Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:08

gezonde dingen op brood? wat dacht je van vleeswaren? rosbief etc zijn erg mager, kipfilet
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 30-04-12 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:08

Pff morgen trouwens ook weer dat confronterende moment van de weegschaal... Kan er nu al tegenop zien... Haha

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:10

Dancer schreef:
Ronaa94 schreef:
heeft er iemand trouwens tips voor gezond beleg op je brood? zonder al te moeilijk moeten doen, iets wat ik 's ochtends met mijn duffe kop kan klaarmaken :=

sandwichspread, eitje, smeerkaas 20+, kipfilet, rookvlees

Thanx!

Naamloos1 schreef:
Ohja dat is ook zoiets.. Beleg op brood.. Ik lust alleen zoet... Zucht..

jeps, mijn probleem dus ook, niet dat ik alleen zoet lust, maar het is zo makkelijk om even snel een laagje chocopasta op je boterham te smeren, die staat ook altijd vooraan in de kast...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:13

Opzich is het helemaal niet erg om bijvoorbeeld een boterham hagelslag of honing te eten. Je moet er alleen geen dikke lagen op doen. Toen ik nog bij de dieëtiste liep at ik ook altijd een boterham met vlokken voor mijn ontbijt, en dat was geen enkel probleem.

Het gaat er bij afvallen (volgens mij) niet om dat je helemaal geen koekjes, snoepjes, zoet broodbeleg etc meer eet. Het gaat erom dat je nadenkt over je eten. Mijn ideale schema is:
Ontbijt (7:00): 2 boterhamen, beker melkproduct
Tussendoor (10:00): simpel koekje, beker thee met zoetstof ipv suiker.
Lunch (12.30): 2 boterhammen, 1/2 liter cola light
Tussendoor (15.00): simpel koekje, beker thee met zoekstof ipv suiker
Tussendoor (17.30): appel, 1/2 liter fanta light
Avond eten (19:00-19.30): kan vanalles zijn maar wel in de juiste verhouding. 200gram zetmeel (dus aardappelen, rijst, pasta), 200 gram groenten en 100 gram vleesvervanger.
Tussendoor (22.00): stukje fruit

Het ontbijt wordt helaas vaak vervangen door een krentenbol en 1/2 liter light aanmaak limonade omdat ik ontbijt in de auto opweg naar mijn werk.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 30-04-12 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:14

*\o/* Ik meld mij ook!
Na een 6 maanden in Australië ben ik ongeveer 7 kilo aangekomen, toen nam ik mij voor om alles eraf te sporten.. Maar tot op heden is er alleen nog maar 5 kilo extra bij gekomen :') }:0
Vanaf morgen gaat dus de knop om, ik moet en zal minstens 5 kilo afvallen. Dat is dan al een goed begin! Maar heb totaal geen motivatie en heb altijd honger -O- dus hopelijk helpt dit topic mij dan om die motivatie weer te vinden.

Streef gewicht is toch wel uiteindelijk 60 kilo, maar ik weet van mijzelf dat ik dat niet ga redden :') weeg nu 72 en ben een veelste zware pummel voor mijn lengte :Y)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:17

Gelukkig hou ik helemaal niet van zoet op mijn brood, maar ik eet er het liefste kaas op. Laat dat nou ook niet zo goed zijn... Dus dat probeer ik af te wisselen met Philadelpia. Ook lekker. En als ik dat in huis heb neem ik schijfjes komkommer mee naar mijn werk om ook nog tussen mijn boterhammen te doen.

Vjestagirl

Re: Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:18

kaas kan prima, moet je alleen 30+ kaas nemen. Ik vind die van maaslander waar dingetjes bij in zitten (bieslook etc) erg lekker.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:19

Ik vind je lijstje eigenlijk niet erg goed Vjestagirl :o

Ontzettend veel zoetstoffen, nouja daar weet iedereen wel van dat het niet goed is en je bloedsuikerspiegel er verschrikkelijk van in de war raakt. Beker melk is niet erg natuurlijk, maar gezond is melk ook niet. Boterhammen idem dito, niet ongezond, maar ook echt niet de beste keus als je wilt afvallen. Veel suikers en tarwe is erg omstreden.

Daarnaast is om 10 uur nog wat eten niet echt geweldig, maar een stuk fruit gaat dan nog wel natuurlijk. 200 gram groenten op een dag vind ik best weinig, ik zou regelmatig wat koolhydraten weglaten en daarvoor meer groente eten.

Just my 2 cents hoor, ieder zijn eigen manier natuurlijk en slecht ziet het er ook niet uit, maar persoonlijk zou ik het dus anders doen. :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:21

Ik wil ook wel meedoen!

1 mei van welk jaartal? :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:24

Naamloos1 schreef:
Ohja dat is ook zoiets.. Beleg op brood.. Ik lust alleen zoet... Zucht..

Halvajam!! :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:26

Dit is wat de diëtiste mij heeft aangeraden. Heb een lijstje meegekregen met wat een 'normaal' eet patroon is. Het gaat er namelijk niet alleen om dat je afvalt, maar ook dat je daarna dat gewicht eraf blijft houden. Het nadeel aan alle traditionele dieëten is vaak dat ze erg streng zijn, dat ze voedselgroepen compleet schappen, en dat mensen ze ervaren als 'moeilijk', mensen een hongergevoel hebben etc. Doordat de dieëten zo streng zijn krijgen mensen een slecht gevoel over zichzelf, als ze een koekje eten zien ze een hele dag als weg gegooid, en dat moet je nou juist voorkomen.

Het feit dat mensen te zwaar zijn komt nagenoeg altijd door een verkeerd eetpatroon. Een normaal eetpatroon voor een vrouw tussen de 19 en de 50 jaar is:
Groenten: 200 gram (4 opscheplepels)
Fruit: 200 gram (2 stuks)
Brood: 210 gram (6 sneetjes)
Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 200 gram (4 aardappels/opscheplepels)
Vlees(waren), vis, kip, eieren en vleesvervangers: 100 gram
Melk(producten): 450ml
Kaas: 30 gram (1,5 plak)
Halvarine: 30 gram (5gram/sneetje)
Bak-, braad- en frituur producten, olie: 15 gram (1 eetlepel)
Dranken inclusief melk: minimaal 1,5 liter

Brood kan bijvoorbeeld ook spelt of zuurdesem brood zijn. Je kunt alles zo bewerkt of onbewerkt kiezen als je wilt. Ik krijg persoonlijk geen water weg, dus ik drink light frisdranken.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:28

haha Ik meld mij ook!
Ik moet minstens 10 kilo kwijt, wil liefst het dubbele (20 dus :o)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:29

Ja idd.. Halvajam of muisjes... Dat is volgens mij ook wel goed..
Is een ei op je brood goed? Niet echt toch? (Gebakken?)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:30

Als je een ei eet (een gemiddeld ei maatje M weegt 50 gram) zul je moeten snijden in de hoeveelheid vlees die je nog eet, en in de hoeveelheid bakproduct die je gebruikt.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:31

tsja voor mij is het gewoon belangrijk dat ik echt moet stoppen met snoepen, gezonder ga eten en meer ga bewegen, heb dat een tijdje volgehouden en ben toen afgevallen, helaas toen op een of andere manier misgegaan en ga nu proberen dat weer op te pakken :j

ik denk dat het voor iedereen verschillend is, heeft ook een beetje met aanleg te maken denk ik...

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:32

Meld mij hier ook maar eens, ben suikerpatient en de kilo's gaan bij mij helaas niet zo hard naar beneden maar ben er alwel 5 kwijt in 2 mnd dus mag niet klagen maar wil er zeker nog 15-20 af hebben, ga woensdag naar me diëtiste in het ziekenhuis dus eens kijken wat we daar mee naar huis krijgen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:34

ik zit aan een shake dieet, eiwitpoeder, low carb, maar het vreten in het weekend is zo funest :=

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:37

15 kilo is idd wel veel Emma_s en je krijgt ook sneller het jojo effect. Het zou mooi zijn als die 15 kilo weg zou zijn tegen die tijd, maar ik blijf realistisch ;)

tinkergirl89

ik heb met die diëten het idee dat als je je doel hebt bereikt en stopt met dat diëet, dat je dan meteen weer aankomt!

EmptyWords

ik doe ook mee, ben eigenlijk al een week bezig, maar een beetje steun kan geen kwaad... eigenlijk wil ik 18 kilo kwijt (dat is er de afgelopen 1,5/2 jaar aangekomen) dus ik heb nog ff te gaan. mijn tussendoel is om eind juni iig onder de 80 kilo te zitten (dat is ong 8 kilo kwijt).

ik ben ook geswitched naar zittend werk... indd niet goed voor je.

ik heb mijn eetpatroon al zo veranderd dat ik overdag niet meer snoep. als tussendoortje pak ik nu vaak een plakje ontbijd koek en ik eet 4 boterhammen op een dag. verder veel water en af en toe aanmaaklimonade. S'avonds gewoon eten en na het eten bewegen (paardrijden of trainen met de hond) vaak ga ik lopend naar mn paard, op de terugweg pak ik dan een omweg waardoor ik dus een half uur flink doorwandel.

ik wil niet helemaal stoppen met snoepen omdat ik, als ik mijn doel behaald heb, niet alles er weer aan wil eten. misschien gaat t nu wat langzamer, maar dan is het wel beter vol te houden en vast te houden.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:38

Snackie schreef:
ik zit aan een shake dieet, eiwitpoeder, low carb, maar het vreten in het weekend is zo funest :=

Werkt het? zit er ook aan te denken om dat te gaan doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:39

heb indd ook eens zitten denken om 1 maaltijd per dag te vervanagen voor zo'n shake, maar ben bang dat t neit te vreten is...daarbij s t zoooo duur

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:40

tinkergirl89 schreef:
ik heb met die diëten het idee dat als je je doel hebt bereikt en stopt met dat diëet, dat je dan meteen weer aankomt!

Das logisch. Je eet met je dieët vaak minder calorieën, zeker met shakes dieëten etc. eet je gewoon te weinig en krijg je te weinig voedingsstoffen binnen. Zodra je ermee stopt en weer normaal gaat eten gaat je lichaam als een gek in de spaarstand voor als er weer zo'n hongerperiode aan komt!

Al die shakes ed. zijn zo ontzettend de pest voor je lichaam. En daarbij heeft het totaal geen zin, omdat je niet je eet gewoontes aanpakt maar een deel ervan vervangt is de kans dat je het gewicht wat je nu kwijt raakt over 2 jaar nog kwijt bent echt miniem. Je kunt beter rustig afvallen door gezond eten en veel sporten, das een stuk beter voor je.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:44

Ik wil ook meedoen!

Ik zit tegenwoordig in amerika en over een paar weken ga ik terug naar nederland. Ik heb hier geen weegschaal, dus wat ik weeg weet ik niet. Het zou alleen wel mooi zijn als ik terug kom er geen 10kilo extra aan zit. Dus stoppen met snoepen en 2x per week naar de fitness. Dan gaat het goed en heb ik het idee dat ik wel wat afval. Helaas heb ik zaterdag in de supermarkt een zak m&m's gekocht en een bus pringles, dus die zal eerst op moeten haha. Daarna vergrijp ik me er echt niet meer aan! Dat is voornamelijk het probleem bij mij!

Zodra ik terug ben in nederland ga ik het sporten weer vervangen door paardrijden ahha

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:44

tinkergirl89 schreef:

Dat idee heb ik ook, dus ben steeds op zoek naar (kleine) veranderingen in mijn eetpatroon die ik ook vol kan houden. Af en toe zondigen moet kunnen vind ik.