Hoe ontspan je onder de douche?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:51

Limitless schreef:
Zo'n douchekop hebben wij volgensmij ook, probleem doet zich vooral voor als ik bij anderen ben en dat ben ik vrij vaak, vandaar, omdat ik thuis heel anders douche en daar de mogelijkheid niet is. Thuis is het zoals eerder gezegd, echter, ook niet altijd even fijn. :=

Maar ik heb net gemaild voor een yoga proefles.

Ik dacht ook gelijk aan yoga. Kan goed helpen in zulke situaties. Ik vond het erg leerzaam.

KimD

Re: Hoe ontspan je onder de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:56

Mijn oppaskind heeft dit ook heel erg gehad, en die had watervrees. Als hij in bad of onder de douche kreeg ging het fout, krijsen, slaan, paniek etc. Terwijl wij hem duidelijk wilde maken dat er niks aan 't handje was, en ook niks kon gebeuren we waren en ja immers bij... Ne een 'badtherapie' heeft 't afgenomen, hij moest dan leren ontspannen door een soort van yoga technieken, echter voor kinderen. Hij heeft er echt enorm veel baat bij gehad! :)

Wiki
Watervrees is een specifieke fobie, een pathologische angst voor water, aan water gerelateerde activiteiten als zwemmen of soms andere vloeistoffen.
Vaak is het niet het water zelf dat de angst oproept (hoewel dit wel kan voorkomen), maar zijn het de gevaren die met water gepaard kunnen gaan of andere associaties. Soms kan ook het geluid van stromend water (bijvoorbeeld een kraan of een waterval) angstige gevoelens oproepen