet heb gedroomd (ben ik een hele dag blij van :)) ). De dromen die ik heb zijn soms echt gestoord tot gewoon psychedelisch bizar. Ik ga ervan uit dat ik geen zieke geest heb, dus dat er niets onderliggend is haha :D!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:07

Ik ken het, en hier ook de puberteit voorbij maar nee, niet over gegaan ;) in mijn geval zijn het alleen nooit échte nachtmerries, omdat ik mezelf lucide dromen heb geleerd. Dan neem je de controle over in je droom en ben jij dus degene die bepaald waar de droom heen gaat :)
Overigens doe ik het niet altijd, maar als de nood hoog is... dan is het fijn als het kan ;)

Zoek maar op "lucide dromen" of "lucid dreaming". Dit is namelijk gewoon te leren en er zijn meerdere manieren voor om dit gemakkelijker te maken :)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:12

Dat lucide dromen lukt bij mij enkel als de 'toestand' in m'n droom te erg wordt, als ik begin te schreeuwen ofzo, dan pas denk ik in mezelf: wakker worden, wakker worden! en dan lukt het wel. Anders vind ik het niet alltijd makkelijk om te 'gebruiken'..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:56

Ik slaapwandel en droom ook erg. Ik heb echt een tijd gehad dat ik super vaak slaapwandelde. Soms welleens 4 nachten achter elkaar. Heb zelfs een keer de achterdeur opengemaakt en ben de straat opgelopen midden in de nacht in me pyama. Ik heb sinds kort ook nieuwe cavia's en ik heb toen 3 nachten achter elkaar gedroomt dat ze op me bureau zaten, bureaustoel, in m'n bed. En dan ging ik me bed uit en voelen of ze er echt zaten en dat voelen ik bijvoorbeeld een stuk kleren en toen dacht ik dat ze dood waren :P Beetje vreemd haha. Maar heb soms ook wel enge dromen. Maar ik doe der niks tegen, 's avonds voor dat je gaat slapen geen enge/vreemde progamma's kijken. Helpt denk ook wel deels, want je droomt over dingen die je mee hebt gemaakt/gehoord of gezien hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:02

Ik zou inderdaad gewoon leren om lucide te dromen.
Is bovendien nog interessant ook :D
Je kunt het beste beginnen door iedere ochtend op te schrijven wat je gedroomd hebt, zoveel mogelijk in detail. Na een tijdje zul je merken dat je er steeds meer van kan onthouden. Dan kun je een vast iets introduceren in je dagelijks leven, bijv. afentoe kijken hoeveel vingers je hebt. 10, meestal :D Als je daar een vaste gewoonte van maakt ga je dat op den duur meenemen in je dromen. En daar zul je zien dat je níet 10 vingers hebt (in dromen is alles misvormd/anders, daar ben je je normaal niet van bewust). Dan heb je door dat je droomt, dat is heel vreemd in het begin maar wel heel gaaf :)) Ik merkte het voor het eerst toen ik opeens opmerkte dat ik kon rennen zonder energie kwijt te raken. Bij mij heeft het iniedergeval wel geholpen.

Succes ermee!